واردات گوشت از قطب جنوب مورد تایید دامپزشکی نیست

۱۶اردیبهشت،

250-23.jpg

در حالی که بر اساس آخرین آمار گمرک ایران در سال قبل بیش از ۴۰۰ هزار دلار گوشت گاو از قطب جنوب وارد شده است، سازمان دامپزشکی اعلام کرد: این واردات مورد تایید و نظارت ناظران شرعی و بهداشتی سازمان دامپزشکی نیست.

به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علی‌رغم این‌که تاکنون ایرانیان معدودی توانسته‌اند به قطب جنوب سفر کنند، آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد در سال قبل ۴۱۱ هزار و ۷۹۱ دلار قطعات گوشت بی‌استخوان یخ‌زده از نوع گاو از منطقه آنتارکتیکا (قطب جنوب) به کشور وارد شده است که به نقل از‌ی مدیر کل دفتر قرنطینه و امور بین‌الملل سازمان دامپزشکی” نظارت شرعی بر این واردات صورت نگرفته و در صورت ورود به بازار مورد تایید سازمان دامپزشکی نخواهد بود”.

صمد یگانه به ایسنا گفت: واردات گوشت قرمز به صورت رسمی و با تایید و نظارت ناظران شرعی سازمان دامپزشکی تنها از کشور‌های استرالیا، برزیل، پاکستان و هندوستان صورت می‌گیرد و مابقی محموله‌های گوشت وارداتی مورد تایید سازمان دامپزشکی نیست.

وی افزود: سال‌های قبل نیز گمرک جمهوری اسلامی ایران آماری مبنی بر واردات گوشت از کشور‌های آرژانتین و تایلند منتشر کرد اما واردات رسمی گوشت قرمز به کشور‌های ذکر شده محدود است و از کشور‌های دیگر صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.