واردات گوشی‌های میلیونی افت کرد

به اعتقاد دست اندرکاران حوزه موبایل، در پی افزایش نوسانات نرخ ارز میزان واردات گوشی های بالای یک میلیون تومانی به کشور متوقف شده است.
“علی کبیروند” در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: همزمان با بالا رفتن نرخ ارز در کشور و دو برابر شدن بهای تمامی گوشی های موجود در بازار، واردکنندگان قانونی و غیرقانونی گوشی های بالای یک میلیون تومان را به صورت محدود وارد بازار می کنند.
وی افزود: ریسک واردکردن گوشی های بالای یک میلیون تومانی زیاد است چرا که به دلیل عدم پیش بینی نوسانات ارز به واردات این گوشی ها به ضرر فعالان این حوزه است.
در همین حال یکی دیگر از دست اندرکاران این بازار معتقد است که با شرایط فعلی که نرخ دلار بالای سه هزار تومان است بیشتر واردکنندگان به عرضه کالاهای زیر یک میلیون تومانی می پردازند.
این فعال بازار معتقد است به دلیل عدم ثبات نرخ ارز نمی توان ارزیابی از خریدوفروش گوشی های بالای یک میلیون تومانی داشت به همین دلیل کمتر فعالی را می توان دید که به واردات گسترده این کالای ارتباطی و دیجیتالی بپردازد.
به گزارش موبنا، بازار موبایل و الکترونیک از جمله بازارهای آی تی در کشور به شمار می آیند که از تاثیرات نوسان ارز در کشور بی نصیب نمانده و دچار بحران و کاهش تمایل مصرف کنندگان شده به طوری که می توان گفت که کاهش تقاضای مشتریان از این کالای ارتباطی و دیجیتالی بیش از آن چیزی بود که در کل بازار پیش بینی می شد.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.