وارد بحران دیگر نشویم/ کاهش تلفات کرونا با افزایش قربانیان آلودگی هوا جبران نشود

رئیس شورای شهر تهران از استفاده صنایع از سوخت های پرگوگرد انتقاد کرد وگفت: فعالیت برخی مشاغل آلاینده تاثیرات جدی در تشدید آلودگی هوای تهران در هفته های اخیر داشته است.

به گزارش ممتازنیوز، محسن هاشمی صبح امروز در  ابتدای جلسه شورای شهر تهران با اشاره به فرارسیدن نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت:زندگی سراسر مجاهدت و نحوه شهادت مظلومانه حاج قاسم سلیمانی، ایشان را تبدیل به یکی از سرمایه های ملی و اجتماعی کشور و پیوند دهنده سلایق و دیدگاه های متنوع کرده است و صیانت از این سرمایه ملی، وظیفه همه ماست و نباید با رفتارهای سلیقه ای، جناحی و قشری موجب شویم که این سرمایه هزینه منافع سیاسی شخص یا گروهی خاص شود.

وی همچنین ضمن تسلیت  درگذشت آیت الله مصباح یزدی در ادامه گفت: لازم است که در مورد تشدید آلودگی هوای تهران تذکری به مسئولان ذیربط داده شود، براساس بررسی های بعمل آمده توسط کمیسیون تخصصی محیط زیست شورای شهر تهران، استفاده از سوختهای پرگوگرد در صنایع، نیروگاهها و فعالیت برخی مشاغل آلاینده تاثیرات جدی در تشدید آلودگی هوای تهران در هفته های اخیر داشته است.

هاشمی افزود:این اقدام  سبب شده که غلظت دی اکسید گوگرد در هوای تهران طی هفته گذشته در دو برابر شود که متاسفانه مدیریت شهری، اختیار برای ایجاد محدودیت و کنترل آنها ندارد و با وجود درخواستها وتذکرات، هنوز از سوی مسئولان مربوطه نسبت به آن تصمیم گیری های لازم انجام نشده است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به کاهش تعداد متوفیان کرونا در تهران گفت: امیدواریم در شرایطی که تلفات کرونا در تهران با موافقت دیرهنگام با محدودیتهای درخواست شده توسط شورای شهر، ظرف یکماه از ۲۰۰ نفر به ۲۰ نفرکاهش پیدا کرده است، این کاهش با افزایش قربانیان آلودگی هوا بخصوص در بیماران، سالمندان و کودکان جبران نشود و همه تلاش این است که وارد بحران دیگر نشویم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.