واریز ۵۰ درصد بودجه قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی در ماه های آینده

55-144.jpg

سرپرست اداره قرآن و عترت وزارت بهداشت از تلاش برای واریز بخش نخست بودجه نیم درصد قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی ظرف یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، مهدی صالحی با اشاره به اعتبارات قرآنی مصوب این وزارتخانه از محل اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور به نحوه هزینه کرد این بودجه اشاره کرد و افزود: براساس دستور‌العمل مربوطه، فعالیت‌های قرآن و عترت(علیهم السلام) دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تابعه وزارت بهداشت در سه محور تبلیغی و ترویجی، آموزش‌های عمومی تخصصی و فعالیت‌های پژوهشی برای گروه های دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاها تعریف شده و سرفصل‌ فعالیت ها طی دستورالعمل مزبور به دانشگاه‌ها ابلاغ می گردد.

وی به نحوه تقسیم‌بندی بوجه نیم‌درصد در سالجاری اشاره کرد و افزود: بخشی از این بودجه به صورت مشترک به کلیه دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزش عالی تابعه اختصاص خواهد یافت که مبنای تسهیم آن، تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل، فعالیت‌ها و امتیازات قرآنی کسب شده توسط دانشگاه و دانشجویان در سالهای اخیر می باشد.

وی ادامه داد: بخش دیگری از بودجه مزبور به برنامه‌های قرآن و عترتی دانشگاه‌ها که در گستره منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی برنامه ریزی و طی مکاتبه ای در ۳ ماهه اول سالجاری به مرکز قرآن و عترت اعلام شده اختصاص خواهد یافت.

صالحی افزود: بخش نهایی و اصلی این اعتبارات نیز به برنامه های مصوب وزارت بهداشت در شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اختصاص دارد که در قالب پروژه هایی در ستاد و دانشگاه های علوم پزشکی کشور عملیاتی خواهد شد.

سرپرست اداره قرآن و عترت وزارت بهداشت با بیان اینکه در تلاش برای واریز ۵۰ درصد بخش نخست بودجه فعالیت های قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی ظرف یک ماه آینده هستیم، ادامه داد: دانشگاه‌ها نیز سه ماه فرصت خواهند داشت تا گزارشات و برنامه‌های تفصیلی خود را براساس محورها و سرفصل‌های ابلاغی ارائه دهند تا بتوانند ۵۰ درصد دوم اعتبار مزبور را کسب نمایند.

صالحی در پایان با اشاره به اینکه رویکرد اصلی اعتبارات فعالیت های قرآن و عترت(علیهم السلام) در وزارت بهداشت، پژوهشی و آموزشی می باشد افزود: یقیناً اهمیت و ضرورت برنامه های تبلیغی و ترویجی در فضاسازی و ایجاد زمینه برای فعالیت در سایر حوزه ها از نگاه برنامه ریزان و دست اندرکاران مغفول نیست و سهم مناسبی از بودجه فعالیت های قرآنی را در بر می گیرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.