واردات خرما از اسرائیل، واکنش احزاب اسلامی اندونزی را به دنبال داشت

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از جاکارتا به نقل از شبکه خبری مترو تی وی، به رغم نبود روابط دیپلماتیک میان اندونزی و رژیم صهیونیستی، شواهد و قرائن حاکی از آن است که در برخی حوزه های خاص، روابط تجاری میان طرفین برقرار است.

بر اساس آمار موجود در سازمان آمار اندونزی موسوم به BPS، این کشور در ماههای گذشته ۲۰ تن خرما از اسراییل وارد کرده است که برقراری این ارتباطات تجاری موجب واکنش نهادهای مختلف مردمی بویژه احزاب سیاسی اسلامی در این کشور شده است.

‘المضمیل یوسف’ نایب رییس فراکسیون حزب سیاسی عدالت و رفاه در مجلس نمایندگان اندونزی در گفت وگو با شبکه خبری مترو تی وی ضمن مخالفت با هرگونه ارتباط تجاری میان اندونزی و رژیم صهیونیستی، گفت: اسرائیل، رژیمی اشغالگر است و فلسطین را به اشغال خود درآورده؛ لذا از این رژیم هر اقدام سوء دیگری محتمل است؛ حتی این امکان وجود دارد که میوه های وارداتی از اسرائیل مسموم و غیر قابل استفاده باشند.

وی با اشاره به اینکه ملت اندونزی همواره از مردم فلسطین در هر شرایطی حمایت کرده اند، گفت: ما از طریق مخالفت با واردات کالاهای اسرائیلی، تلاش می کنیم تا به ملت فلسطین در راه دستیابی به حقوق خود، کمک کنیم.

آساق**۳۳۵**۱۵۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۹۰۲۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.