وارد شدن ۱۰ درصد از کل سرمایه صندوق توسعه ملی به تولید کشور

سهشنبه ۱۶آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

۱۰ درصد از کل سرمایه در گردش صندوق توسعه ملی به تولید، صنعت و صادرات اختصاص می یابد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهدی غضنفری با بیان مطلب بالا در مراسم ششمین جشنواره مدیران و تولیدکنندگان جوان کشور گفت: با توافقی که میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و صندوق توسعه ملی انجام شد قرار شده تا به سریعی ۱۰ درصد از کل سرمایه در گردش صندوق توسعه ملی به تولید و صنعت اختصاص یافته و سریعا اجرایی شود.

وی افزود: در حال حاضر صندوق توسعه ملی با اعلام آمادگی کامل منتظر نهایی شدن پرونده های مربوط به تولیدکنندگان و صنعتگران کشور از سوی بانک ها برای دریافت تسهیلات می باشد.

وی با اشاره به اینکه در چند ماه قبل فشار تحریم ها آنچنان بر حوزه صنعت کشور بالا بود اظهار داشت: بسیاری از تصمیمات گرفته شده در چند ماه قبل از جمله تصمیماتی بود که باید ظرف چند سال آینده در کشور به اجرا گذاشته می شد.

وی با تاکید بر اجرایی شدن سریع پرداخت تسهیلات از سوی صندوق توسعه ملی به تولیدکنندگان و صنعتگران اظهار داشت: چنانچه طبق توافق انجام شده ۱۰  درصد از کل سرمایه در گردش صندوق توسعه ملی به بخش تولید و صنعت اختصاص یابد اتفاقی عظیم در این حوزه رخ می دهد که در کل تاریخ اقتصادی و صنعتی کشور رخ نداده است.

وی گفت: چنانچه سرمایه در گردش صندوق توسعه ملی به فوریت در اختیار تولیدکننده قرار گیرد بازار داخلی که تا حدود زیادی در واردات کالاهای خارجی بسته شده مملوء از کالاهای باکیفیت وطنی می شود./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.