واسطه ها باید از زنجیره توزیع مواد اولیه خارج شوند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

طی جلسات قبل کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصمیماتی مبنی بر تامین نیاز واحدهای صنعتی با توجه iبه خرید محصولات پتروشیمی از بورس کالا و توزیع بین این واحدها اتخاذ شد.

حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص جزئیات ۷ راهکار برای حل مشکل عرضه مواد پتروشیمی در بورس کالا گفت: مواد اولیه پتروشیمی باید iبه دست تولید نمایندگان واقعی در این حوزه برسد که در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت سایت iبهین یاب را برای شناسایی و ثبت نام این اشخاص بروز رسانی نموده است.
 
وی افزود: مالکان سهام شرکت‌های پتروشیمی در بورس، iبه سبب سود‌آوری بالای حاصل از صادرات، تمایلی iبه عرضه محصولات خود در بورس کالا ندارند .
 
گروسی با اشاره iبه  اینکه شرکت های پتروشیمی برای عرضه محصولات خود مشکلات متعددی دارند تاکید نمود: مواد اولیه مورد نیاز این واحدها همواره از طریق واسطه گری تامین شده همچنین نقدینگی اولیه این واحدها در جهت تولید محصولات خود در حد کافی نیست.
 
عضو کمیسیون صنایع با تشریح برخی از جزئیات ۷ راهکار ارائه شده در جهت عرضه مواد پتروشیمی اظهار داشت: طی جلسات قبل کمیسیون صنایع ومعادن مجلس تصمیماتی مبنی بر تامین نیاز واحدهای صنعتی با توجه iبه خرید محصولات پتروشیمی از بورس کالا و توزیع ان بین این واحدها اتخاذ شد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.