واعظی: رابطه ایران و چین نظم مدنظر آمریکا را به هم می‌زند

رییس دفتر رییس‌جمهوری ایران می‌گوید روابط ایران و چین می‌تواند نظمی که آمریکا به دنبالش هستند را به هم بزند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، محمود واعظی شامگاه شنبه (۲۱ تیرماه) در برنامه نگاه یک با اشاره به موضوع توافق ۲۵ ساله ایران و چین، گفت: روابط ایران و چین می‌تواند نظمی که آمریکایی‌ها دنبالش هستند را تغییر دهد و همین آنها را نگران کرده است. از کی تا به حال آن‌ها ناراحت این هستند که ایران توافق بدی نبندد؟

وی افزود: این سند که هنوز محتوای کامل آن منتشر نشده است را در خارج از کشور به سرعت زیر سوال برده‌اند و درباره آن به طرح موارد نادرست می‌پردازند و همین نشان می‌دهد که آنان از این توافقنامه نگرانند.

واعظی تاکید کرد: اگر این سند مانند خیلی از سندهایی که ما با کشورهای دیگر امضا می‌کنیم و ما در آن تعهداتی به طرف و طرف تعهداتی به ما داشته باشد باید حتما به مجلس برود اما اگر تعهدی نباشد این سند در هیئت دولت مطرح می‌شود و بعد برای تطابق با قانون اساسی به مجلس می‌رود.

رییس دفتر رییس جمهوری اظهار کرد: اگر بین دو کشور قراردادی نباشد که محرمانگی داشته باشد که منظور ما نه مجلس و شورای نگهبان که برای خارجیان است، پس به طور کامل مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: باید صبر کنیم و ببینیم رفت و آمد این سند بین ما و چین به کجا می‌رسد و چه چیزی در نهایت طراحی می‌شود و آن وقت اگر حتی یک بند تعهد در آن باشد حتماً به مجلس می‌رود.

واعظی یادآور شد: اگر هرچقدر روابط ما با چین و روسیه و سایر همسایگان قوی‌تر باشد برای ما هم بهتر است و هیچکس که زیر چیزی را که برایش منفعتی نداشته باشد، امضاء نمی‌کند.

ادامه دارد…

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.