واحدهای عملیاتی تولید نفت و گاز خوزستان همچنان بدون وقفه در حال کار

سه شنبه ۳۰ خرداد – ۰۴:۴۵:۰۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

گرد و غبار شدید سبب تعطیلی ادارات استان خوزستان شد؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- پدیده گرد و غبار شدید که از بامداد امروز سه شنبه ( ۳۰ خرداد) بخش هایی از استان خوزستان را تحت تاثیر قرار داده است سبب تعطیلی دستگاه های اداری در این استان شده است اما با این وجود تمامی واحدهای عملیاتی نفت و گاز مستقر در خوزستان بدون وقفه به فعالیت خود ادامه می دهند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، وقوع این پدیده و شدت آلایندگی ناشی از وجود ریزگردها سبب شد تا استانداری خوزستان، دستگاه های اداری در کلان شهر اهواز و شهرستان های آبادان، خرمشهر، شادگان و دزفول را تعطیل اعلام کند.
پیرو اعلام استانداری خوزستان، بخش های اداری شرکت های نفت و گاز در شماری از شهرهای استان از جمله کلان شهر اهواز نیز تعطیل شد.
شدت گرمای هوا و پدیده گرد و غبار، سختی کار را در فضاهای باز دو چندان می کند؛ با وجود این کارکنان پرتلاش صنعت نفت در بخش های عملیاتی، تاسیسات، همچنین دستگاه های حفاری در استان خوزستان که قطب تولید نفت و صنایع پتروشیمی کشور محسوب می شود، با اراده ای پولادین بدون ثانیه ای وقفه به طور شبانه روزی در حال انجام وظیفه هستند.
ذرات معلق در آسمان اهواز ظهر امروز ۳ هزار و ۷۰۰ میکرو گرم بر مترمکعب، آبادان سه هزار و ۵۰۰ و در امیدیه دو هزار و ۲۰۰ میکرو گرم بر مترمکعب گزارش شده است که این وضعیت به طور طبیعی ۱۵۰ میکرو گرم بر متر مکعب است.
اداره کل هواشناسی استان خوزستان شعاع دید را در اهواز ۲۰۰ متراعلام و پیش بینی کرده است این پدیده تا اواخر وقت امروز در آسمان خوزستان حاکم باشد.
در اطلاعیه های اداره کل محیط زیست استان خوزستان نیز، از شهروندان به ویژه افراد مبتلا به بیماری های قلبی، عروقی و تنفسی خواسته شده است در حد امکان از رفت و شد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.
روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان خوزستان نیز از لغو ۸ پرواز از فرودگاه اهواز در مسیرهای مختلف از جمله تهران، کیش و خارک خبر داد.
پدیده گرد و غبار منشا خارجی دارد و چند سالی است شاهد پیامدهای آن در استان های غرب و جنوب غرب و گاهی تا بخش های مرکزی کشور هستیم، اما این بار به علت تغییرات فشار هوا و وزش باد در شمال کشور عراق ایجاد و از نیمه ‌شب گذشته وارد استان خوزستان شده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۹۱۶۴۵۰۱۴۰۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.