واکنش اعضای شورای شهر به عدم حضور استاندار تهران در جلسه امروز شورا

خبرگزاری آریا-اعضای شورای اسلامی شهر تهران شهر نسبت به عدم حضور استاندار تهران در جلسه بررسی جدایی ری از تهران واکنش های مختلفی داشتند.
به گزارش خبرگزاری آریا،اعضای شورای شهر تهران با توجه به غیبت استاندار تهران در جلسه امروز شورای شهر که قرار بود در خصوص جدایی ری از تهران گزارشی در صحن علنی ارائه کند انتفاد کردند و خواستار پیگیری علت این عدم حضور شدند.
بر اساس این گزارش مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران در جریان چهارصد و هشتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به دعوت صورت گرفته از استاندار تهران برای حضور در جلسه علنی امروز شورا، گفت: قرار بود استاندار درباره تصمیم جدایی ری از تهران گزارشی در صحن شورای شهر ارائه و با اعضای شورا که نمایندگان مردم ری هم هستند رایزنی کند که استاندار تا این لحظه در جلسه حاضر نشده است.
چمران با بیان اینکه استانداران قبلی همگی در شورای شهر حضور یافته‌اند، گفت: این در حالی است که از زمان حضور آقای تمدن در استانداری تهران، تا به حال شورای شهر به قدوم ایشان مزین نشده است و امروز هم نمی‌دانم که ایشان به جلسه خواهد آمد یا نه؟
وی گفت: از آنجا که من شخصا از ایشان برای حضور در جلسه دعوت کرده بودم، با اینکه حالم مساعد نبود؛ اما در جلسه حاضر شدم چرا که غیبت بنده به دور از آیین میزبانی بود.
چمران همچنین اظهار داشت: دعوت شورای شهر از استاندار تهران بر اساس قانون صورت گرفته و شورای شهر حق دارد مسئولان مرتبط با امور شهری را رسما دعوت کند و آنها نیز موظف هستند که این دعوت را اجابت کنند.
بنابر این گزارش مهدی چمران که احوال عمومی مساعدی نداشت دقایقی بعد ریاست جلسه امروز را به بیادی سپرد و جلسه را ترک کرد.

واکنش دبیر؛ بی حرمتی به مردم

علیرضا دبیر عضو هیات رییسه شورای شهر تهران نیز در سخنانی خواستار پیگیری عدم حضور تمدن در جلسه امروز شد و گفت: همانگونه که مجلس شورای اسلامی خانه ملت محسوب می‌شود، شورای شهر نیز به نوعی خانه مردم پایتخت است و بی اعتنایی به دعوت شورا، بی حرمتی به مردم است.
وی با اشاره به مصاحبه رادیویی اخیر تمدن با رادیو تهران، خطاب به خبرنگار رادیو تهران که در جلسه حاضر بود، گفت: خوب است در چنین مصاحبه‌هایی یکی از اعضای شورای شهر را هم دعوت کنیم؛ چرا که موضوعاتی مطرح شد مبنی بر اینکه کوچه‌های شهرری آسفالت نشده و مشکلات زیادی در آنجا وجود دارد در حالی که این اظهارات صحت ندارد و من به عنوان کسی که بزرگ شده ری هستم، اعتقاد دارم که در طول سالهای گذشته و در هیچ دوره‌ای به اندازه این چند سال اخیر برای ری کار نشده است.
دبیر، استاندار تهران را برادر بزرگتر خود خواند و گفت: خوب است ایشان در جلسه شورای شهر حاضر شده و ادله خود را برای جدایی ری از تهران مطرح کند قطعا اگر این دلایل کارشناسی باشد ما نیز از آن دفاع می‌کنیم.

واکنش دانشجو؛ تصمیم گیری قائم مقام درست نیست

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران هم در همین رابطه خاطر نشان کرد: بر اساس قوانین، شهری که شورای شهر دارد، قائم مقام نمی‌تواند برای آن تصمیم گیری کند، بنابراین از آنجا که شهرری، شورا دارد و شورای آن همین شورای شهر تهران است، هیچ کس از مسئولان نمی‌تواند به قائم مقامی در این باره تصمیم گیری کند.
وی ادامه داد: برخی از مسئولان در مصاحبه‌های مطبوعاتی خود اینطور گفته‌اند که به قائم مقامی از شورای شهرری، شهردار انتخاب می‌کنند در حالی که بر اساس قانون این اقدام درست نیست.
دانشجو با تاکید بر اینکه در سایه همدلی و دوستی خدمات مدیریت شهری به کام مردم تهران، ری و شمیرانات شیرین می‌شود، افزود: نمی‌دانم؛ شاید استاندار کار مهمتری داشته که در جلسه امروز حاضر نشده است، اما حداقل باید اگر خود ایشان امکان حضور در جلسه نداشت، نماینده خود را به شورای شهر می‌فرستاد.
وی در خاتمه تاکید کرد که در تصمیم دولت مبنی بر جدایی ری از تهران نکات قانونی و حقوقی زیادی وجود دارد که منتظریم این نکات در جلسه مشترکی مطرح و بررسی شود.

واکنش طلائی ؛ قانون و الزام به رعایت تصمیمات شورا

مرتضی طلایی رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران هم تاکید کرد: برابر نص صریح قانون، استانداران، بخشداران و سایر مقامات کشوری در حدود اختیارات شورای شهر، ملزم به رعایت تصمیمات شورا هستند.
وی تاکید کرد: انتظار داریم که شاهد حضور استاندار در صحن شورای شهر باشیم تا درباره این تصمیم با نمایندگان مردم ری مشورت شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.