واکنش به بازداشت روحانی شیعه عربستان

«طنین شعار « مرگ بر آل سعود» در شهرهای عربستان»، با روتیتر «نوبت به دیکتاتور حجاز رسید»، تیتر یک روزنامه کیهان است. بر اساس این گزارش دامنه اعتراضات مردمی در اعتراض به بازداشت یک روحانی شیعه در شرق عربستان گسترش یافت.

امروزنامه – ۲۰/۰۴/

روزنامه آرمان

گزارشی از همایش چالش‌های تولید ملی ایران با عنوان «نسخه های سلبی ۶ اقتصاددان برای اقتصاد ایران»، تیتر یک روزنامه آرمان است.

«افزایش ۲۰درصدی تعرفه‌های درمان»، تیتر دو صفحه نخست روزنامه آرمان است.

«۵۲ امضا برای‌استیضاح وزیر ورزش»، عنوان دیگر صفحه نخست روزنامه آرمان است.

عنوان برگزیده آرمان:

اعتراض شیعیان عربستان در پی مجروح و بازداشت شدن «شیخ النمر»

در حالی که منابع خبری از اوضاع جسمی وخیم پادشاه سعودی و برخی حتی از مرگ وی سخن می‌گویند، و در عین حال درگیری داخلی در میان شاهزاده‌های شیفته قدرت رسانه‌ای شده است، تیراندازی نیروهای آل سعود به یکی از روحانیون معروف شیعه در عربستان، موج جدید اعتراضات شیعیان این کشور را کلید زده و پایه‌های رژیم را بار دیگر به لرزه درآورده است.به گزارش جهان، شیخ نمرالنمر از روحانیون برجسته شیعی شرق عربستان روز یکشنبه توسط نیروهای امنیتی رژیم آل‌سعود مجروح و بازداشت شد. محمدالنمر، برادر شیخ نمرالنمر اعلام کرد که نیروهای پلیس در یکی از خیابان‌های اصلی شهر العوامیه و نزدیک‌های ساعت ۴ بعد ازظهر کمین کرده بودند و زمانی که شیخ النمر از مزرعه خود به خانه بازمی‌گشت، خودروی وی محاصره شد و پلیس اقدام به شلیک گلوله‌های هوایی کرد. وی افزود: بلافاصله پس از آنکه از حادثه مطلع شدم به محل حادثه رفتم و دیدم که خودروی برادرم مورد اصابت قرار گرفته است. شیخ النمر یکی از بزرگترین مخالفان رژیم آل‌سعود در شرق عربستان به شمار می‌آید و همواره مردم این مناطق را به تظاهرات علیه این رژیم فرا می‌خواند. النمر حدود ۱۰ روز پیش در یکی از سخنرانی‌های خود در یکی از مساجد شهر العوامیه گفت: من یقین دارم که بازداشت یا کشته شدن من، باعث ایجاد نهضتی خواهد شد.شیخ نمر طی سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ نیز توسط رژیم سعودی بازداشت شده بود.در همین حال،‌ وزارت کشور سعودی اعلام کرد، یکی از روحانیون برجسته مناطق شرقی عربستان(شیخ نمر النمر) را به اتهام فتنه‌انگیزی در کشور بازداشت کرد. بیانیه وزارت کشور سعودی تاکید می‌کند که بازداشت وی پس از شلیک به او و اصابت گلوله به پایش صورت می‌گیرد. همچنین خبرگزاری رسمی عربستان(واس) هم به نقل از سخنگوی وزارت کشور رژیم سعودی با تایید خبر بازداشت و اصابت گلوله به پای شیخ نمر اعلام کرد که خودروی شیخ نمر پس از برخورد با خودروهای امنیتی آسیب دید و او و همراهانش قصد فرار داشتند که به طور بایسته با وی برخورد و به سوی او تیراندازی شد.

روزنامه ابتکار

گزارشی از ۴ ماه بلاتکلیفی و توافق دو وزیر با عنوان «افزایش ۲۰ درصدی تعرفه‌های درمان»، تیتر یک روزنامه ابتکار است. بر اساس این گزارش پس از گذشت ۴ ماه از سال و چانه زنی‌های مستمر دولتی‌ها و بخش خصوصی برای تعیین تکلیف تعرفه‌های خدمات درمانی در سال ۹۱ سرانجام وزرای دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت و درمان بر سر افزایش ۲۰ درصدی تعرفه‌ها به توافق رسیدند و طلسم بلاتکلیفی پزشکان و مراکز درمانی شکسته شد.

گزارشی از راهبرد جدید جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با عنوان «گذر از حدادعادل به سعید جلیلی»، تیتر دو صفحه نخست روزنامه ابتکار است.

«ماموریت ویژه در تهران»، با روتیتر «کوفی عنان از راه دمشق به ایران آمد»، در صفحه نخست روزنامه آرمان به چاپ رسیده است.

عناوین برگزیده ابتکار:

معمای لباس‌های یک‌رنگ کودکان متکدی

گل فروشی، اسفند دودکنی، سی دی فروشی و… از جمله کارهایی است که تاکنون درمیان کودکان متکدی در سطح شهرها رواج داشته اما مدتی است که کودکان متکدی با لباسهای متحدالشکل در مناطق مختلف پایتخت دیده می‌شوند. هرساله سازمان بهزیستی تعدادی از این کودکان را ساماندهی و نگهداری می‌کند بطوری که براساس آمارهای موجود سال گذشته ۶ هزار کودک خیابانی درکشور جمع آوری و در مراکز بهزیستی نگهداری شده اند که ۱۲۰۰ نفر آنان در استان تهران بوده اند. در گذشته کودکان خیابانی و کار با هر لباس و وضعیتی در چهارراهها و مناطق مختلف شهر اقدام به تکدی گری می‌کردند اما به تازگی برخی از این کودکان لباسهای فرم به تن دارند و گویا از سوی فرد و یا گروهی سازماندهی شده اند. به نظر می‌رسید سازمان بهزیستی با دادن لباسهای متحد الشکل به این کودکان آنها را ساماندهی کرده اما مسئولان بهزیستی این موضوع را رد کرده و عنوان می‌کنند که در تهران هیچیک از کودکان کار لباس هماهنگی به تن ندارند و هیچ اقدامی از سوی آنان انجام نشده است.این درحالی است که به گزارش مهر کارشناسان امور اجتماعی معتقدند لباسهای فرم کودکان نشان دهنده این است که فعالیت آنان در سطح شهر سازماندهی شده است و این امکان وجود ندارد که چند کودک به خودی خود لباس یک مدل بپوشند و در چهارراهی کار کنند. از سوی دیگر مسئولان سازمان بهزیستی عنوان می‌کنند که فعالیت کودکان کار در خیابانها بهتر از این است که جمع آوری و اجرای روشهای قهر آمیز باعث شود به کارهای زیر زمینی کشیده شوند و دیگر از آنها نشانی پیدا نشود. آنها معتقدند کارهای زیر زمینی باعث از بین رفتن کودکان در مکانهای نامناسب و نمور و تاریک می‌شود به همین دلیل نباید روشهای تحکمی برای جمع آوری و ساماندهی آنان اعمال شود. در این رابطه مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی به مهر گفت: طرح ساماندهی کودکان کار و واعطای لباسهای فرم به آنان فقط در خراسان رضوی با همکاری شهرداری در حال انجام است و در تهران چنین طرحی وجود ندارد.

بهار عربی به حجاز رسید

سرانجام آنچه سران حکومت سعودی از آن می‌ترسیدند، در شرف وقوع است و بهارعربی، عربستان را نیز فراگرفته‌است. بازداشت «شیخ نمر النمر» یکی از روحانیون برجسته شیعی در منطقه «القطیف» واقع در شرق عربستان سعودی باعث وقوع اعتراض‌های گسترده در این منطقه و درگیری‌های شدید با نیروهای امنیتی طی دو روز گذشته شد. این بار ستم آل سعود خشم اقلیت شیعی را برانگیخته و می‌رود تا جرقه یک اتفاق بزرگ در عربستان را بزند. به ویژه که کشمکش داخلی خاندان آل سعود نیز آغاز شده و مرگ ملک عبدالله، پادشاه این کشور که اخبار حاکی از وضعیت جسمانی وخیم وی است، نیز می‌رود تا چالشی جدی برای هیات حاکمه عربستان ایجاد کند. به خصوص که مخالفت‌های درون حکومتی با رسیدن امیر سلمان، ولیعهد جدید عربستان به اریکه قدرت هم بالا گرفته‌است. پس از ضرب و شتم و ربایش شیخ نمر النمر، چهره روحانی برجسته شیعی عربستانی در قطیف توسط نیروهای امنیتی عربستان که در مسیر بازگشت وی به خانه‌اش صورت گرفت، اعتراض‌ها و ناآرامی‌های خیابانی در منطقه قطیف وارد مرحله تازه‌ای شده‌است. به گونه‌ای که شبهای گذشته مردم این منطقه تا صبح نخوابیدند و در اعتراض به این اقدام نیروهای امنیتی تا عصر دوشنبه(دیروز) دست به تظاهرات زدند. به گزارش رویترز، بازداشت شیخ نمر باعث تظاهرات گسترده مردمی شد. فعالان سیاسی عربستان گزارش داده‌اند که در درگیری معترضان شیعه با نیروهای امنیتی حداقل دو تن کشته شدند. اکثریت جمعیت مردم قطیف و احصا، دو منطقه مجاور هم به همراه استان الشرقیه شیعه هستند و ارتباطات تنگاتنگی با شیعیان بحرین دارند.

واکنش توکلی به فیلترینگ سایت «الف»

روز گذشته کاربران اینترنتی درهنگام مراجعه به پایگاه خبری الف با صفحه مربوط به پالایش سایت‌های اینترنتی مواجه شدند که نشان می‌داد این پایگاه خبری تحلیلی فیلتر شده‌است. این سایت اینترنتی خبری که متعلق به احمد توکلی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی است، روز گذشته فیلتر شد. امری که به گفته سخنگوی قوه قضائیه به دستور دادستان تهران انجام شده‌است.حجت‌الاسلام محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر اعلام کرد: این سایت به صورتی قانونی فیلتر شده‌است.از سخنگوی دستگاه قضا و رئیس کارگروه فیلترینگ سوال شد آیا کارگروه تخصصی فیلترینگ دستور فیلتر شدن سایت را صادر کرده‌است که وی پاسخ داد: دستور فیلتر شدن سایت”الف” از سوی دادستان تهران صادر شده است.همچنین عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران هم در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد: جزئیات و دلایل فیلتر شدن این سایت را به رسانه‌ها اعلام می‌کنیم. پیش از این نیز در مرداد ماه سال ۸۷ این سایت با دستور دادسرای کارکنان دولت و رسانه، با شکایت معاونت حقوقی ریاست جمهوری و در پی انتشار مطالبی درباره مدرک تحصیلی مرحوم علی کردان وزیر کشور وقت فیلتر شده بود. سایت خبری الف تنها رسانه خبری است که یک فرد سیاسی مسئولیت همه مطالب آن را پذیرفته‌است.ساعتی بعد احمد توکلی به آن موضوع واکنش نشان داد و با انتقاد از فیلتر شدن سایت الف از سوی دادستان تهران گفت: شان آقای دولت آبادی را اجل می‌دانم که بخواهم وی را با دادستان سابق تهران مقایسه کنم و لی باید بگویم که فعل ایشان همانند فعل دادستان قبلی است.نماینده مردم تهران و مدیر مسئول سایت الف در گفت‌وگو با مهر در خصوص علت فیلتر شدن سایت خبری تحلیلی الف گفت: مشخص شد که فیلتر شدن سایت الف به دستور آقای جعفری دولت آبادی دادستان تهران انجام گرفته و از این اقدام بسیار متاسفم.توکلی با بیان اینکه همانطور که دفعه قبل توانستم با استدلال‌های حقوقی آنها را وادار کنم که دست از تخلفاتشان بردارند، گفت: این بار نیز در مقابل این اقدام ایستادگی خواهم کرد.مدیر مسئول سایت الف اظهار داشت: بعد از مشورت با کارشناسان نظر قطعی خودم را در این موضوع اعلام خواهم کرد.توکلی همچنین در خصوص علت فیلتر شدن سایت الف گفت: دادستانی معتقد است این سایت مطالبی را منتشر کرده‌است که به نظر آنها مجرمانه به نظر می‌رسد.وی در پاسخ به این سوال که خبر منتشر شده مربوط به کدام دستگاه یا نهاد می‌شود، گفت: هنوز مشخص نیست چرا که باید این موضوع را کتبا به من اطلاع دهند که این اتفاق هنوز نیفتاده است.

