واشنگتن پست مدعی نزدیک شدن قایق‌های ایرانی به کشتی و ناو آمریکایی شد

واشنگتن پست مدعی شد ۳ قایق ایرانی به دو کشتی آمریکایی در آب‌های خلیج فارس نزدیک شدند.

واشنگتن پست مدعی نزدیک شدن قایق‌های ایرانی به کشتی و ناو آمریکایی شد

به گزارش ممتاز نیوزروزنامه آمریکایی واشنگتن پست، در گزارشی مدعی شد که ۳ فروند قایق تندروی ایرانی با سرعت زیادی به دو کشتی آمریکایی که در آب‌های خلیج فارس حضور داشتند نزدیک شدند. این قایق‌ها پس از دریافت سیگنال هشدار از طرف کشتی‌ها آمریکایی منطقه را ترک کردند.

واشنگتن پست در ادامه گزارش خود ادعا کرد که رزم ناو «یو. اس. اس سیراکو» از کلاس سایکلون و کشتی حمل‌ونقل سریع «یو. اس. اِن. اس چاکتاو» در حال عبور از آب‌های بین المللی خلیج فارس بودند که این سه قایق ناگهان با  سرعت زیادی به سیراکو نزدیک شدند.

یک مقام نظامی آمریکایی که نامش فاش نشد اظهار داشت که این سه قایق پس از اینکه به فاصله ۴۷ متری کشتی چاکتاو رسیدند، از رزم ناو سیراکو یک سیگنال هشدار دریافت کردند که باعث شد آن قایق‌ها منطقه را ترک کنند.

سرهنگ جوزف بوچینو، سخنگوی سازمان تروریستی سنتکام پس از این ادعا اعلام کرد که اقدامات نیروی دریایی ایران با استاندار‌های بین المللی و ایمنی دریانوردی مطابقت نداشته و ممکن بود در اثر خطا در محاسبات، برخوردی بین قایق‌ها صورت بگیرد. او همچنین گفت که نیرو‌های سنتکام به پرواز، کشتیرانی و انجام عملیات در هر نقطه‌ای که قوانین بین المللی اجازه می‌دهد، ادامه خواهند داد.

واشنگتن پست در انتهای گزارش خود نوشت که این رویداد حدود یک ساعت ادامه داشت و پس از آن با خروج قایق‌های تندروی ایرانی از منطقه، این درگیری پایان یافت.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.