واشنگتن پست: عربستان از مخالفان مسلح در سوریه حمایت می کند

سه شنبه ۱۷ مرداد – ۱۱:۳۷:۱۳ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

روزنامه واشنگتن پست حمایت عربستان از گروه های تروریستی فعال در سوریه را تأیید کرد .
به گزارش خبرگزاری آریا ، سایت خبری سما امروز (سه شنبه) به نقل از مقاله دیوید اگناتیوس کارشناس امور خاورمیانه روزنامه واشنگتن پست گزارش داد : عربستان درپی سرنگون کردن نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است .
اگناتیوس در مقاله خود نوشت : عربستان با کمک آمریکا ، فرانسه ، ترکیه ، اردن و دیگر کشورهای متحد خود سرنگون کردن نظام بشار اسد را هدف اصلی خود قرار داده است و در این راستا حمایتش از گروه های مسلح فعال در سوریه را افزایش داده است .
اگناتیوس به انتصاب شاهزاده بندر بن سلطان به ریاست سرویس اطلاعات عربستان اشاره کرد و گفت : بندر بن سلطان همزمان با افزایش حمایت های ریاض از گروه های مسلح سوریه ، به ریاست سرویس اطلاعات عربستان منصوب شد تا این حمایت ها هدایت شده تر ادامه داشته باشد .
مقاله نویس این روزنامه آمریکایی همچنین از افزایش اعتراضات مردمی در شرق عربستان خبر داد و گفت : اعتراضات منطقه القطیف عربستان هفته گذشته نیز ادامه داشت و گزارش ها حاکی از کشته شدن تعداد بیشتری از تظاهرکنندگان است و یک تظاهرکننده نیز ماه جولای گذشته کشته شد .
اگناتیوس رژیم عربستان را عاجز از متوقف کردن تظاهرات مردمی شرق عربستان توصیف کرد و گفت : به نظر می رسد که اعتراضات شرق عربستان در آینده تشدید خواهد شد .

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۷۱۱۳۷۱۳۲۰۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.