پاسخ علی مطهری به اعلام جرم دادستانی

علی مطهری که دو روز پیش از سوی دادستان تهران برای وی اعلام جرم شده بود، روز گذشته به این موضوع واکنش نشان داد. نماینده تهران در مجلس در واکنش به اعلام جرم دادستان تهران علیه وی درباره نطقی پیش از دستورش گفت: دادستان نمی‌تواند درباره نطق نمایندگان در مجلس اعلام جرم کند. مطهری در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نظر شما درباره اعلام جرم دادستان تهران علیه شما در خصوص نطقی که در مجلس داشته‌اید چیست، اظهار داشت: برای من اسباب تعجب شد که بیان یک مطلب جامعه‌شناسانه و روان‌شناسانه چرا باید موجب اعلام جرم شود.وی افزود: نباید به گونه‌ای رفتار شود که مردم احساس اختناق کنند. حرف من این بود که اگر برخی مقامات دولتی اعتقادی به نظارت بر پوشش اسلامی در جامعه ندارند و قائل به آزادی تحریک جنسی جامعه هستند، باید به لوازم آن هم متعهد باشند و به تأسیس اماکنی برای ارضای غریزه جنسی اقدام کنند تا جوانان دچار عقده‌های روانی نشوند.نماینده مردم تهران در خانه ملت بر همین اساس یادآور شد: گفتم ما یا باید به نظام خانوادگی اسلام عمل کنیم یا به نظام غربی با همه آثار سوء آن، نمی‌شود بینابین حرکت کنیم، هم اسلامی باشیم و هم غربی و به عبارت دیگر نه اسلامی باشیم و نه غربی.وی همچنین گفت: مردم قضاوت کنند آیا بیان این مطلب جُرم است؟ اگر یک نماینده مجلس نتواند این مطلب را در نطق خود بگوید، باید فاتحه آزادی بیان و قانون اساسی را خواند.علی مطهری ادامه داد: سخن آقای جعفری دولت‌آبادی موجب وهن نظام و تضییع حقوق مردم است، اساساً دادستان حق ورود به نطق نمایندگان را ندارد، اگر توهین یا افترایی در کار باشد، فرد توهین‌شونده حق دفاع از خود در صحن مجلس را دارد، طبق اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی، نماینده در اظهارنظر درباره همه مسائل کشور آزاد است و نباید چماقی به نام”دادستان” بالای سر او باشد.وی در خاتمه تأکید کرد: ظاهراً آقای دادستان تحت فشار این حرف را زده، چون ایشان را آدم عاقل و معتدلی می‌دانستم که در برخی موارد دستش بسته است، بهتر است ایشان به جای این جور کارها، تکلیف پرونده‌های مطرح را مشخص کند.دو روز پیش دادستان تهران از اعلام جرم علیه‌ «علی مطهری» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خبر داد. عباس جعفری دولت‌آبادی در پایان چهاردهمین جلسه‌ رسیدگی به پرونده‌ بزرگ فساد مالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مورد اظهارات علی مطهری که چند وقت پیش در مجلس نطقی کرده بود، بخش‌هایی از نظر دادستانی مجرمانه تشخیص داده شد و دادستانی اعلام جرم کرده‌است.

تشکیل مثلث اصلاح‌طلبی برای انتخابات ریاست‌جمهوری

محمدعلی نجفی که این روزها در کانون تحلیل‌های مربوط به حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد، روز گذشته «تشکیل مثلث اصلاح طلبی» را برای بازگشت اصلاح‌طلبان به عرصه سیاسی کشور پیشنهاد کرد. مثلثی که سه ضلع آن را‌ خاتمی، نوری و موسوی خوئینی‌ها تشکیل می‌دهند. وی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در حال حاضر تشکیلات لازم را ندارند، اظهار داشت: اگر اصلاح‌طلبان بخواهند به عنوان یک جریان سیاسی در صحنه حضور داشته و کار خود را شروع کنند اولاً نیاز دارند به یک اتاق فکر برای استراتژی‌های لازم را طراحی کنند و ثانیاً یک تشکیلات که بتوانند در آن چارچوب فعالیت سیاسی خود را دنبال کنند. این عضو شورای شهر یکی از ضعف‌های اصلاح‌طلبان را این موضوع دانست و افزود: امیدوارم اصلاح‌طلبان نداشتن اتاق فکر و تشکیلات را برطرف کنند؛ ظاهرا بحث‌هایی در این زمینه وجود دارد؛ اگر چنین مسائلی را مورد توجه قرار دهند احتمالا این ضعف‌ها برطرف شود. وی با بیان اینکه جریان اصلاح‌طلب برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده هنوز هیچ بحثی به صورت جدی نداشته است، یادآور شد:‌ اما ممکن است برخی گروه‌ها یا افرادی که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند الان در مخیله خود چنین بحث‌هایی را مدنظر داشته باشند اما جنبه سازمانی و تشکیلاتی ندارد. نجفی درباره محوریت اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده نیز گفت که بنده نظرم این است سه عنصر اصلی در جریان اصلاح‌طلب یعنی خاتمی، نوری و موسوی خوئینی‌ها که هر کدام نمایندگی یک یا چند گروه اصلاح‌طلب را برعهده دارند باید با یکدیگر به توافق برسند و مدیریت و رهبری این کار را در دوره بعد به عهده بگیرند. عضو مؤسس حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: این سه نفر هر کدام سخنگو و نماینده جریان‌های اصلاح‌طلب هستند و اگر به توافق برسند ۹۰ درصد اصلاح‌طلبان در آن صورت توافق کرده‌اند و مسائل حل می‌شود.

مترجم رجوی اسامی دوستان عراقی منافقین را فاش کرد

مترجم مخصوص سرکرده گروهک تروریستی منافقین از همکاری تعدادی از شخصیت‌های سیاسی و پارلمانی عراق از جمله معاون تحت تعقیب رئیس‌جمهورعراق با منافقین خبر داد. به گزارش ایسنا، علی حسین‌نژاد که به تازگی ازمنافقین جدا شده، با اشاره به فعالیت خود به عنوان مترجم قدیمی این گروهک گفت: شخصیت‌های سیاسی، رسانه‌ای و نمایندگان عراقی و کسانی که مبالغ هنگفتی را مستقیما و غیرمستقیم از گروهک دریافت کرده‌اند، می‌شناسم که با این گروهک همکاری داشتند.وی ادامه داد: از جمله سیاستمدارانی که با گروهک همکاری داشتند طارق الهاشمی، صالح المطلق، ظافر العانی، حیدر ملا، میسون الدملوجی، طه اللهیبی، احمد العلوانی، کریمه داوود، سلیم عبدالله الجبوری، حسن خلف الجبوری، اشواق الجاف، ندی ابراهیم الجبوری، فایزه العبیدی (از فهرست العراقیه)، احلام اسعد و آلا طالبانی از فهرست الکردیه پارلمان عراق، عبدالجبار الجبوری، علی النعیمی، سرمد عبدالکریم(مدیر خبرگزاری عراق)، زیدان عبدالکریم، اسعد ماجد، صافی الیاسری از فعالان رسانه‌ای در عراق و مشعان الجبوری، مشعان السعدی از اعضای فعال العراقیه و عبدالله الجبوری از استان دیالی بودند. وی گفت: روزنامه‌های الزمان، الدستور، المشرق، بغداد و شبکه‌های البابلیه، الشرقیه، الرافدین و خبرگزاری‌های واع، العراق للجمیع، نینا، سایت عربستانی ایلاف و روزنامه‌ کویتی السیاسه با منافقین در ارتباط هستند و مبالغی را از آنها دریافت می‌کنند.

زشت ترین گوشی‌های دنیا

گوشی‌های موبایل چندین سال است که بسیار کاربرد دارند و شرکت‌های بسیار زیادی نیز اقدام به تولید این گوشی‌ها می‌کنند. از همین رو برای رقابت ایده‌های متفاوتی را نیز امتحان می‌کنند.به گزارش ممتازنیوز، در میان ایده‌ها و طراحی‌هایی که برای گوشی‌های تلفن همراه هر ساله ارائه می‌شود برخی بسیار عجیب هستند و همچنین برخی دیگر نیز در بازار شکست‌های سنگینی متحمل می‌شوند. در ادامه به برخی از گوشی‌هایی که به عنوان زشت ترین گوشی ها در دنیا شناخته می‌شدند اشاره می‌کنیم. زیمنس Xelibri: این مدل از گوشی‌های زیمنس به همه چیز شباهت داشتند به غیر از یک تلفن همراه همچنین در دورانی که این گوشی‌ها به بازار عرضه شد امکانات بسیار کمی نیز برای زمان خودش داشت. این گوشی تنها برای مدت ۱۸ ماه در مغازه‌ها دیده شد. Bang & Olufsen Serene: شرکت Bang & Olufsen یکی از شرکت‌های تولید کننده لوازم صوتی و تصویری است و در این زمینه نیز بسیار خوب کار کرده است اما تلفن همراهی که این شرکت ارائه داد بسیار عجیب بود. دراین گوشی صفحه نمایش زیر صفحه کلید قرار داشت. برای این گوشی باید ۱۰۰۰ دلار پول نیز پرداخت می‌کردید. نوکیا ۷۳۸۰: نوکیا یک برند بسیار بزرگ در عرصه تولید گوشی‌های همراه است اما این شرکت نیز گاهی برای در طراحی گوشی هایش بی سلیقگی کرده است. مدل ۷۳۸۰ از یان شرکت بسیار گوشی بد ترکیبی است و حتی صفحه کلید نیز ندارد و نوکیا نیز هیچوقت امار فروش این گوشی را اعلام نکرد. نوکیا ۳۶۵۰: این گوشی را احتمالا افرادی که در اوایل دهه ۸۰ به دنبال گوشی بوده اند بسیار خوب یادشان است. مدل۳۶۵۰ با دکمه‌های دایره ای شکلی که داشت بسیار گیج کننده بود و هرکسی نمی‌توانست با آن به درستی کار کند و همچنین بسیار بزرگ نیز بود. ورتو کبرا: خریدن یک گوشی زشت خود بسیار دردناک و غیرقابل باور است اما اینکه کسی بخواهد برای همان گوشی بیش از ۳۰۰ هزار دلار نیز بپردازد بسیار عجیب است. گوشی شرکت ورتو در حالی که بسیار بی سلیقه طراحی شده است و امکانات خاصی نیز ندارد اما با برلیان تزئین شده و قیمت نجومی نیز دارد.

آمار استفاده کاربران ایرانی از گوگل

هر کاربر ایرانی به طور متوسط روزانه ۵ بار در موتور جستجوگر گوگل جستجو می‌کند و با احتساب حدود ۳۶٫۵ میلیون کاربر اینترنت در ایران، این موتور جستجوگر بالغ بر ۴۴۳ میلیارد تومان در سال از کاربران ایرانی سود کسب می‌کند. به گزارش مهر، شاید کمتر کاربر ایرانی را بتوان یافت که روزمره با اینترنت سر و کار داشته باشد و گذارش به موتور جستجوی گوگل نیفتاده باشد. اغلب این کاربران جامع و کامل بودن منابع دسترسی به این موتور جستجوگر را دلیل سرزدن به این سرویس دهنده عنوان می‌کنند اما رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران معتقد است که عادت به استفاده از گوگل بیشتر جنبه روانی دارد. علی حکیم جوادی ایران را از جمله کشورهایی عنوان کرد که کاربران اینترنت آن بیشترین استفاده را از موتور جستجوی گوگل دارند و گفت: هم اکنون موتورهای جستجوی داخلی و خارجی مانند گوگل بسیار وجود دارد اما کاربران به لحاظ روانی به استفاده از گوگل عادت دارند. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: آمارهای جهانی نشان می‌دهد که ۷۰ درصد بازدیدکنندگان موتورهای جستجو معمولا با وجودی که هر چند میلیون صفحه از یک جستجو به آنها پیشنهاد داده شود تنها همان ۷ گزینه ابتدای صفحه نخست را انتخاب می‌کنند و ۳۰ درصد کاربران نیز حداکثر تا دو صفحه بعد را انتخاب خواهند کرد و حتی از منظر معتبربودن موارد یافت شده نیز باید گفت که صفحات بعدی موتورهای جستجو دارای اطلاعات به روزی نیست؛ اما در نهایت به لحاظ روانی کاربر چون می‌بیند که در یک جستجو، موتور جستجو یک میلیون صفحه پیدا کرده است این تصور برایش به وجود می‌آید که این موتور جستجو بسیار کامل و جامع است. وی افزود: ما نمی‌گوییم گوگل موتور جستجوی کاملی نیست اما به آن شکل هم نیست که ما نتوانیم نیازهای روزانه خودمان را با موتورهای دیگر تامین کنیم. براساس نتایج تحقیقات به عمل آمده که از سوی مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی منتشر شده است کل سود موتور جستجوی گوگل در سال ۲۰۱۱ حدود ۳۶ میلیارد دلار بوده که سود این موتور جستجو از کاربران ایرانی در سال گذشته، ۴۴۳ میلیارد تومان – البته با قیمت دلار ۱۶۰۰ تومانی – تخمین زده شده است. براین اساس هر ایرانی روزانه به طور میانگین ۵ بار در گوگل جستجو می‌کند و میانگین سالیانه تعداد دفعات جستجو در گوگل توسط کاربران ایرانی یکهزار و ۸۲۵ بار اعلام شده است. در این بررسی‌ها مشخص شده که ۴۰ درصد کلیک کاربران ایرانی روی لینک‌های تبلیغاتی ظاهر شده در نتایج جستجو است و ۷٫۳ بار تعداد دفعاتی است که کاربران ایرانی در سال بر روی لینک‌های تبلیغاتی کلیک می‌کنند. براین اساس میانگین درآمد گوگل به ازای هر کلیک بر لینکهای تبلیغاتی ۱٫۰۴ دلار و میانگین درآمد سالیانه گوگل از هر کاربر ۷٫۳ دلار است و در مجموع این موتور جستجو از کاربران ایرانی طی یک سال۲۷۷ میلیون دلار درآمد کسب کرده است. سودآوری گوگل از کاربران ایرانی در حالی مطرح می‌شود که موضوع راه اندازی یک موتور جستجوگر بومی و ملی که بتواند با موتورهای جستجوگری چون”یاهو” و”گوگل” رقابت کند در نیمه سال ۸۹ و از سوی رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد و وی اعلام کرد که ایران برای جوابگویی به نیازهای داخلی می‌خواهد موتور جستجوگر ملی راه اندازی کند و حتی این طرح ملی در برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور پیش بینی شده است. در آن زمان یکی از مسئولان سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در تشریح آغاز به کار این پروژه تاکید کرد که حتی پیشنهاداتی در مورد نام این طرح ارائه شده که وزیر ارتباطات از عنوان”یاحق” برای نام این موتور جستجوگر یاد کرده است. اما هم اکنون و با برنامه‌های در دست اقدام در این مورد این طور استنباط می‌شود که سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای موتور جستجوگر ملی تغییر یافته و این وزارتخانه قصد دارد نسبت به ارتقای موتورهای جستجوگر داخلی فعلی اقدام کند و تنها به یک موتور جستجوی ملی واحد بسنده نکند.

