“واردات” ۹۰ درصدی دانه‌های روغنی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با توجه به مجموعه‌های مختلف برند‌های تجاری در زمینه دانه‌های روغنی می توان گفت آمارهایی که اعلام می‌شود نزدیک به واقعیت است و عمده دانه‌های روغنی ها وارداتی می باشند.

ایرج ندیمی نماینده لاهیجان در گفتگو با خبرنگار  اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بخش عمده ای از دانه های روغنی  وارداتی می باشند و باید به دنبال راه چاره ای  برای آن بود گفت: در حوزه دانه های روغنی مشکلات بسیاری داریم به نقل از مسئولین در این بخش حدود ۹۰ درصد از دانه های روغنی وارداتی می باشند البته وجود مجموعه‌های مختلف برند‌ها ثابت می‌کند این رقم نزدیک به واقعیت است.

وی ادامه داد: علی رغم وعده های مختلف وزارت جهاد و کشاورزی اقدامات تعریف شده و نتیجه بخشی صورت نگرفت بنابر این سرمایه گذاری  قابل توجهی باید صورت بپذیرد تا دانه های روغنی به اندازه کافی تولید شود.

وی اشاره کرد:  با توجه به شرایط کشور، موضوع تحریم‌ها، کمبود ارز و با توجه برنامه های اقتصاد مقاومتی باید از واردات بیش از حد آن جلوگیری شود.

وی در ادامه دربارهٔ ظرفیت‌های تولیدی  کشور گفت:  ما از نظر منابع انسانی، آب و هوا و زمین شرایط مطلوب  داریم ولی  متاسفانه استفاده‌های لازم نمی‌کنیم که با همیاری  کمبود‌های داخلی قابل جبران است .
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.