والدینی که دارو مصرف می کنند بخوانند!

۲۴اردیبهشت،

پزشکان به والدینی که مجبور به استفاده از داروها می باشند پیشنهاد می کنند تا مراقبت های لازم را برای جلوگیری از اینکه کودک به اشتباه دارو بخورد را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، والدینی که مجبور به استفاده از انواع داروها می باشند بویژه داروهای اعصاب و روان می بایست تمامی اقدامات ایمنی را برای جلوگیری از خورده شدن دارو توسط کودکان خود انجام دهند.
 
گفتنی است: والدین می بایست یک مکان مخصوص برای نگهداری داروهای خود داشته باشند و این مکان باید از دسترس کودکان خردسال و اشخاصی  که سلامت روان و عقلی مناسب ندارند دور باشد.
 
بررسی ها نشان می دهند چون کودکان خردسال به شدت از حرکات پدر و مادر خود تقلید می کنند خوردن دارو در والدین در جلوی چشم کودک می تواند منجر به ایجاد حس تقلید این کار در کودک شود.

 والدین حتی در زمانی که در خارج از منزل می باشند بایستی مواظب داروهای خود باشند و در ظرف محکم و در دار که بهتر است کودک راه باز کردن آن را ندارد نگهداری کنند.
 
همینطور میزان داروهای مصرفی خود را به دقت زیر نظر داشته باشند و آنها را بشمارند،‌ و چنانچه متوجه کم شدن یا گم شدن داروها شوند چنانچه دارو در نزدیکی کودک بوده، بلافاصله اقدامات کمکی و اورژانسی را انجام دهند.
 
در صورت خوردن اشتباهی دارو توسط کودک حتما خود دارو را به همراه کودک به مراکز درمانی سریعا برساند و یا با مرکز فوریت های پزشکی تماس بگیرند و از آنها دربارهٔ مشکلات مسمومیت دارویی راهنمایی بگیرند.

 پزشکان پیشنهاد می کنند تا کودکانی  که به سن عقل رسیده اند و قدرت تشخیص داروها را دارند توسط والدین توجیه شوند و در جریان بیماری و دارو قرص ها قرار بگیرند تا در صورت اثبات اعتماد کودک در مواقعی بتواند به والدین خود کمک کند مانند بیماری  صرع و یا دیابت./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.