ترجمه کلمات از طریق لنز دوربین برای اندروید

دو سال پس از سیستم عامل iOS، سیستم عاملهای اندروید نیز از این پس مجهز به برنامه ترجمه کلمات از طریق لنز دوربین می‌شوند. به گزارش مهر، توسعه دهندگان برنامه ترجمه کلمات از طریق لنز دوربین (Quest Visual) سرانجام نسخه ترجمه کلمات از طریق سیستم عامل اندروید را در اختیار کاربران قرار دادند.این برنامه که با عنوان” Word Lens” به معنای”لنز کلمه” ارائه شده کلمات را از طریق دوربین ویدئویی دستگاه مشاهده کرده و آن را در صفحه نمایش به زبان دیگری ترجمه می‌کند. برنامه لنز کلمه از دوربین برای تشخیص متن استفاده می‌کند که این متن می‌تواند یک نشانه یا یک منو به یک زبان باشد، پس از این مشاهده دوربین دستگاه ترجمه این کلمات را نشان می‌دهد، اما واژه‌های اصلی نیز در پس زمینه قابل مشاهده است و ترجمه بدون هیچ تأخیر یا اتصال به اینترنت صورت می‌پذیرد.

«پسر جهنمی» و آرزوی کودک ۶ ساله

می‌توان «پسر جهنمی» بود و باعث لبخند یک کودک شد! رون پِرلمن بازیگر ۶۲ ساله‌ی مجموعه فیلم‌های اکشن فانتزی پسر جهنمی (HellBoy)، وقتی فهمید آرزوی یک کودک ۶ ساله این است که «پسر جهنمی» شود یا او را ببیند بدون معطلی خودش را به اتاق گریم رساند و ۴ ساعت روی صندلی نشست تا بتواند این آرزو را برای «زاخاری» کوچک برآورده کند. ماجرا از این قرار است که «زاخاری» ۶ ساله که به سرطان خون مبتلاست، در سایت موسسه آرزو کن (Make-A-Wish) آرزویش را ثبت می‌کند و به انتظار می‌نشیند تا در روزهای دست‌وپنجه نرم کردن با این بیماری طاقت‌فرسا لااقل به یکی از آرزوهایش برسد. و خب طولی نمی‌کشد که مسئولان کمپانی Spectral Motion که کار جلوه‌های ویژه‌ی «پسر جهنمی» را انجام داده بودند، در جریان قرار می‌گیرند و پِرلمن را هم مطلع می‌کنند. این بازیگر برنده‌ی گلدن گلوب که نقش «دیو» را هم در «دیو و دلبر» بازی کرده بود، بدون هیچ «طاقچه‌بالا و اخ و پیفی»! نه تنها خودش را گریم می‌کند بلکه تمام لباس‌های آن نقش را به تن می‌کند تا هر چه بیشتر جهنمی‌تر به نظر برسد برای فقط یکی از طرفدارانش! و بالاخره انتظار فرا می‌رسد و لبخند زاخاری کوچک می‌ماند و مایی که در سردرگمی حال و اخبار این روزها نظاره گر عکس های او و قهرمان آرزوهایش هستیم.

روزنامه ابرار

«درآمد ۵۰ میلیارد دلارى نفت خزر براى ایران»، تیتر یک روزنامه ابرار است. بر اساس این گزارش دریاى عمان هدف بعدى اکتشاف نفت و گاز ایران است.

«کوفى عنان راهى تهران شد»، تیتر دو صفحه نخست روزنامه ابرار است.

«ایران جمعه و چلچراغ مجرم اند؛ بدون تخفیف»، عنوانی است که روزنامه ابرار به نقل از هیأت منصفه دادگاه مطبوعات در صفحه نخست خود به چاپ رسانده است.

روزنامه اطلاعات

سخنان مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با عنوان «خریداران جدید نفت جایگزین اروپایی‌ها می‌شوند»، تیتر یک روزنامه اطلاعات است.

«مذاکرات‌کوفی‌عنان درتهران»، تیتر دو صفحه نخست روزنامه اطلاعات است. بر اساس این گزارش نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه وارد فرودگاه مهرآباد شد و توسط حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه مورد استقبال قرار گرفت.

«آغاز اجرای طرح پزشک خانواده در تهران»، عنوان دیگر صفحه نخست روزنامه اطلاعات است.

عناوین برگزیده اطلاعات:

تجمع بی‌سابقه پاکستانی‌ها علیه بازگشایی مسیر ناتو

هزاران پاکستانی در اعتراض به بازگشایی مجدد مسیر تدارکات ناتو، به سمت پایتخت این کشور راهپیمایی و مقابل پارلمان تظاهرات بزرگی برپا کردند.هزاران نفر از رهبران مذهبی و مردم پاکستان از شهر شرقی لاهور به سمت اسلام‌آباد، راهپیمایی کردند تا اعتراض خود را به بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو اعلام کنند.در این تظاهرات مردم با اتوبوس، خودروهای شخصی و موتورسیکلت به سمت پایتخت پاکستان حرکت کردند. رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان در این تظاهرات گسترده ضمن محکوم کردن اقدام دولت در بازگشایی مسیر ناتو، اعلام کردند که تا تحقق خواسته‌هایشان یعنی خروج آمریکا از پاکستان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.اولین اجتماع «کنفرانس دفاعی پاکستان» به عنوان ترتیب دهنده این حرکت، در شهرستان «گوجرانواله» از توابع ایالت پنجاب صورت گرفت.در این اجتماع گسترده، دهها هزار نفر از مردم پاکستان سوار بر اتوبوس‌ها و اتومبیل‌های شخصی خود، با در دست داشتن پرچم‌های کنفرانس دفاعی، مسیر ۲۷۵ کیلومتری لاهور تا اسلام‌آباد را طی کردند. «یحیی مجاهد» سخنگوی تظاهرکنندگان در گفت‌وگو با خبرگزاری «فرانسه» اعلام کرد که در ابتدای شروع تظاهرات، ۲۵ هزار نفر حضور داشتند و در طول مسیر نیز صدها نفر دیگر به جمع معترضان پیوستند.

کاهش نرخ تورم چین به ۲/۲ درصد

نرخ تورم چین طی ماه گذشته به کمنتر از ۲/۲ درصد رسید که این پایین‌ترین رقم در ۲۹ ماه اخیر به شمار می‌رود. به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ نخست‌وزیر چین نسبت به ادامه روند نزولی رشد اقتصادی این کشور هشدار داد و گفت دولت چین برای کنترل فشارهای تورمی و جلوگیری از افزایش قیمت مسکن اقدامات مؤثر بیشتری را اجرا خواهد کرد.

نخستین مرکز ترک اعتیاد کودکان و نوجوانان افتتاح شد

نخستین مرکز ترک اعتیاد کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال دیروز در محمدشهر کرج با عنوان «دهکده رهایی کوثر۲» افتتاح شد. به گزارش خبرنگار اطلاعات، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در این مراسم تأکید کرد: موضوع اعتیاد کودکان و نوجوانان به مرحله نگران‌کننده در سطح کشور نرسیده است، زیرا از تمامی استان‌ها درخواست کردیم که تقاضای ساخت کمپ ویژه کودکان معتاد خود را ارائه کنند، اما فقط از استان‌های البرز و چهارمحال و بختیاری درخواست داشتیم. او ادامه داد: استان البرز به دلیل شرایط اقلیمی و مهاجرپذیر بودن با معضلات عمده‌ای از جمله اعتیاد بسیار، روبروست که به منظور حل مشکلات درمانی معتادان، دو میلیارد تومان به آن اختصاص می‌دهیم. هاشمی با اشاره به این‌که به تازگی ۷۰۰ میلیون تومان وام اشتغال به ۷۰ معتاد بهبود یافته استان اختصاص داده شده است، ادامه داد: در موضوع درمان اعتیاد، سازمان بهزیستی حتی از وزارت بهداشت پیشی‌گرفته است. در ادامه این مراسم دکتر فرید براتی سده معاون امور پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی هم اظهار داشت: ساخت کمپ ویژه کودکان در استان تهران را در دستور کار داریم و قرار است قشر هدف را از کودکان کار و خیابان انتخاب کنیم.

روزنامه اعتماد

گزارشی از سفر غیرمنتظره عنان به تهران با عنوان «مخالفت ایران با برکناری یا تبعید اسد»، تیتر یک روزنامه اعتماد است.

«قدرت‌نمایی مرسی در برابر ارتش»، تیتر دو صفحه نخست روزنامه اعتماد است. به نوشته این روزنامه ریس‌جمهور جدید مصر دستور بازگشایی مجلس را داده و شورای عالی نیروهای مسلح مصر اعلام کرد هیچ هشداری دریافت نکرده بود.

«افزایش جمعیت به هرقیمتی»، عنوان دیگر صفحه نخست روزنامه اعتماد است. بر اساس این گزارش رییس مرکز مطالعات جمعیتی گفته: «باید به نرخ ۱/۲ فرزند برسیم».

عناوین برگزیده اعتماد:

مذاکره ایران و عمان برای تعیین مرزهای تنگه هرمز

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان گفت: چهارمین اجلاس تعیین مرزهای دریایی بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان، بعدازظهر یکشنبه در اصفهان برگزار شد. به گزارش مهر، حسن نوریان با بیان اینکه مرز دریایی ایران و عمان به دلیل نزدیکی به تنگه راهبردی هرمز برای هر دو کشور از حساسیت خاصی برخوردار است، یادآور شد: سومین نشست ایران و عمان در کشور عمان برگزار شد. رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان اضافه کرد: هیات عمانی به ریاست «خالد بن هلال بن سعود البوسعیدی» متشکل از ۱۰ نفر است. وی ادامه داد: بعدازظهر یکشنبه مذاکرات هیات ایرانی به ریاست دکتر جهانگیری معاون حقوقی وزارت خارجه ایران و هیات عمانی آغاز شده است.

دیدار صالحی با دبیرکل سازمان ملل

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بازگشت صلح و ثبات به افغانستان را منوط به خروج نیروهای خارجی از این کشور دانست. علی‌اکبر صالحی که برای شرکت در نشست بین‌المللی درباره افغانستان به توکیوی ژاپن سفر کرده است، در این نشست گفت: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود برای بازسازی افغانستان عمل کرده است. صالحی، حضور ۱۰ ساله نیروهای نظامی خارجی در افغانستان را عامل نهادینه شدن تروریسم و افزایش قاچاق مواد مخدر و بی‌ثباتی بیشتر در این کشور عنوان کرد. صالحی در حاشیه این اجلاس با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل، کویشیرو گامبا وزیر امور خارجه ژاپن و همچنین گیدو ستروله وزیر امور خارجه آلمان دیدار و درباره موضوع‌های مورد علاقه طرفین بحث و تبادل نظر کرد. بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در این دیدار با تاکید برنقش و اهمیت جمهوری اسلامی ایران در تامین صلح و ثبات در افغانستان، خواستار تداوم حرکت ایران در این مسیر شد.

بررسی گم شدن سند باغ قلهک در مجلس

گم شدن سند باغ قلهک به مجلس هم کشیده شد. هر چند وزیر امور خارجه چندی پیش اعلام کرد این موضوع ربطی به وزارت امور خارجه ندارد اما پورمختار، رییس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی، به خانه ملت می‌گوید: این موضوع ارتباط مستقیم به وزارت امور خارجه دارد و دستگاه دیپلماسی نباید از پیگیری موضوعی به این مهمی شانه خالی کند. وی افزود: در سندهای دولتی نیز نام بهره‌بردار که ممکن است وزارت خارجه یا سازمان دیگری باشد، نوشته می‌شود بنابراین سند گمشده را باید از سازمان ثبت اسناد خواست. به هر حال این وظیفه نباید با پاسکاری بین نهادهای مسوول، موجب تضعیف حقوق ملت شود.

واکنش به بازداشت روحانی شیعه عربستان

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس بازداشت شیخ نمر باقی النمر، روحانی سرشناس شیعه عربستان را محکوم کرد و گفت: اعمالی که دولت سعودی در طول تاریخ انجام داده نشانگر آن است که به دنبال محو آثار شیعی است. محمدعلی اسفنانی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اعمال ددمنشانه گذشته آل‌سعود در تخریب بقاع متبرکه بقیع و محله بنی‌هاشم نشانگر آن است که آل‌سعود به دنبال مقابله به هر طریقی با شیعیان است. نیروهای امنیتی خاندان آل‌سعود روز یکشنبه شیخ نمر باقی النمر، یک روحانی سرشناس شیعه و یک منتقد دولت سعودی را در استانی در شرق این کشور دستگیر کردند.

