واردات نهاده های دامی از طریق بندر امام خمینی(ره) ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘امیرحسین نظری’ روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی در اهواز بیان داشت: روزانه سه تا چهار کشتی حامل نهاده های دامی مورد نیاز کشور در بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفته و پس از تخلیه به مناطق مختلف کشور ارسال می شود.

وی بدون اشاره به میزان تخلیه و واردات نهاده های دامی در بندر امام خمینی (ره) در چهار ماه نخست امسال گفت: در این مدت میزان واردات نهاده های دامی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۴ درصد افزایش داشته است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از نظارت دقیق این سازمان بر واردات نهاده های دامی بر اساس تاکید و دستور العمل وزارتخانه متبوع خبر داد و گفت: در تامین نهاده های دامی مرغداری های کشور به دلیل روند عادی و معمولی واردات مشکلی نداریم.

وی گفت: هر کیلوگرم کنجاله سویا به نرخ ۹۰۰ تومان بدون محدودیت در اختیار مرغداران قرار می گیرد.

نظری با بیان اینکه توزیع مرغ کشتار روز و منجمد داخلی و خارجی در استان خوزستان در طول ماه مبارک رمضان با وجود سختی کار و نظارت مستمر مطلوب بوده است پیش بینی کرد در هفته جاری قیمت مرغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان کاهش یابد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه کاهش یکباره و ناگهانی قیمت مرغ سبب آسیب رسیدن به صنعت مرغداری کشور می شود افزود: برخی مرغداری ها کنجاله سویا را به بهای ۱۶۰۰تا ۱۷۰۰تومان خریداری کرده اند که پایین آوردن بهای مرغ به زیر پنج هزار تومان سبب ورشکستگی این مرغداری ها می شود.

وی تاکید کرد: کاهش قیمت مرغ باید در یک فرآیند زمانی مناسب به گونه ای که شرایط عرضه و تقاضا متعادل شود صورت گیرد تا بار دیگر با نوسانات شدید قیمت آن مواجه نشویم.

نظری با بیان اینکه جوجه ریزی در مرغداری های کشور هم اکنون از شرایط مناسبی برخوردار است پیش بینی کرد روند قیمت مرغ در ماه های آینده ادامه یابد به گونه ای که به مصرف کننده و تولیدکننده فشار و استرس وارد نشود.

به گفته وی امسال سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از سوی وزارت متبوع رتبه برتر را در تنظیم بازار کسب کرده است.

بنا به این گزارش هم اکنون مرغ کشتار روز ۵۸۰۰ تومان و منجمد ۵۵۰۰ تومان بدون محدودیت در شهرهای استان خوزستان توزیع می شود.

با توزیع مناسب و متوازن مرغ در استان، صف ها برچیده شده و آرامش نسبی در بازار مصرف حکم فرما شده است.

ک/۳ ۶۴۶/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۳۱۰۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.