واردات خودرو با تعرفه جاری و ارز آزاد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 واردات خودرو با تعرفه جاری و ارز آزاد

واردات خودرو با تعرفه جاری و ارز آزاد

ممتازنیوز: نشست دبیران انجمن های خودروسازان و قطعه سازان و تعدادی از مدیران ارشد شرکت های خودروساز کشور با رئیس هیات عامل ایدرو به منظور بررسی راهکارهای مقابله با چالش های صنعت خودرو برگزار شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، این جلسه به سبب نقش و جایگاه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به‌عنوان سازمان توسعه ایِ صنعتی و نیز سهامدار بزرگترین شرکت های خودروساز کشور در محل این سازمان برگزار شد و طی آن، اتفاقهای اخیر صنعت خودرو که منجر به کاهش تولید محصولات این صنعت شده و موضوعاتی نظیر تامین ارز مورد نیاز صنعت خودرو و نحوه قیمت گذاری محصولات آن مورد بررسی قرار گرفت.
مدیران صنعت خودروی کشور برای تامین ارز مورد نیاز این صنعت اعلام آمادگی کردند مشروط بر این که در قیمت‌گذاری خودروها اصلاحات لازم صورت گرفته و نرخ حاشیه بازار برای محصولات این صنعت اعمال شود.
همچنین اعلام شد لازم است واردات خودرو از طریق ارز آزاد صورت گرفته و تعرفه جاری اعمال شود.
بنا بر این گزارش، بررسی بازار خودروی سایر کشورها نشان می دهد با وجود تسخیر عمده بازار این کشورها توسط برندهای ملی، راهکار تعیین قیمت خودرو مورد استفاده نبوده و لذا در جلسه پیشنهاد شد در بازار خودروی کشور نیز ضمن استفاده از تدابیر دیگر برای تنظیم بازار، در صورت ضرورت قیمت گذاری، از تمام ظرفیت های مفاد ماده ۱۰۱ قانون برنامه پنجم توسعه استفاده شده و دولت مابه التفاوت قیمت مصوب و قیمت عادله را پرداخت کند.
همچنین بنا بر گزارش مذکور، در این جلسه وابستگی صنعت خودرو در شبکه تامین قطعات به سه بخش شامل قطعات ۱۰۰درصد خارجی، قطعات با کسری ظرفیت داخلی و قطعاتی که از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند تقسیم بندی شد و مقرر شد خودروسازان نسبت به رفع کمبودهای موجود در این سه بخش اقدام کنند و سازمان گسترش نیز در چارچوب وظایف و ماموریت های خود، مشارکت لازم را در این فرایند صورت خواهد داد.


پرشین خودرو | RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.