افزایش ۲۰ درصدی تعرفه درمانی و مخالفت وزارت بهداشت

معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: هیات دولت افزایش ۲۰ درصدی تعرفه درمانی را برای سال جدید تصویب کرد. «سیدحسن امامی‌رضوی» افزود: این تعرفه از سوی هیات وزیران مورد موافقت قرار گرفت که به زودی به سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی ابلاغ خواهد شد. تعرفه مصوب در اولین فرصت ابلاغ خواهد شد. روابط عمومی وزارت بهداشت نیز اعلام کرد، در جلسات متعدد بین وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه و نیز سازمان‌های بیمه‌گر، وزارت بهداشت تعرفه ۲۵درصدی و بیمه‌ها تعرفه ۱۲ درصدی را پیشنهاد کرده بودند که در نهایت تعرفه ۲۰ درصدی به تصویب هیات وزیران رسید. براساس این گزارش، سال گذشته تعرفه‌های درمانی ۹ درصد تصویب شد که بر اساس مصوبه امسال این تعرفه‌ها ۱۱ درصد افزایش خواهد یافت. این مصوبه با حدود سه ماه تاخیر اعلام شد که علت این تاخیر نیز عدم تفاهم طرفین بر عدد درصد افزایش تعرفه‌ها بوده است.

روزنامه ایران

گزارشی از دستگیری روحانی سرشناس شیعه و شهادت تظاهرکنندگان در ۳ منطقه عربستان با عنوان «انتفاضه در حجاز»، تیتر یک روزنامه ایران است. بر اساس این گزارش اعتراض‌های شرق عربستان با دستگیری شیخ نمر باقر النمر، روحانی سرشناس و مجاهد شیعه و شهادت ۳ تن و مجروح شدن ۲۰ تن دیگر در تظاهرات به اوج رسید.

گزارشی از تبعات دستمزدهای ناچیز بازیگران با عنوان «تئاتری‌ها از صحنه می‌روند»، تیتر دو صفحه نخست روزنامه ایران است.

«اصولگرایان در دام دو جریان خودساخته»، عنوان گزارشی است از آخرین وضعیت جریان های سیاسی که در صفحه نخست روزنامه ایران منتشر شده است. در این گزارش آمده: «شاید آن زمان که اصولگرایان در ساختار وحدت خود به لاریجانی و قالیباف تکیه می‌کردند، گمان نمی‌بردند که همین دو با یارکشی مستقل، اصولگرایان را در حد یک جریان اقلیتی پائین بیاورند و این پیش‌بینی که جناح اصولگرایی به پایان عمر خود رسیده است را قریب به واقعیت نمایند».

«سود نجومی بانک‌های خصوصی از فعالیت‌های غیربانکی»، عنوان دیگر صفحه نخست روزنامه ایران است. به نوشته این روزنامه گزارش از فعالیت‌های بانک‌های خصوصی نشان می‌دهد اغلب سرمایه‌گذاری بانک‌های غیر‌دولتی در بازار مسکن، طلا، ارز و … بوده است.

«ایجاد ۷/۴ میلیون شغل در پروژه مسکن مهر»، عنوانی است که روزنامه ایران به نقل از معاون وزیر راه و شهرسازی، بالای صفحه نخست خود به چاپ رسانده است.

عناوین برگزیده ایران:

رئیس جمهوری پس از رهبری مسئولیت اجرای قانون اساسی را دارد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس قانون اساسی رئیس جمهوری پس از مقام معظم رهبری مسئولیت اجرای قانون اساسی را برعهده دارد و می‌تواند در حیطه وظایف خود فعالیت کند. «محمدعلی اسفنانی» روز گذشته در گفت و گو با ایرنا افزود: وظایف و اختیارات رئیس جمهوری در خصوص اجرای قانون اساسی ، در قانون مشخص شده است. وی اظهارداشت: رئیس جمهوری پس از مقام معظم رهبری بالاترین مقام سیاسی کشور محسوب می‌شود و اجرای قانون اساسی نیز از وظایف قانونی او است. اسفنانی ادامه داد: در اجرای قانون اساسی حیطه وظایف رئیس جمهوری به صراحت در قانون مشخص شده است.

روابط ایران و ارمنستان دوستانه و پایدار است

مصطفی محمدنجار وزیر کشور روز گذشته به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی‌رتبه ارمنستان به ایروان سفر کرد. وزیر کشور پیش از عزیمت به ایروان با اشاره به روابط ایران و ارمنستان اظهار داشت : روابط دو کشور بسیار گسترده، دوستانه و پایدار است و عزم مسئولان دو کشور برای ارتقای همه جانبه روابط است. وزیر کشور همچنین گفت: روابط دوستانه و عمیق میان مسئولان دو کشور مسیر گسترش روابط را در سطوح بالا هموار کرده است به طوری که جمهوری اسلامی ایران رتبه چهارم تجارت و بازرگانی با ارمنستان را در اختیار دارد.

دور جدید تهدید علیه دولت

حسین الله کرم رئیس شورای هماهنگی نیروهای حزب‌الله، در مصاحبه‌ای با سایت خبری فارس که روز گذشته منتشر شد دور جدیدی از تهدیدات فیزیکی علیه دولتمردان را کلید زد و گفت خواهان صدور حکم ارتداد برای اطرافیان دکتر احمدی‌نژاد هستیم! الله کرم در این گفت‌وگو که در ظاهر قصد بررسی دولت‌های پس از جنگ تحمیلی را دارد به آسانی دولت احمدی‌نژاد را با دولت سید محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی مقایسه کرده و تأکید می‌کند این سه دولت به دنبال نوشاندن جام زهر به رهبری بوده‌اند! وی در بخشی از مصاحبه خود می‌گوید: گروه‌هایی چون حزب‌‌الله در انتخابات سال ۸۸ بین بد و بدتر انتخاب کردند و هیچ گزینه‌ای برایشان مهم نبود. حزب‌الله به عنوان یکی از منتقدان اصلی دولت احمدی‌نژاد در دوره دوم وارد عمل شد، به طوری که نسبت به جریانی که در حاشیه دولت فعالیت می‌کرد حساسیت بسیاری داشته و درخصوص مواضع این جریان و عناصر آن در برقراری رابطه با اسرائیل واکنش جدی نشان می‌دهد و خواهان صدور حکم ارتداد برای این افراد است! او سپس به اتاق فکری که وظیفه مقابله با دولت را برعهده دارد اشاره می‌کند و می‌گوید: «در جلسات هفتگی که از سوی گروه حزب‌الله صورت می‌گیرد، درخصوص جریان انحرافی و راه‌های مبارزه با این جریان راهکارهای جدی اتخاذ می‌شود.» الله کرم در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که از او می‌پرسد چرا مستندات خود درباره این جریان را به مردم و مسئولین ارائه نمی‌دهید، می‌گوید: «نیاز به ارائه سند و مدرکی نیست زیرا حزب‌الله معتقد است جریان انحرافی به صورت روشن و واضح در برابر ارزش‌های نظام وارد عمل شده است!» این عضو سپاه پاسداران درخصوص انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ نیز می‌گوید: «ضرورت ایجاب می‌کند، دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا در جهت جذب مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به صورت فعال وارد عمل شوند و به طور حتم جریان اصولگرایی در انتخابات آینده، چارچوب‌های متفاوتی خواهد داشت. ضمن آن‌که رقابت میان چهره‌های شناخته شده و ناشناخته خواهد بود.» این اظهارات قابل تأمل الله کرم را می‌توان در راستای دور جدیدی از حملات و تهدیدات علیه دولت در سال پایانی آن ارزیابی کرد. پیش از این نیز منصور ارضی از مداحین تهرانی و چهره نزدیک به الله کرم طی سخنانی به صورت رسمی رئیس دفتر رئیس‌جمهور را تهدید به مرگ کرده بود. که پرونده ایشان در دادگاه طرح و بزودی به اتهاماتش رسیدگی خواهد شد.

که قرار است اصلاح‌طلبان را مدیریت کند

عضو هیأت مؤسس حزب کارگزاران در گفت‌و‌گو با فارس گفته: خاتمی، نوری و موسوی خوئینی‌ها که هر کدام نمایندگی یک یا چند گروه اصلاح‌طلب را بر‌عهده دارند، باید با یکدیگر به توافق برسند و مدیریت اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی را به عهده بگیرند. محمدعلی نجفی با بیان این‌که اصلاح‌طلبان در حال حاضر تشکیلات لازم را ندارند، اظهار داشت: اگر اصلاح‌طلبان بخواهند به عنوان یک جریان سیاسی در صحنه حضور داشته و کار خود را شروع کنند، اولاً نیاز دارند به یک اتاق فکر برای این‌که استراتژی‌های لازم را طراحی کنند و ثانیاً یک تشکیلات که بتوانند در آن چارچوب فعالیت سیاسی خود را دنبال کنند. پیش از این نیز صادق زیباکلام در اظهارات مشابهی گفته بود جریان اصلاحات یتیم است و بزرگان آن باید در کنار نماینده هاشمی رفسنجانی به این جریان سر‌و‌سامانی بدهند. این اظهارات ایذایی در حالی از سوی چهره‌های رسانه‌ای جریان اصلاحات مطرح می‌شود که برخی اخبار حکایت از انسجام و برنامه‌ریزی دقیق این جریان برای انتخابات ریاست جمهوری در سایه غفلت جریان‌های اصولگرا دارد.

دادستان حق ندارد علیه من اعلام جرم کند!

نماینده تهران در مجلس در واکنش به اعلام جرم دادستان تهران علیه وی درباره نطقی که در مجلس داشت، گفت: اساساً دادستان حق ورود به نطق نمایندگان را ندارد! علی مطهری در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نظر شما درباره اعلام جرم دادستان تهران علیه شما در خصوص نطقی که در مجلس داشته‌اید چیست؟اظهار داشت: برای من اسباب تعجب شد که بیان یک مطلب جامعه شناسانه و روانشناسانه چرا باید موجب اعلام جرم شود. وی افزود: نباید به گونه‌ای رفتار شود که مردم احساس اختناق کنند. حرف من این بود که اگر برخی مقامات دولتی اعتقادی به نظارت بر پوشش اسلامی در جامعه ندارند و قائل به آزادی تحریک جنسی جامعه هستند، باید به لوازم آن هم متعهد باشند و به تأسیس اماکنی برای ارضای غریزه جنسی اقدام کنند تا جوانان دچار عقده‌های روانی نشوند. علی مطهری ادامه داد: سخن آقای جعفری دولت‌آبادی موجب وهن نظام جمهوری اسلامی و تضییع حقوق مردم است، اساساً دادستان حق ورود به نطق نمایندگان را ندارد، اگر توهین یا افترایی در کار باشد، فرد توهین‌شونده حق دفاع از خود در صحن مجلس را دارد، طبق اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی، نماینده در اظهارنظر درباره همه مسائل کشور آزاد است و نباید چماقی به نام «دادستان» بالای سر او باشد. وی در خاتمه تأکید کرد: ظاهراً آقای دادستان از فرط بیکاری و یا تحت فشار دولت این حرف را زده، چون ایشان را آدم عاقل و معتدلی می‌دانستم که در برخی موارد دستش بسته است، بهتر است ایشان به جای این جور کارها، تکلیف پرونده افرادی مانند آقایان مرتضوی، رحیمی و جواد لاریجانی را مشخص کند. این سخنان علی مطهری در حالی مطرح می‌شود که وی در اظهاراتی هتاکانه گفته بود رئیس‌جمهور باید کاباره باز کند و در بخش دیگری از همان نطق که در صحن علنی مجلس انجام می‌شد، سپاه را به دخالت در انتخابات مجلس متهم نموده بود.

سایت احمد توکلی فیلتر شد

سایت اینترنتی خبری متعلق به احمد توکلی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی روز گذشته فیلتر شد. علت این فیلترینگ نامعلوم است. حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه و عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران نیز روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر خبر فیلتر شدن سایت خبری احمد توکلی را تأیید کردند.

روزنامه تهران امروز

«نخستین تقابل مرسی و نظامیان مصر»، تیتر یک روزنامه تهران امروز است. بر اساس این گزارش رئیس جمهور اسلامگرا حکم انحلال پارلمان مصر را لغو کرد/ دادگاه قانون اساسی و نظامیان مخالفت کردند.

«بازگشت عنان به تهران»، تیتر دو صفحه نخست روزنامه تهران امروز است. به نوشته این روزنامه نا توانی در حل بحران سوریه باعث توجه مجدد جامعه جهانی به نقش مثبت ایران گردید.

«مخالفت تلویحی دولت با نظر شورای نگهبان»، عنوان دیگر صفحه نخست روزنامه تهران امروز است. بنا بر این گزارش میرتاج‌الدینی گفته: «از معاونت اجرای قانون اساسی نامی برده نشده است».

سخنان رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با عنوان «طرح محاکمه خودروسازان متخلف»، در صفحه نخست روزنامه تهران امروز به چاپ رسیده.

عناوین برگزیده تهران امروز:

دیدار جلیلی با عمار حکیم

سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای عراق صبح دیروز با سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای‌‌عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش ایسنا، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به اقدام‌های موثر و موفق دولت عراق در فراگیری امنیت و ثبات داخلی در این کشور اظهار امیدواری کرد: «خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف به مردم، گفتمان غالب و مورد وفاق در عراق باشد.» همچنین در این دیدار سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای عراق ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات عراق و منطقه، با اشاره به دخالت‌های پیدا و پنهان بیگانگان برای اخلال در روند تثبیت امنیت در عراق تصریح کرد: «تجربه چندساله طوایف مختلف عراق در تعامل سازنده برای برقراری آرامش و ثبات در عراق، چشم‌انداز روشنی از پیشرفت و رفاه ملت عراق را پدیدار کرده است.»

