واردات ۵۶۳ دستگاه پورشه به ایران!؟

یک فروشنده خودرو در تهران گفت: این خریداران برای این خودروها پیش پرداخت می‌پردازند که معمولا ۲ تا ۳ برابر بیش از میزان پرداختی در خارج از ایران است. در سال گذشته حدود ۵۶۳ دستگاه مدل مختلف پورشه به ارزش ۵۰ میلیون دلار پیش از پرداخت مالیات واردات در ایران فروخته شده است. بر اساس این گزارش، پورشه درنظر دارد در سال جاری شمسی۸۰۰ دستگاه خودرو در ایران به فروش رساند.

فارس: فرانس پرس در گزارشی از واردات ۵۶۳ دستگاه انواع خودروی پورشه به ارزش ۵۰ میلیون دلار به ایران در سال گذشته خبر داد.
فرانس پرس طی گزارشی اعلام کرد ایرانیان ثروتمند با وجود تحریم‌های غرب، خودروهای لوکس بی‌مانندی را خریداری می‌کنند.

این گزارش افزود: آنها بیش از ۳۶۰ هزار دلار برای خودروهای آخرین مدل می‌پردازند. یک فروشنده خودرو در تهران گفت: این خریداران برای این خودروها پیش پرداخت می‌پردازند که معمولا ۲ تا ۳ برابر بیش از میزان پرداختی در خارج از ایران است. در سال گذشته حدود ۵۶۳ دستگاه مدل مختلف پورشه به ارزش ۵۰ میلیون دلار پیش از پرداخت مالیات واردات در ایران فروخته شده است.
بر اساس این گزارش، پورشه درنظر دارد در سال جاری شمسی۸۰۰ دستگاه خودرو در ایران به فروش رساند.

شرکت مازراتی که تحت مالکیت فیات قرار دارد نیز با بازگشایی نمایشگاه خود در تهران در هفته‌های آینده در تلاش است تا به آرامی جایی در بازار ایران باز کند.

در حالی که ثروتمندان ایرانی ۱۱۰ هزار دلار تا ۳۶۰ هزار دلار برای خودروهای لوکس می‌پردازند، کارگران ایرانی به طور متوسط ۷۰۰ دلار حقوق می‌گیرند.

بازار خودروی ایران به شدت در مقابل واردات حفاظت می‌شود و با وجود تقاضای رو به رشد که بیشتر تولیدات داخلی را شامل می‌شود، در سال گذشته تنها ۴۰ هزار دستگاه خودرو وارد این کشور شده است. تقاضای داخلی برای خودروهای تولید داخل این کشور سالانه برابر با ۶/۱ میلیون خودرو است.

درحال حاضر حدود ۱۴ میلیون خودرو در جاده‌های ایران وجود دارد که بیش از ۲ برابر ۶ میلیون خودرو ثبت شده در سال ۲۰۰۵ است.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.