وارنیش فلوراید ایرانی از ماه آینده روی دندان کودکان می‌نشیند

۶ م دیماه ،

وارنیش فلوراید ایرانی از ماه آینده روی دندان کودکان می‌نشیند

وارنیش فلوراید ایرانی از ماه آینده روی دندان کودکان می‌نشیند

وارنیش فلوراید ایرانی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان از ماه آینده برای یک میلیون کودک ایرانی تولید و به وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود.

به گزارش راسخون، بهاره مدد‌خواه سلماسی، مبتکر وارنیش فلوراید ایرانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طی ۶ ماه تحقیق توانستیم تا وارنیش فلوراید ایرانی را بسازیم. البته این ماده دندانی یک مزیت نسبت به مشابه خارجی دارد و آن این است که در ساخت آن میزان فلوراید و سختی موجود در آب را در مناطق مختلف ایران در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی سازگاری این ماده دندانی را با املاح موجود در آب بیشتر می‌کند تا پس از استفاده و کشیده شدن روی دندان‌ها به راحتی از بین نرود.

به گفته این مبتکر ایرانی اگر اعتبارات کشوری و اعتبار شرکت‌های دانش‌بنیان برای این تحقیق هم اختصاص یابد قیمت تمام شده به مراتب کمتر از مشابه خارجی است.

مددخواه سلماسی در مورد قیمت تمام شده وارنیش فلوراید ایرانی گفت: هم‌اکنون قیمت پیش‌بینی شده برای وارنیش فلوراید ایرانی ۴۰ تا ۵۰ درصد مشابه خارجی است و حتی به دنبال صادرات آن نیز هستیم.

 وارنیش فلوراید ماده‌ای است که برای جلوگیری از پوسیدگی دندان به ویژه در کودکان به عنوان عایق روی سطوح دندان کشیده می‌شود تا دندان‌ها دیرتر پوسیده شود.

وزارت بهداشت بنا دارد تا به تدریج و طی برنامه‌ای طرح وارنیش فلوراید را برای تمام کودکان ۶ تا ۱۲ سال در مدارس کشور اجرا کند.

هم اکنون ۶ میلیون کودک در رده سنی ۶ تا ۱۲ سال می باشند. تا کنون ماده اولیه این ماده بهداشتی از شرکت‌های خارجی تأمین می‌شد اما شرکت ایرانی از ماه آینده این ماده دندانی را برای یک میلیون کودک تامین می‌کنند.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مجید عاقل منش:

    اداره سلامت دندان
    جناب اقای دکتر حوشنویسان
    اینجانب مجید عاقل منش امادگی خودرا برای تامین وارنیش سدیم فلوراید %۵ طرح پیشگیری از پوسیدگی دندانهای کودکان
    به مفدار مورد نیاز اعلام مینمایم .
    ۰۹۱۲۱۲۰۱۶۲۵

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.