تقدیر ولایتی از اقدام مرسی

علی اکبر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در حاشیه نشست خبری اجلاس زنان و بیداری اسلامی در هتل آزادی تهران با برخی از نمایندگان کشورها دیدار کرد. علی اکبر ولایتی در دیدار با دکتر مجیدی حسین، عضو شورای مشورتی مجمع جهانی بیداری های اسلامی و مسئول حزب عمل مصر گفت: خوشحالیم که در مصر موفق شدید یک اسلامگرا را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنید. وی افزود: این دستاوردهای شما در پیروزی انقلاب بسیار مهم است و از آن مهم‌تر حفظ آن دستاوردهاست. وی تاکید کرد: این قدم بسیار مهمی بود که مرسی برداشت و مجلس قانونی را که با انتخابات ملت مصر تشکیل شده بود و نظامی‌ها آن را غیرقانونی اعلام کردند به جایگاه خود بازگرداند. در این نشست مجیدی حسین نیز گفت: بدون شک پیروزی انقلاب مصر چهره منطقه را تغییر خواهد داد. ما از ایران و انقلاب بزرگ آن الهام می گیریم.

پادشاه بحرین شخصی ضعیف است

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین با تاکید بر آنکه پادشاه این کشور شخصی ضعیف است و از اوضاع اطراف خود اطلاعی ندارد از تلاش بخشی از خاندان حاکم برای برکناری ولیعهد پرده برداشت. به گزارش المنار، نبیل رجب، اظهار کرد: مسئولان کشورهای حوزه خلیج فارس در تلاش هستند تا نظر نظام جدید مصر را به نفع خود و به ضرر ملت‌های این کشورها جلب کنند. نبیل رجب، پادشاه بحرین را شخصی ضعیف و دچار بیماری خودبزرگ‌بینی دانست که از وقایع پیرامون خود آگاه نیست. رجب به این مسئله اشاره کرد که بخشی از نظام حاکم بحرین در تلاش است تا ولیعهد را به حاشیه براند و برخی از اعضای خاندان حاکم قدرت خود را در خطر می‌بینند. رجب تاکید کرد: نظام حاکم تمام تلاش خود را می‌کند تا اختلافاتش را با مردم، اختلاف میان اهل تشیع و تسنن بحرین نشان دهد و برخی از روزنامه‌نگاران را وادار می‌سازد تا به تقویت این دروغ بپردازند.

اعلام آمادگی کرزی برای مذاکره با طالبان

رئیس‌جمهوری افغانستان دیروز در کنفرانسی مطبوعاتی در پایتخت ژاپن برای ادامه مذاکره درباره مصالحه با طالبان اعلام آمادگی کرد. حامد کرزی تاکید کرد در صورتی که طالبان و سایر گروه‌های شبه‌نظامی دست از خشونت بکشند، با ادامه گفت‌وگو درباره آشتی با آنها مخالفتی ندارد. کرزی همچنین گفت که از درخواست طالبان برای آزادی تمامی زندانیان این گروه که در حال حاضر در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در گوانتانامو زندانی هستند، «به طور کامل پشتیبانی می‌کند.» افراد متهم به انجام عملیات تروریستی و فعالیت در شاخه‌های گروه القاعده در زندان گوانتانامو نگهداری می‌شوند.

بازداشت ۱۰ فعال ضد دولتی در روسیه

ایتارتاس: پلیس روسیه ۱۰ نفر از فعالان مخالف دولت این کشور را در سن پترزبورگ بازداشت کرد. در میان بازداشتی‌ها می‌توان به سرگئی اودالتسوف، رهبر مخالفان در مسکو و اولگا کورنوسوا، رهبر مخالفان در سن پترزبورگ اشاره کرد. این ۱۰ نفر در مقابل تالار کنسرتی در سن‌پترزبورگ در حالی بازداشت شدند که قصد داشتند یک راهپیمایی قانونی را در مرکز این شهر برگزار کنند. این افراد قصد داشتند راهپیمایی صلح‌آمیزی را برگزار کنند اما پلیس می‌گوید آنها به اتهام نقض قوانین فدرال مربوط به برگزاری راهپیمایی‌ها بازداشت شده‌اند.

عربستان در آستانه بحرانی بزرگ

با گذشت یک سال از موج فراگیر تحولخواهی در منطقه خاورمیانه و همچنین ادامه ناآرامی‌ها در مناطق شیعه نشین در عربستان، دیروز این کشور شاهد اتفاق کم سابقه‌ای بود که این امر می‌تواند آغاز یک بحران جدی برای حکومت عربستان باشد. دیروز منابع خبری در شرق عربستان سعودی، از زخمی شدن و سپس دستگیری شیخ نمر باقرآل‌نمر، روحانی شیعه که به مواضع تندش علیه هیات حاکمه این کشور شهرت دارد، خبر دادند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمد النمر برادر روحانی دستگیر شده در این باره گفته است: «نیروهای پلیس بعد از ظهر یک‌شنبه با ایجاد کمینی در اتوبان عوامیه، ساعت چهار بعد از ظهر برادرم را که از مزرعه به منزل باز می‌گشت محاصره کرده و اقدام به شلیک تیر هوایی کردند.» شیخ نمر مدت زیادی است که علیه آل سعود مبارزه می‌کند خصوصا طی سال گذشته و با آغاز موج تحول‌خواهی در منطقه، وی فعالیت‌های خود را تشدید کرد. شیعیان عربستان نطق‌های آتشین وی در خصوص مسائل جاری و همچنین حمایت از شیعیان بحرین را به خوبی به خاطر دارند. جالب اینجاست که وی حدود ۱۰ روز پیش در خطبه‌های نماز جمعه خود در مسجد العوامیه گفته بود: «من یقین دارم که دستگیری یا کشتن من انگیزه‌ای برای قیام خواهد بود و دستگاه‌های اطلاعاتی شایعه‌هایی را در این‌باره به‌منظور انحراف اذهان عمومی جامعه منتشر می‌کنند.» وی چند سال پیش مدت چهار سال را در بازداشت به سر برده بود. او خواستار «جدایی قطیف و الاحساء از عربستان سعودی و بازگشت آنها به بحرین به منظور تشکیل اقلیمی واحد» شده بود. اما در پی بازداشت و زخمی کردن رهبر شیعیان عربستان، شهرهای شیعه‌نشین این کشور شاهد نا آرامی و تظاهرات بود. مردم قطیف و العوامیه دیروز نیز مانند روز یک‌شنبه به اعتراضهای خود علیه آل سعود ادامه می‌دهند. این درحالی است که به گزارش پایگاه احرار القطیف در تظاهرات روز یک‌شنبه مردم قطیف دو نفر بر اثر اصابت گلوله جنگی نظامیان آل‌سعود شهید شدند و نوزده نفر دیگر زخمی شدند. از سوی دیگر روز یک‌شنبه در قطیف، از شهرهای مهم عربستان، عزای عمومی اعلام شد و همه مراکز تجاری تعطیل است. از سوی دیگر خبرها حاکی از خشم شدید مردم الاحساء در اعتراض به بازداشت و زخمی شدن شیخ النمر است.

گواهینامه افغانی در ایران اعتبار ندارد

معاون فنی مهندسی پلیس راهور با تشریح جزئیات تغییر گواهینامه‌ها گفت: اتباع افغانی با کارت اقامت نمی‌توانند گواهینامه بگیرند و گواهینامه افغانی نیز در ایران اعتبار ندارد. سرهنگ رحیم رمضان آقایی گفت: در نیمه دوم سال جاری گواهینامه‌ها تجمیع و به صورت متحدالشکل صادر می شود. سال ۸۴ با توجه به نیازهای کشور گواهینامه‌ها در ۱۰ پایه طراحی و صادر شد که پس از مدتی مسئولان متوجه شدند این مسئله باعث سرگردانی مردم شده است به همین دلیل گواهینامه‌ها به پنج پایه کاهش یافت. اوگفت: براساس قانون جدید گواهینامه‌های ویژه برای ماشین های مهندسی و عمرانی صادر می شود. همچنین گواهینامه پایه سوم برای وسایل نقلیه ۳٫۵ تن و با ظرفیت حداکثر ۹ نفر است. رانندگان گواهینامه پایه دوم نیز مجاز به رانندگی با خودروهای باری ۶ تن و ۲۶ نفر هستند. البته گواهینامه پایه یک مانند گذشته است و تغییری نمی‌کند.

روزنامه جام جم

«عنان، بار دیگر در تهران»، تیتر یک روزنامه جام جم است. به نوشته این روزنامه کوفی‌عنان برای کمک به حل بحران سوریه پس از رایزنی با بشار اسد در دمشق به ایران آمد.

«هفته فرهنگی سیستان و بلوچستان در تهران»، تیتر دو صفحه نخست روزنامه جام جم است.

«دلارهایی که به پای اردوهای ترکیه ریخته می‌شود»، در صفحه نخست روزنامه جام جم به چاپ رسیده است. بنا بر این گزارش بهمن فروتن گفته: «با توجه به آب‌و‌هوای چهار فصل ایران، می‌توان این اردوها را در سطح کشور برپا کرد».

عناوین برگزیده جام جم:

آغاز اجلاس زنان و بیداری اسلامی

تهران امروز و فردا میزبان زنانی از کشورهای مختلف جهان است که به ایران آمده‌اند تا درخصوص مسائل و مشکلات پیش‌روی انقلاب‌های شکل گرفته در کشورهای منطقه و شمال آفریقا با یکدیگر هم‌اندیشی کنند. در اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی که صبح امروز با حضور رئیس‌جمهور کشورمان در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد افتتاح شد، ۱۲۰۰ زن از ۸۰ کشور حضور دارند و ۳۰۰ زن ایرانی نیز جزو دعوت‌شدگان این اجلاس هستند. در همین راستا دیروز علی‌اکبر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، پس از حضور در نشست شورای مشورتی مجمع جهانی بیداری اسلامی در هتل آزادی در جمع خبرنگاران حاضر شد تا جزئیات بیشتری از اجلاس زنان و بیداری اسلامی اعلام کند. وی درخصوص برنامه‌های این اجلاس گفت: صبح روز سه‌شنبه(امروز)، مراسم افتتاحیه برگزار می‌شود و بعدازظهر نیز جلسات شش کمیسیون برگزار می‌شود. ولایتی گفت:‌ چهارشنبه نیز جلسه اختتامیه را خواهیم داشت که در آن علاوه بر جمع‌بندی کمیسیون‌ها و صدور بیانیه پایانی، تصمیم‌هایی درخصوص تشکیل ارگان و سازمانی که بتواند در آینده مصوبات این اجلاس را پیگیری کند، گرفته می‌شود.

جلوگیری امارات از خروج سرمایه‌های ایرانی از دبی

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع آگاه خود اعلام کرد دولت امارات محدودیت‌های شدیدی را در زمینه انتقال اموال ایرانی‌های مقیم این کشور به ایران و کشورهای دیگر وضع کرده است. به گزارش فارس به نقل از العالم، ایرانی‌های مقیم امارات نمی‌توانند اموال خود را به ایران و کشورهای دیگر انتقال دهند مگر به مبالغ محدود و فقط از طریق موسسه خدمات مالی ویسترن یونیون که در ایران فعالیت آن مجاز نیست. به این ترتیب ایرانی‌هایی که در امارات سرمایه‌گذاری کرده‌اند نمی‌توانند سرمایه خود را به کشور خود بازگردانند. الشرق الاوسط افزود: بانک مرکزی امارات با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند. امارات زمانی یک مرکز مهم سرمایه‌گذاری در جنوب خلیج‌فارس بود و سرمایه‌های خارجی زیادی جذب بخش مسکن دبی شد؛ اما بحران مالی ۲۰۰۸ که از آمریکا شروع شد ضربه سختی به اقتصاد دبی وارد کرد و اکنون با وجود گذشت چهار سال از این بحران هنوز بخش مسکن دبی نتوانسته است، خود را ترمیم کند. این مسأله تلاش‌های سرمایه‌گذاران را برای خروج سرمایه‌های خود از دبی تشدید کرده است. علاوه بر انگیزه‌های اقتصادی، پیروی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران دلیل دیگر تصمیم دولت امارات برای ممانعت از خروج سرمایه‌های ایرانی‌ها از این کشور ارزیابی می‌شود.

جنگل «دشت برم» شخم می‌خورد

گوشه به گوشه جنگل دشت برم در استان فارس در حال شخم خوردن است تا اکوسیستم این منطقه روز به روز به نابودی نزدیک تر شود. در حال حاضر این منطقه بکر به خاطر شخم‌زدن بی‌رویه کشاورزی، فعالیت‌های معدنی، صنعتی و… در حال نابودی است. دبیر موسسه ۱۳ فروردین در این‌باره به مهر گفت: وضعیت اکولوژیکی دشت برم بسیار وخیم است و درختان بشدت ضعیف شده‌اند. علی اکبر کاظمینی افزود: افزایش زمین‌های زیر کشت، تغییر کاربری‌ها و پدیده باغ‌سازی در حال رشد است، در حالی که در نقطه مقابل، بلوط‌ها بشدت از کم آبی رنج می‌برند. وی با اشاره به این که زمینی در دشت برم نمانده که شخم نخورده باشد، بیان کرد: حتی در بخش‌هایی از دشت برم که زمین سنگلاخ و درختان بشدت انبوه است، زمین شخم خورده است. کاظمینی با بیان این‌که در حال از دست دادن یکی از اولین ذخیره‌‌گاه‌های زیست سپهر ارژن پریشان هستیم، گفت: هر لحظه ممکن است این ذخیره‌گاه از طرف یونسکو در فهرست قرمز قرار گیرد یا از فهرست ذخیره‌گاه‌ها خارج شود.

