واقعی نبودن تعرفه‌های خدمات درمانی مهم‌ترین سبب دریافت زیرمیزی است

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس انجمن پزشکان عمومی آذربایجان غربی گفت: واقعی نبودن تعرفه‌های خدمات درمانی منجر به دریافت زیرمیزی توسط پزشک می‌شود.

ولی رستم‌زاده امروز در گفت‌وگو با فارس ، اظهار داشت: دریافت زیرمیزی توسط عده‌ای از پزشکان را به هیچ عنوان انکار نمی‌کنیم ولی باید علل آن مشخص و رفع شود.

وی افزود: تا زمانی که براساس قانون بیمه همگانی تعرفه واقعی خدمات پزشکی به عبارتی قیمت تمام شده همچنین سود و سرمایه تعیین و به مرحله اجرا گذاشته نشود زمینه برای تخلف و دریافت زیر میزی فراهم خواهد بود.

وی اضافه می‌کند: هیچ بنگاه اقتصادی نمی‌تواند خدمات را به قیمت روز و بازار آزاد تولید و آن را به زیر قیمت تولیدی به فروش برساند زیرا در غیر این صورت‌‌ ارائه‌کننده خدمات با گذشت زمان دچار مشکلات مالی می‌شود.

رستم‌زاده ادامه داد: در حال حاضر جامعه پزشکی خدمات خود را زیر قیمت تمام شده به مردم و دولت عرضه می‌کند، زیرا تاکنون قیمت واقعی خدمات این قشر اعلام نشده است.

رئیس انجمن پزشکان عمومی آذربایجان غربی ورود دولتمردان به این مقوله را خواستار شد و ادامه داد: امیدوار هستیم که دولت قیمت واقعی خدمات پزشکی را تعیین و اعلام کند.

وی با اظهار به اینکه واقعی کردن تعرفه‌ها همه بخش‌های سلامت و درمان را متنفع می‌کند، ادامه داد: منافع این اقدام در ابتدا متوجه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی شده، از طرف دیگر در قانون بودجه منابع کافی برای این حوزه در نظر گرفته می‌شود.

طبق گفته رستم‌زاده با افزایش تعرفه‌ها بخش دولتی کیفیت خدمات خود را افزایش داده، امکانات لازم را خریداری کرده مراکز بستری و سرپائی را گسترش می‌دهد و در نهایت میل و رغبت مردم برای مراجعه به بخش دولتی بیشتر می‌شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.