واردات اسباب بازی به کشور ۴۲ درصد کاهش یافت

‘محمد حسین فرجو’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: میزان واردات اسباب بازی با این روند کاهش به حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در هر ماه رسیده و در مجموع در سه ماهه اول امسال حدود هفت میلیون دلار بوده است.

وی افزود: سال گذشته به صورت میانگین حدود چهار میلیون دلار در هر ماه واردات اسباب بازی به کشور داشته ایم که امسال این روند به دلیل نوسان نرخ ارز کاهش چشمگیری داشته است.

دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی کانون پرورش فکری ادامه داد: این مساله باعث شده گروهی از واردکنندگان اسباب بازی تامل و حسابگری داشته باشند تا در نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه نشوند.

فرجو با بیان اینکه شاید بتوان یکی دیگر از دلایل کاهش واردات اسباب بازی به کشور را ضوابط و مقررات موجود دانست، خاطرنشان کرد: بیشترین واردات اسباب بازی در دو گروه انواع عروسک های پلاستیکی، پارچه ای و سرامیکی و انواع وسایل نقلیه باطری دار، عقب کش و کنترلی بوده است.

وی توضیح داد: سال گذشته ۱۲ درصد واردات اسباب بازی در کشور مربوط به وسایل سرگرمی، خلاقانه و کمک آموزشی بوده است حال آنکه در دهه گذشته این میزان تنها یک درصد بود که با فرهنگسازی، خانواده ها و مربیان پی به اهمیت این نوع وسایل بازی در رشد فکری کودکان ونوجوانان خود برده اند.

فراهنگ ۱۸۸۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۸۵۰۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.