روزنامه جمهوری اسلامی

«ادامه ناآرامی‌ها در منطقه الشرقیه عربستان»، تیتر یک روزنامه جمهوری اسلامی است. بر اساس این گزارش این ناآرامی ها در پی کشته و مجروح شدن تعدادی از شیعیان به دست نیروهای امنیتی صورت گرفته.

سخنان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با عنوان «تشکیل کمیته ویژه گرانی در مجلس»، تیتر دو صفحه نخست روزنامه جمهوری اسلامی است.

«خریداران جدید نفت ایران، جایگزین اروپائی‌ها شدند»، عنوان دیگر صفحه نخست روزنامه جمهوری اسلامی است که به نقل از مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران منتشر شده است.

عناوین برگزیده جمهوری اسلامی:

پاسخ دکتر علی مطهری به اعلام جرم دادستان تهران

نماینده تهران در مجلس در واکنش به اعلام جرم دادستان تهران علیه وی درباره نطق پیش از دستورش گفت: ایشان بهتر است تکلیف پرونده افرادی مانند آقایان مرتضوی، رحیمی و جواد لاریجانی را مشخص کند. دکتر علی مطهری در گفتگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نظر شما درباره اعلام جرم دادستان تهران علیه شما در خصوص نطقی که در مجلس داشته‌اید چیست؟ اظهار داشت: برای من اسباب تعجب شد که بیان یک مطلب جامعه شناسانه و روانشناسانه چرا باید موجب اعلام جرم شود. وی افزود: نباید به گونه‌ای رفتار شود که مردم احساس اختناق کنند. حرف من این بود که اگر برخی مقامات دولتی اعتقادی به نظارت بر پوشش اسلامی در جامعه ندارند و قائل به آزادی تحریک جنسی جامعه هستند، باید به لوازم آن هم متعهد باشند و به تأسیس اماکنی برای ارضای غریزه جنسی اقدام کنند تا جوانان دچار عقده‌های روانی نشوند. نماینده تهران در مجلس یادآور شد: گفتم ما یا باید به نظام خانوادگی اسلام عمل کنیم یا به نظام غربی با همه آثار سوء آن، نمی‌شود بینابین حرکت کنیم، هم اسلامی باشیم و هم غربی، و به عبارت دیگر نه اسلامی باشیم و نه غربی. وی همچنین گفت: مردم قضاوت کنند آیا بیان این مطلب جُرم است؟ اگر یک نماینده مجلس نتواند این مطلب را در نطق خود بگوید، باید فاتحه آزادی بیان و قانون اساسی را خواند. علی مطهری ادامه داد: سخن آقای جعفری دولت‌آبادی موجب وهن نظام و تضییع حقوق مردم است، اساساً دادستان حق ورود به نطق نمایندگان را ندارد، اگر توهین یا افترایی در کار باشد، فرد توهین‌شونده حق دفاع از خود در صحن مجلس را دارد، طبق اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی، نماینده در اظهارنظر درباره همه مسائل کشور آزاد است و نباید چماقی به نام “دادستان” بالای سر او باشد. نماینده تهران در خاتمه تأکید کرد: ظاهراً آقای دادستان تحت فشار دولت این حرف را زده، چون ایشان را آدم عاقل و معتدلی می‌دانستم که در برخی موارد دستش بسته است، بهتر است ایشان به جای این جور کارها، تکلیف پرونده افرادی مانند آقایان مرتضوی، رحیمی و جواد لاریجانی را مشخص کند.

جهت اطلاع

فساد اخلاقی تا مرحله برگزاری جشن ملکه زیبائی در عربستان به پیش رفت. به گزارش شیعه آنلاین، روز گذشته مسابقه ملکه زیبایی زنان فیلیپینی در هتل “الواحه” در شهر جده عربستان سعودی برگزار شد و نیروهای امنیتی، پلیس و یا حتی نیروهای وهابی هیئت امر به معروف و نهی از منکر نیز برخوردی با این مسابقه نکردند. ادگار میندوزا، مسئول برگزار کننده این مسابقات طی اظهاراتی گفت: زنان فیلیپینی مقیم جده و دیگر شهرهای سعودی در این مسابقه شرکت کرده و یا حداقل حضور یافتند. ما در این مسابقه بیش از ۵۰۰ مهمان داشتیم. ۱۱ زن فیلیپینی در این مسابقه شرکت کردند و در نهایت یک زن ۲۹ ساله لقب زیباترین زن فیلیپینی مقیم عربستان را کسب کرد. این مسابقه با هزینه دو شرکت که نماینده فروش صابون‌های گیاهی در عربستان هستند، برگزار شد.

روزنامه جوان

«قیام مردم عربستان از مناطق نفت خیز شعله کشید» تیتر یک روزنامه جوان است.

سخنان سردار کارگر با عنوان «برخوردها در ناجا اصلاً سلیقه ای نیست»، تیتر دو صفحه نخست روزنامه جوان است.

روزنامه دنیای اقتصاد

گزارشی از دو تحول مالیاتی جدید در بخش مسکن با عنوان «مالیات بر خانه خالی بایگانی شد» تیتر یک روزنامه دنیای اقتصاد است.

گزارشی از تازه‌ترین آمار رسمی با عنوان «توقف رشد شاخص قیمت؟»، تیتر دو صفحه نخست روزنامه دنیای اقتصاد است.

«دستور تغییر در ثبت سفارش واردات کالا»، عنوان دیگر صفحه نخست روزنامه دنیای اقتصاد است.

عناوین برگزیده دنیای اقتصاد:

زائری: فعلا در مورد حجاب نباید هیچ کاری کرد

تابناک به نقل از خبرگزاری دانشجو نوشت: حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، نویسنده کتاب «حجاب بی‌حجاب» گفت: اثر تخریبی صدا و سیما در موضوع حجاب از همه نهادها بیشتر است؛ زیرا موثرترین عامل در شکل‌گیری پوشش مردم در سال‌های گذشته رسانه ملی بوده است و در بسیاری از موضوعات و به ویژه حجاب و عفاف معمولا موضع‌گیری‌ها و عملکردها بسیار سطحی، شکلی و ظاهرگرایانه است، همچنین مجموع سیاست‌های غلط باعث شده روز به روز وضعیت حجاب در جامعه بدتر شود و نه تنها بهبود پیدا نکند، بلکه زمینه‌های اصلاح از بین برود. وی افزود: معتقدم عملکرد نیروی انتظامی در موضوع حجاب نه تنها تاثیری ندارد، بلکه تاثیرات منفی و تخریبی بسیار شدیدی نیز داشته است. زائری درباره راهکارهای پیشنهادی‌اش در مساله حجاب گفت: برای موضوع حجاب دو راهکار دارم که یکی کوتاه و جدی و دیگری راهکاری بلندمدت است. راهکار کوتاه اینکه هیچ کاری انجام ندهیم، به این معنا که اگر در موضوع حجاب و عفاف وارد نشویم وضعیت ما خیلی بهتر است؛ زیرا عملکرد ما اثر تخریبی بیشتری بر این موضوع دارد. وی افزود: در راهکار دوم و بلند مدت به نظر من تمام اجزا و ارکان مختلف باید با یکدیگر عمل کنند؛ یعنی حجاب را باید جزئی از مجموعه‌های دینی ببینیم. اگر قرار است به حجاب و حکم خدا عمل کنیم قبل از آن باید فرآیند‌های دیگر اجرا شده باشد تا حجاب جواب دهد، بنابراین زمانی حجاب را می‌توانیم در جامعه فراگیر کنیم که رشوه، ‌دروغ، اختلاس، ریاکاری و سوءاستفاده اقتصادی نداشته باشیم. زمانی که جامعه از زوایای مختلف دچار مشکل است، نمی‌توانیم از کسی انتظار داشته باشیم که به تنهایی اصلاح شود؛ یعنی همه اینها باید با یکدیگر فعال شوند.

نزدیکی بیشتر‌ هاشمی و احمدی‌نژاد؟

رییس ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد در استان اصفهان در دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از احتمال حرکت‌های مشترک احمدی‌نژاد و هاشمی رفسنجانی در آینده خبر داد. احمد محی‌الدین‌ میرمرشدی که در جمع مردم در مسجد صاحب‌الزمان(عج) اصفهان سخن می‌گفت، تصریح کرد: بین احمدی‌نژاد و هاشمی جلسات خاصی برگزار شده و این دو دارند به هم نزدیک می شوند و احتمال حرکات مشترک آنان در آینده وجود دارد که از این حرکات، هر دو سود خواهند برد و احتمالا دعوت از سیدحسن خمینی نیز بر همین اساس صورت گرفته باشد.

سایت احمد توکلی فیلتر شد

سایت اینترنتی خبری الف متعلق به احمد توکلی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی دیروز به دستور دادستان تهران فیلتر شد. پیش از این نیز در مرداد ماه سال ۸۷ این سایت با دستور دادسرای کارکنان دولت و رسانه، با شکایت معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و در پی انتشار مطالبی درباره مدرک تحصیلی علی کردان وزیر کشور وقت فیلتر شده بود.به گزارش این خبرگزاری، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه‌قضائیه خبر فیلتر شدن سایت خبری «الف» را تایید کرد. همچنین عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران وعده داد که به زودی جزئیات و دلایل فیلتر شدن این سایت را اعلام کند.

مزدا ۳ جدید شهریور می‌آید

مزدا۳ با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی قرار است مرداد ماه به تولید انبوه رسیده و از ابتدای شهریور نیز وارد بازار شود. در حال حاضر خودرو مزدا ۳ با موتور ۲۰۰۰ سی‌سی در سه تیپ در گروه خودروسازی بهمن تولید می‌شود. از سال گذشته گروه خودروسازی بهمن در تدارک تولید مزدا۳ با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی نیز در ایران بود؛ به‌گونه‌ای که چند ماه پیش هیاتی از این خودروساز در شرکت مزدا حضور یافتند تا در خصوص تولید این خودرو در ایران مذاکره کنند. طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، به دنبال اقدامات صورت گرفته مزدا۳ با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی از مرداد ماه سال جاری به تولید انبوه خواهد رسید و از ابتدای شهریور ماه نیز وارد بازار خواهد شد.

روزنامه رسالت

«تظاهرات مردم عربستان دهها شهید و مجروح به جای گذاشت»، با روتیتر «اعلام عزای عمومی در الشرقیه و القطیف»، تیتر یک روزنامه رسالت است.

سخنان رئیس اتحادیه صادر کنندگان نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی با عنوان «تشکیل ۳ کنسرسیوم خصوصی داخلی برای صادرات نفت ایران»، تیتر دو صفحه نخست روزنامه رسالت است.

گفته های بشار اسد با عنوان «مردم باید در مورد ماندن من درقدرت تصمیم گیری کنند»، بالای صفحه نخست روزنامه رسالت به چاپ رسیده است.

عناوین برگزیده رسالت:

پوتین: اجازه نمی دهیم سناریوی لیبی در سوریه تکرار شود

رئیس‌جمهوری روسیه با تاکید بر جلوگیری از عدم تکرارسناریوی لیبی در سوریه اجرای راهکارهای مسالمت‌آمیز برای حل بحران سوریه را خواستار شد.به نقل از سایت اینترنتی النشره، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به مسئله سوریه تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که سناریوی لیبی در سوریه تکرار شود.وی گفت: ما باید تمام تلاش خود را به‌کار گیریم تا همه گروه‌های درگیر در سوریه را به ادامه روند حل و فصل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها در این کشور وادار کنیم.پوتین همچنین تلاش برای دستیابی به راهکاری سیاسی و مسالمت‌آمیز برای حل مسئله سوریه را خواستار شد و گفت: کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا از طریق کمک به مخالفان و یا تجهیز آنها تاثیر خود را در این کشور حفظ کنند.

ابراز تاثر و همدردی وزارت امور خارجه نسبت به کشته شدن مردم روسیه در حادثه سیل

سخنگوی وزارت امور خارجه، مراتب همدردی و تاسف ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را نسبت به کشته شدن تعدادی از مردم روسیه در حادثه سیل این کشور، به ملت و دولت روسیه اعلام کرد.به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، `رامین مهمان پرست` همچنین برای خانواده کشته شدگان و بازماندگان این حادثه مهیب از خداوند سبحان صبر و شکیبایی مسالت کرد.در جریان سیل اخیردر منطقه کراسنودار واقع در جنوب روسیه بیش از ۱۰۰ نفر جان باختند.این حادثه به عنوان بدترین و بی سابقه ترین بلای طبیعی ۱۰ سال گذشته روسیه عنوان شده است.

