واردات گاز ایران از ترکمنستان به۴۰ میلیون مترمکعب درروز افزایش می یابد

۰۲م آذر ،

معاون وزیر نفت در امور گاز از افزایش ظرفیت واردات گاز ایران از ترکمنستان در آینده نزدیک به ۴۰ میلیون مترمکعب در روز خبرداد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که ایران از حدود شش ماه پیش دریافت کننده روزانه چهار تا پنج میلیون مترمکعب گاز از این کشور بوده است، افزود: با توجه به گفت و گو های مقام های انرژی دو کشور انتظار می رود ظرف دو تا سه هفته آینده این میزان واردات به ۴۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش یابد.

جواد اوجی همچنین ازسفر هیئت ایرانی به ریاست رستم قاسمی، وزیر نفت، در آینده نزدیک به ترکمنستان خبر داد.

وی در باره وضعیت کنونی گازرسانی به کشور نیز گفت: با توجه به زیرساخت های آماده شده به ویژه درحوزه شمال و شمال شرق کشور،راه اندازی تاسیسات تقویت فشار گازجدید (پارچین، سمنان و دشت) و اتصال (لوپ کردن) خطوط اصلی به یکدیگر باهدف تقویت و پشتیبانی آنها، پیش بینی می گردد تامین گاز در زمستان با روند مطلوبی انجام گیرد.

معاون وزیر نفت در امور گاز پیشتر با بیان این که تراز صادرات گاز نیز در ۶ ماه اول امسال مثبت بوده است، گفته بود: در مدت زمان یاد شده واردات گاز به کشور که عمدتا از ترکمنستان انجام می گردد ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب بوده است که ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می دهد.

اوجی، سبب کاهش حجم واردات گاز از ترکمنستان را انجام تعمیرات اساسی در تاسیسات گاز دو کشور در نیمه اول امسال اعلام کرده بود./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.