واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی زواره گشایش یافت

۰۵اردیبهشت،

68-26.jpg

با حضور وزیر نیرو در نیروگاه سیکل ترکیبی زواره، واحد بخار این نیروگاه به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در اردستان، وزیر نیرو در آیین افتتاح این طرح گفت: تمامی تجهیزات این نیروگاه که توسط بخش خصوصی احداث و راه اندازی شده در کشور ساخته شده است.

مجید نامجو افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی شهر زواره دارای دو واحد گازی و یک واحد بخار است که در مجموع ۴۸۴ مگاوات برق تولید می کند.

وی با اشاره به سیستم خنک کننده NCC در این نیروگاه تاکید کرد: مزیت این سیستم کاهش مصرف آب برای خنک کردن دستگاه‌ها و تجهیزات آن است و برای اولین بار در کشور تمامی تجهیزات آن توسط متخصصان داخلی نصب و راه اندازی شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی زواره که در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار ساخته شده از نیروگاه‌هایی است که از سوخت گاز و بخار به طور هم‌زمان استفاده و برق تولید می‌کند و به زودی احداث فاز دوم این نیروگاه نیز آغاز خواهد شد و ظرفیت تولید برق به یک هزار مگاوات خواهد رسید.

به گزارش ایسنا؛ برای ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی زواره پنج هزار میلیارد ریال از محل اعتبارهای سفر استانی رییس جمهوری هزینه شده است. عملیات اجرایی ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی۵۰۰ مگاواتی شهر زواره جزو مصوبات دور اول سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان اصفهان و شهرستان اردستان است که در دی سال ۸۷ آغاز شده بود.

مدیر اجرایی طرح نیروگاه سیکل ترکیبی شهر زواره نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در زواره گفت: این نیروگاه مجهز به ۲ واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و یک واحد بخاری ۱۶۰مگاواتی با تجهیزات و تاسیسات کمکی و وابسته است.

حسین عمومی ادامه داد: سوخت اصلی این نیروگاه گاز و سوخت پشتیبان آن گازوئیل است و واحد بخار این نیروگاه قبلا به صورت آزمایشی وارد مدار شده بود.

وی گفت: آزمایش‌های نهایی واحد بخار به صورت دقیق انجام شده و پیش بینی می‌شود در هفته‌های آتی به صورت کامل و با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در مدار تولید قرار گیرد.

نیروگاه سیکل ترکیبی زواره در کیلومتر هشت جاده زواره-شهراب در حومه شهر زواره، در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار می‌باشد و وظیفه اصلی این نیروگاه، تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز منطقه و شبکه سراسری با توجه به توسعه صنایع و رشد روزافزون مصرف انرژی الکتریکی و هم‌چنین تأمین ولتاژ پایدار برای شبکه سراسری است.

مدیر اجرایی طرح نیروگاه سیکل ترکیبی شهر زواره عنوان کرد: زمین نیروگاه پس از طی مراحل واگذاری از اراضی بایر منابع طبیعی و اخذ مجوزات قانونی در شهریور ماه ۷۸ تحویل شرکت مپنا شد و فعالیت‌های اجرایی آن از دی‌ماه ۷۸ توسط این شرکت آغاز شد.

به گزارش ایسنا؛ دیدار با مردم شهرستان اردستان و رسیدگی به مشکلات آنها و هم‌چنین حضور در گلزار شهدای شهر زواره از دیگر برنامه‌های وزیر نیرو به شهرستان اردستان خواهدبود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.