اختلاف شدید میان اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد

عضو حزب اعتماد ملی گفت: اصلاح طلبان هنگامی که در رأس قدرت بودند اختلافات زیادی با یکدیگر داشتند و در انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز اختلاف میان آنان بیشتر از گذشته خواهد بود.محمدباقر ذاکری عضو حزب اعتماد ملی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اختلاف میان اصلاح طلبان اظهار داشت: زمانی که اصلاح طلبان در رأس قدرت بودند اختلافات شدیدی میان آنان وجود داشت و در انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز اختلاف میان آنان بیشتر از گذشته خواهد بود.ذاکری درباره محوریت و لیدری جریان اصلاحات گفت: محور بودن یک فرد بحثی انحرافی است چرا که مشکلات را حل نمی کند و محور قرار دادن یک فرد دموکراتیک نیست.عضو حزب اعتماد ملی با تأکید بر اینکه کاندیدای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری باید برنامه ای قابل دفاع و منسجم داشته باشد، افزود: انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت بالایی برخوردار است و کاندیداها باید برنامه های داخلی و خارجی خوبی داشته باشند.وی تأکید کرد: برنامه های کاندیداهای اصلاحات می تواند در جمع شدن نیروها موثر باشد چرا که افراد بر اساس دیدگاه های یک فرد او را می پذیرند.عضو حزب اعتماد ملی خاطر نشان کرد: اصلاح طلبانی که قصد ورود به انتخابات ریاست جمهوری را دارند باید به قانون اساسی، رهبری و تعامل با دیگر قوا پایبند باشند.

روزنامه کیهان

«طنین شعار « مرگ بر آل سعود» در شهرهای عربستان»، با روتیتر «نوبت به دیکتاتور حجاز رسید»، تیتر یک روزنامه کیهان است. بر اساس این گزارش دامنه اعتراضات مردمی در اعتراض به بازداشت یک روحانی شیعه در شرق عربستان گسترش یافت.

«آخرین آمار از تلفات و خسارات سیل بی سابقه در روسیه»، تیتر دو صفحه نخست روزنامه کیهان است. به نوشته این روزنامه در پی افزایش تلفات بدترین فاجعه طبیعی که در ۱۰۰ سال گذشته در روسیه بی سابقه بوده است، رئیس جمهوری این کشور عزای عمومی اعلام کرد.

«واشنگتن پست: ایران تسلیم نمی شود غرب باید امتیاز بدهد»، در صفحه نخست روزنامه کیهان منتشر شده است.

«وزارت صنعت و تجارت از تامین ۲۴ قلم کالای اساسی مردم خبر داد»، بالای صفحه نخست روزنامه کیهان به چاپ رسیده است.

عناوین برگزیده کیهان:

مردم بحرین محمد مرسی را از نزدیک شدن به آل سعود برحذر داشتند

انقلابیون بحرین به رئیس جمهور منتخب مصر درباره سفر به عربستان سعودی و نزدیک شدن به رژیم آل سعود هشدار دادند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الوفاق، «نبیل رجب» فعال حقوق بشری بحرین درباره دیدار محمد مرسی رئیس جمهور مصر ازعربستان گفت، انتخاب این کشور به عنوان اولین ایستگاه سفر محمد مرسی پیامی منفی به مردم عربستان در کشورهای حوزه خلیج فارس است. وی افزود، شخصیت های بحرینی که اخیراً با رئیس جمهور مصر دیدار کرده اند در دشمنی با انقلاب مردم بحرین مشهورند و حامی رژیم مبارک هستند. رجب تأکید کرد، دیدار رئیس جمهور مصر با شیخ المحمود که شخصیتی معروف در ضدیت با انقلاب بحرین است پیام منفی برای مدافعان دموکراسی است. محمد مرسی قرار است در اولین سفر خارجی خود روز چهارشنبه (فردا) به ریاض برود. جمعیت الوفاق بحرین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد، بیشتر مزدوران آل خلیفه اتباع خارجی به ویژه از عربستان سعودی هستند. در این بیانیه آمده است، مزدوران آل خلیفه در یورش به خانه های مردم اثاثیه آنها را تخریب و از خانه ها سرقت می کنند. الوفاق در این بیانیه تشدید برخوردهای امنیتی با مردم در بحرین و بازداشت های غیرقانونی را محکوم کرده است. عباس عمران عضو مرکز حقوق بشر بحرین نیز طی اظهاراتی تأکید کرد، موضع غرب و آمریکا در قبال حوادث بحرین ریاکارانه است. وی افزود، هم اکنون در زندان های بحرین از انواع روش های شکنجه استفاده می شود و حقوق اولیه مردم نقض شده است اما هیچ یک از مجامع حقوق بشری واکنشی از خود نشان نمی دهند و در مقابل این جنایات سکوت کرده اند.

گزارش اقتصادی یأس آور گریبان اوباما را رها نمی کند

اوباما در رقابت های انتخاباتی با گزارش های مأیوس کننده از اوضاع اقتصادی آمریکا دست و پنجه نرم می کند. صدای آمریکا با اشاره به سفرهای تبلیغاتی باراک اوباما به دو ایالت اوهایو و پنسیلوانیا گزارش داد: اوباما همزمان با این سفرهای تبلیغاتی با ضربه مأیوس کننده دیگری در زمینه گزارش وضعیت بیکاری و ایجاد شغل در آمریکا روبرو شده است. طبق آخرین گزارش، دولت اوباما طی ماه ژوئن فقط ۰۸هزار شغل جدید ایجاد کرده است. صدای آمریکا اضافه کرد: این گزارش نشان می دهد میزان استخدام ها برای سومین ماه پیاپی ضعیف بود. ضعف ایجاد شغل شکست دیگری بر ادعاهای اوباما محسوب می شود که گفته بود اقتصاد آمریکا از زمان روی کار آمدن او بهبود یافته است. میت رامنی رقیب احتمالی اوباما در انتخابات نرخ بیکاری را بالا و غیرقابل قبول نامید و گفت سیاست های اوباما موجب تقویت اقتصاد و افزایش مشاغل در آمریکا نشده است. صدای آمریکا یادآور شد: گزارش وضعیت ماهانه شغل و استخدام که از نزدیک دنبال می شود، به شاخصی برای وضع بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل شده است و نقشی مهم در انتخابات بازی می کند. همزمان دویچه وله در گزارشی نوشت: جمهوری خواهان آمریکا در رقابت با دمکرات ها از بازار کار کم رونق آمریکا به عنوان حربه ای علیه باراک اوباما استفاده می کنند. نامزد جمهوریخواهان بر شکست اوباما در وعده های اقتصادی خود تمرکز کرده است. میت رامنی اعلام کرد باراک اوباما در برآورده ساختن وعده های اقتصادی خود ناکام بوده است. وی با اتکاء به تداوم نرخ بیکاری ۲/۸ درصدی در آمریکا، سیاست کارآفرینی اوباما و بسته محرک اقتصادی او را ناموفق خوانده است. دویچه وله نوشت: اقتصاد ایالات متحده برای جبران تدریجی پیامدهای ناشی از بحران مالی سالهای ۸۲۰۰ و ۹۲۰۰ نیاز به ایجاد ماهانه دست کم ۰۲۰هزار شغل جدید در بازار کار این کشور دارد اما طبق آمار، دولت آمریکا در ماه ژوئن تنها ۰۸ هزار شغل جدید ایجاد کرده است. رامنی می گوید دولت اوباما برای سومین ماه متوالی از برآوردن چنین نیازی ناتوان مانده است. به گزارش رسانه رسمی دولت آلمان، اوباما تاکید کرده که هدفش از طرح های اقتصادی ارائه شده، بازگشت به شرایط سال ۷۲۰۰، یعنی اوضاع پیش از بحران مالی، نیست بلکه «می خواهد به زمانی برگردد که قشر متوسط جامعه آمریکا امنیت بیشتری داشت.» دویچه وله با اشاره به مخالفت های داخلی کنگره با برخی برنامه های اقتصادی اوباما تصریح کرد بحران اقتصادی آمریکا، صرفا علت داخلی ندارد و بخشی از این بحران، به چالش های خارجی از جمله در اروپا مربوط می شود. هزینه های دو جنگ افغانستان و عراق به تنهایی، یک سوم از کل کسری بودجه ۶۱ هزار میلیارد دلاری آمریکا را شامل می شود.

کمیته ویژه مبارزه با گرانی در مجلس تشکیل شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه از تشکیل کمیته ویژه گرانی در مجلس خبر داد. جعفر قادری در گفت وگو با مهر افزود: اعضای این کمیته هفته آینده برای بررسی وضعیت اقتصادی با مسئولان دولتی جلسه مشترک برگزار می کنند. وی اظهار داشت: هفته گذشته کمیته ای در مجلس برای بررسی موضوعات اقتصادی کشور مخصوصا گرانی ها و اثرات تحریم ها تشکیل شد و مقرر شد این کمیته با حضور مسئولانی از دولت وضعیت اقتصادی کشور را بررسی کرده و راهکارهایی برای حل مشکلات موجود اندیشیده شود. قادری گفت: روسای کمیسیون های اقتصادی مجلس و نمایندگان مرتبط با موضوعات اقتصادی تشکیل دهنده این کمیته مجلس هستند. به گفته قادری جلسه مشترک مجلس و دولت برای بررسی گرانی و تحریم احتمالا هفته آینده تشکیل خواهد شد. علی علی لو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز از تجزیه و تحلیل نظام توزیع و مصرف از سوی کمیته مشترک مجلس و دولت خبر داد. وی در گفت وگو با ایسنا گفت: کمیته ای متشکل از وزارتخانه های اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و کمیسیون های اقتصادی، صنایع و معادن، کشاورزی و سایر دستگاه های اجرایی و نظارت در حال تجزیه و تحلیل داده ها و شناسایی عوامل موثر بر نابسامانی های نظام توزیع و مصرف هستند. نماینده مردم شبستر ابراز امیدواری کرد مجموعه اقدامات این کمیته تا قبل از ماه مبارک رمضان به بار نشیند و مردم ماه رمضان کم تورمی را تجربه کنند. عبدالکریم رجبی عضو کمیسیون اقتصادی نیز از تهیه طرح این کمیسیون برای مقابله با گرانی ها و تحویل آن به دولت خبر داد و گفت: این طرح باید در جلسه مشترک بین دولت و مجلس مورد مشورت قرار گیرد و بعد در مورد آن تصمیم گیری شود.

روزنامه مردمسالاری

«مهر ماندگار روی دست دولت»، تیتر یک روزنامه مردمسالاری است. به نوشته این روزنامه هفتاد هزار میلیارد تومان برای اتمام ۹۰۰ پروژه مورد نیاز است.

«افزایش نگرانی از اوضاع نابسامان صنعت چای»، تیتر دو صفجه نخست روزنامه مردمسالاری است. بنا بر این گزارش چین دوم چای در مزارع گیلان در حالی آغاز شده که چایکاران دیگر انگیزه‌ای برای ادامه کار ندارد.

پیش‌بینی باهنر با عنوان «سه قطبی بودن انتخابات ریاست‌جمهوری»، در صفحه نخست روزنامه مردمسالاری منتشر شده است.

سخنان سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با عنوان «دولت امسال آتش به همه اموالش زده است»، در صفحه نخست روزنامه مردمسالاری منعکس شده است.

عناوین برگزیده مردمسالاری:

تلاش احمدی‌نژاد برای سمت جدید جاسبی

سلیمی نمین گفت: نباید از اعتبار شورای عالی انقلاب فرهنگی برای معامله‌گری‌ها استفاده شود، شأن شورا ایجاب می‌کند افرادی مثل جاسبی در آن جایگاهی نداشته باشند. عباس سلیمی نمین، منتقد و تحلیل گر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به تلاش و تحرکات اخیر عده‌ای برای بازگرداندن جاسبی به دانشگاه آزاد از طریق به عضویت درآوردن وی در هیأت امنای این دانشگاه اظهار داشت: در جلسه گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعضای شورا نظر خود را از طریق آرای خود اعلام کردند، آرای کبکانیان بسیار بالاتر از آرایی است که به جاسبی داده شد اما ظواهر امر چیز دیگری را می‌گوید و بنا نیست بر اساس آرای شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل شود. وی افزود: در واقع قرار نیست که براساس آرای شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل شود چرا که اگر اینگونه بود،‌ کبکانیان معرفی می‌شد اما وی معرفی نشد و ایراداتی را بر رأی‌گیری وارد کردند و به چنین کاری تن ندادند. سلیمی نمین خاطرنشان کرد: پس از اینکه فرهاد دانشجو به عنوان ریاست دانشگاه آزاد منصوب شد، بحثی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت و احمدی‌نژاد در جلسه شورا بحث بازگرداندن جاسبی به شورای عالی را مطرح کرد.وی تصریح کرد: آن موقع جاسبی به عنوان عضو حقوقی مطرح بود،‌ احمدی‌نژاد پیشنهاد می‌دهد که جاسبی به عنوان عضو حقیقی به شورای عالی انقلاب فرهنگی برگردد. این منتقد و تحلیل گر با اشاره به اینکه پیشنهاد احمدی‌نژاد با اقبال مواجه نشد، تصریح کرد: احمدی‌نژاد، خلاف واقع به رهبری نامه‌ای نوشتند که پیشنهاد شورای عالی این است که جاسبی پس از عزل از ریاست و‌ عضو حقوقی شورا به عنوان عضو حقیقی منصوب شود. سلیمی نمین با اظهار تاسف از این اقدام احمدی‌نژاد گفت: در این مسئله هم مبنا، دنبال کردن نظرات اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نبود و متاسفانه در نهایت منجر به این شد که جاسبی به عنوان عضو شورا درآید. وی در ادامه با اشاره به ملاقات‌های محرمانه مشایی و جاسبی خاطرنشان کرد: اکنون احمدی‌نژاد به دلیل داد و ستدهایی که جریان انحرافی با جاسبی داشته، مصر است که جاسبی را به عضویت هیئت امنای دانشگاه آزاد درآورد.سلیمی نمین تصریح کرد: با توجه به اینکه جایگاه جاسبی در نظر عموم زیر سوال رفته بود، شورای عالی انقلاب فرهنگی به مطالبات مردمی پاسخ گفت و وی را از ریاست دانشگاه آزاد کنار گذاشت اما متاسفانه وی را به شورا بازگرداند و امروز در‌صددند جاسبی را به عنوان منتخب شورا به عضویت هیئت امنا در بیاورد.وی در ادامه متذکر شد: ‌احمدی‌نژاد حتی تلاش دارد جاسبی را به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگزین دبیر فعلی شورا کند و همه اینها نشان از معامله‌گری‌هایی است که در گذشته مطرود احمدی‌نژاد بوده اما حال مطلوب وی شده است.

گم شدن سند باغ قلهک سوژه جدید دولت

رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اعلام خبر بررسی گم‌شدن سند باغ قلهک در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، گفت: این موضوع ارتباط مستقیم به وزارت امور خارجه دارد و دستگاه دیپلماسی نباید از پیگیری موضوع به این مهمی شانه خالی کند. محمد علی پورمختار در گفت‌و گو با خبرنگار خانه ملت، با بیان اینکه موضوع گم شدن سند باغ قلهک در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس بررسی می‌شود، گفت: وزارت امورخارجه نباید از پیگیری موضوع به این مهمی شانه خالی کند. نماینده بهار و کبودرآهنگ با بیان اینکه این اسناد معمولا به‌نام دولت صادر می‌شود، افزود: درسندهای دولتی نیز نام بهره‌بردار که ممکن است وزارت خارجه یا سازمان دیگری باشد، نوشته می‌شود؛ بنابراین سند گم شده را باید از سازمان ثبت اسناد خواست.

خزانه بانک مرکزی سه قفله شد

وزیر اقتصاد، ضمن مخالفت خود با اضافه برداشت بانکی از بانک مرکزی، عملا بازگشت به سیاست‌های انضباط پولی و احیای سیاست «سه قفله» کردن خزانه را اعلام کرد. سید شمس‌الدین حسینی در گفت‌و‌گو با ایلنا با بیان اینکه اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی سیاست درستی نیست، گفت: اضافه برداشت بانکی باعث افزایش پایه پولی و به تبع آن موجب افزایش تورم و گردش سریع نقدینگی می‌شود، لذا اضافه برداشت توسط بانک‌ها از بانک مرکزی سیاست درستی نبوده و کاملا مخرب است. به گفته حسینی، تبعات منفی اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی بیشتر از فواید انجام آن است، لذا باید برای تامین مالی پروژه‌های مختلف اقتصادی بازارهای مالی جدیدی تعریف شود. سخنگوی اقتصادی دولت با بیان این اظهارات، عملا بازگشت به سیاست‌های انضباط پولی و احیای سیاست «سه قفله» کردن خزانه را اعلام کرد. وزیر اقتصاد از برنامه ریزی گسترده دولت برای خنثی کردن تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا و آمریکا خبرداد. وی تصریح کرد: در این زمینه دولت مصمم به جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و سرمایه‌گذاران ایرانیان مقیم خارج از کشور است. حسینی همچنین از اجرای برنامه‌های محرمانه دیگری در خصوص خنثی کردن تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا خبرداد و گفت: این برنامه‌ها کاملا محرمانه بوده و به زودی به مرحله اجرا گذاشته خواهند شد.

خرید ۱۴۰ میلیون تومان سکه طلا با عابربانک‌های مسروقه

گروه حوادث: در روز هفتم اردیبهشت ماه سال‌جاری خانم جوانی با مراجعه به کلانتری ۱۶۳ اوین مدعی سرقت داخل خودرو از محل پارکینگ محل زندگی خود در یک مجتمع مسکونی واقع در منطقه ولنجک خبر داد و به مأموران گفت: « تعداد دو عدد عابر بانک و دیگر مدارک شناسایی شخصی‌ام، در حالی که رمز عابر بانک‌ها بر روی آنها نوشته شده بود، از داخل ماشین به سرقت رفته است». با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه یکم تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: « در روز ششم اردیبهشت برای معالجه در بیمارستان بستری بودم؛ فردای آن روز و پس از ترخیص از بیمارستان، به خانه بازگشتم و زمانیکه به محل پارک ماشین در داخل پارکینگ مجتمع مراجعه کردم، متوجه باز بودن درب ماشین شدم بلافاصله به وارسی مدارک شناسایی و دیگر اسناد و مدارک داخل ماشین پرداخته و متوجه شدم تمامی اسناد و مدارک شناسایی داخل ماشین به همراه دو عدد عابر بانک که بیش‌از ۱۴۰ میلیون تومان در آنها وجه نقد وجود داشته، به سرقت رفته است» . با توجه به اظهارات مالباخته، بلافاصله هماهنگی‌های لازم جهت مسدود شدن حساب‌های عابر بانک انجام شد اما کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سارق یا سارقین در زمان حضور مالباخته در داخل بیمارستان و با معرفی خود به هویت مالباخته ـ با استفاده از اسناد و مدارک شناسایی سرقت شده از داخل ماشین ـ اقدام به خرید دهها سکه طلای تمام بهار آزادی و همچنین برداشت چندین میلیون تومان وجوه نقد از حساب‌های بانکی، به ارزش تقریبی ۱۴۰ میلیون تومان، کرده‌اند. با شناسایی طلافروشی محل خرید سکه‌های طلا واقع در منطقه امامزاده حسن، کارآگاهان پایگاه یکم به تحقیق از مالک آن پرداختند؛ صاحب طلافروشی با اطلاع از موضوع مسروقه بودن عابر بانک‌ها، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «در ساعت ۱۰:۳۰ روز پنجشنبه روز هفتم اردیبهشت خانم جوانی با مراجعه به طلافروشی، در سه نوبت درخواست خرید ۱۰۰ سکه طلا کرد و من نیز پس از آنکه وی قصد داشت تا پول سکه‌ها را از طریق دستگاه کارت خوان پرداخت کند، از وی درخواست مدارک شناسایی کرده و پس از تطابق دادن مشخصات صاحب عابربانک و مشخصات کارت ملی همراه این خانم جوان، اقدام به فروش این تعداد سکه به او کردم ». با توجه به اظهارات صاحب طلافروشی و مشخص شدن زمان دقیق مراجعه خریدار سکه‌های طلا، کارآگاهان با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته داخل طلافروشی اقدام به شناسایی تصویر خریدار سکه‌های طلا شدند . سرهنگ کارآگاه علی اکبرپور، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با توجه به شناسایی تصویر متهم تحت تعقیب پایگاه یکم پلیس آگاهی و به جهت شناسایی مخفیگاه و دستگیری وی، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است؛ لذا از کلیه شهروندان محترمی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه و یا محل‌های تردد این شخص در اختیار دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ۲۲۲۹۲۰۲۴ در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.»

کشف جدید در تخت جمشید

سرپرست تیم کاوش آبراهه‌های تخت جمشید گفت: در ادامه کاوش بخش انتهایی آبراهه‌های تخت جمشید بقایای یک کانال دیگر انتقال آب و همچنین بخشهایی از یک ساختار نامشخص کشف شد. علی اسدی، سرپرست تیم کاوش آبراهه‌های تخت جمشید به مهر گفت: بخشی از این کانال شناسایی شده نشانگر استفاده از بلوک‌های سنگی تراش خورده بوده و به نظر می‌رسد همانند کانالهای زیر تختگاه سرپوشیده بوده است. عمق این کانال هنوز به درستی مشخص نیست. با این حال عرض آن حدود ۶۰ سانتی متر است. همچنین جهت این کانال نیز جنوب شرقی _ شمال غربی است. وی بیان کرد: پس از حدود دو ماه کاوش در بخش انتهایی آبراهه‌های تخت جمشید تا کنون بخشهایی از سه رشته کانال و همچنین قسمتهایی از یک ساختار نامشخص شناسایی شده است. نخستین کانال شناسایی شده، آبراهی است که از محل خروجی کانالهای تخت جمشید به سمت جنوب امتداد یافته و کارکرد اصلی آن انتقال آب جمع شده در داخل کانالهای زیرزمینی تختگاه به بیرون این مجموعه است. اسدی تصریح کرد: همچنین تاکنون بقایای دو کانال دیگر نیز شناسایی شده که دارای جهتهای حرکت متفاوتی نسبت به کانال نخست است یکی از آنها که دارای جهت شرقی غربی است، در فاصله سی متری ضلع جنوبی تختگاه شناسایی شده و به نظر می‌رسد با کانالی که از سمت شمال، یعنی از محل خروجی آبراهه‌های تخت جمشید به سمت جنوب امتداد داشته در یک نقطه برخورد می‌کنند و به هم می‌پیوندند. اسدی گفت: همچنین در کنار این کانال (دومین کانال شناسایی شده) بقایای یک ساختار نامشخص که شامل بخشهایی از یک سطح سکو مانند شفته آهکی است نیز شناسایی شده و نشانگر این است که به جز کانال‌ها، بناها و یا ساختارهای دیگری نیز در ضلع جنوبی تختگاه قرار داشته است. وی گفت: همچنین براساس آخرین نتایج به دست آمده در کاوش‌های یکی دو روز اخیر، بقایای یک کانال دیگر نیز در فاصله حدود ۵۰ متری جنوب تختگاه شناسایی شده، که این ساختار دارای کیفیت متفاوتی از نظر ساخت با دو کانال دیگر است. اسدی بیان کرد: مجموعه این کانالهای شناسایی شده نشان می‌دهد که ساختارهای مختلفی در ضلع جنوبی تختگاه تخت جمشید در دوره هخامنشی وجود داشته و شاید بتوان آنها را با باغهایی که احتمالا در فاصله بین ضلع جنوبی تختگاه و مجموعه بناهای برزن جنوبی قرار داشته مرتبط دانست.سرپرست تیم کاوش آبراهه‌های تخت جمشید با بیان اینکه تا کنون بیش از ۵۰ متر کانال از دوره هخامنشی کشف شده است تصریح کرد: در کاوش آبراهه‌ها مجموعه ای از سفالهای هخامنشی در کف کانالها و چندین عدد سرپیکان‌های ویژه این دوره و چندین شی کوچک فلزی دیگر پیدا شده است.

از زردچوبه و خمیر دندان برای درمان آکنه استفاده کنید

تقریبا همه ما این تجربه را داریم که یک روز صبح از خواب بیدار شویم و در حالی که استرس یک قرار مهم را داریم، ناگهان در مقابل آیینه متوجه شویم که یک جوش بزرگ و وقت‌ناشناس با ظاهری ناخوشایند روی بینی‌مان بیرون زده که شاید حتی بتواند موجب کاهش اعتماد به نفسمان در طول آن روز شود. به گزارش ایسنا، متخصصان بهداشت عمومی پوست در کانادا در مقاله‌ای به چند راهکار خانگی ساده و درعین حال موثر برای مقابله با این آکنه‌های بی‌موقع و ناخوشایند اشاره کرده‌اند که به کار بردن آنها تقریبا برای هر فردی میسر است. با مالیدن مقدار اندکی خمیر دندان روی آکنه می‌توانید به سریع‌تر خشک شدن آن کمک کنید. – همچنین می‌توانید مقداری خمیر زردچوبه تهیه کرده و آن را قبل از خواب روی جوش بمالید و هنگام صبح با آب بشویید. – عسل نیز برای درمان جوش‌های بزرگ مفید است چون خاصیت ضد باکتریای قوی دارد و عفونت را درمان می‌کند. – روغن درخت چای را نیز می‌توانید امتحان کنید. این روغن نیز خاصیت ضد باکتریایی دارد و محصول استرالیا است. روغن درخت چای به کاهش قرمزی و تورم کمک می‌کند و مانع زخم شدن محل جوش می‌شود. – مراقب باشید از مصرف صابون‌هایی که موجب بروز حساسیت و واکنش‌های آلرژیک می‌شوند، پرهیز کنید و قبل از خواب از خوردن غذاهای خیلی چرب و ادویه‌دار خودداری نمایید چون در بروز بثورات جلدی و آکنه‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند.

توصیه‌های پزشکی در آستانه ماه رمضان

رییس موسسه مطالعات تاریخ پزشکی، طب اسلامی و مکمل با اشاره به اینکه بهتر است که در وعده سحری از غذاهای سرخ کرده استفاده نکنیم، گفت: اگر در افطار و سحری از غذاهای سنگین استفاده می‌کنید حتما تا دو ساعت بعد نخوابید. دکتر سید اشرف‌الدین گوشه‌گیر در گفت‌وگو با ایسنا با توصیه به این که افراد در ماه مبارک رمضان در حد تعادل غذا میل کنند، گفت: با توجه به اینکه مدت زمان زیادی تا افطار وجود دارد توصیه می شود روزه داران در سحری مقدار بیشتری مایعات بنوشند تا غلظت خونشان بالا نرود و کمتر احساس تشنگی کنند. وی با تاکید بر اینکه در هر وعده از یک نوع غذا بیشتر استفاده نکنیم و غذا را خوب بجویم ، افزود: بهتر است از مصرف غذاهای پروتئینی، چربی زیاد و زولبیا و بامیه خودداری کنیم. دکتر گوشه‌گیر با اشاره به اینکه بهتر است که در وعده سحری از غذاهای سرخ کرده استفاده نکنیم، گفت: توصیه می شود با نعمت‌های خوب پروردگار مانند عسل و خرما روزه‌ خود را باز کنیم و اگر افراد در افطار و سحری از غذاهای سنگین استفاده می‌کنند حتما دو ساعت با خواب فاصله داشته باشد.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.