والدین مسوولیت تحکیم خانواده را بر دوش دولت‏ها گذاشته‌اند و احساس مسوولیت نمی‎کنند

55-133.jpg

معاون امور خانواده مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: عمده دلیل طلاق‎ها و فروپاشی خانواده‏‌ها ناآگاهی زوجین است و وظیفه ما آگاه‌سازی زوجین است در این جهت طرح “مطلع مهر” به جلوگیری و کاهش آمار طلاق کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه خراسان، زهرا سجادی در نشست توجیهی و آموزشی مطلع مهر که در هتل الغدیرمشهد برگزار شد؛ تصریح کرد: خانواده امروز، دچارمشکلات عدیده‌ای شده است که از یک طرف دشمنان اسلام در بحث جنگ نرم برای متلاشی کردن خانواده‎ها، برنامه‏‌ریزی کرده و از طرفی پدر ومادران مسوولیت تحکیم خانواده را بر دوش دولت‏ها گذاشته‌اند و احساس مسوولیت نمی‎کنند.

معاون امور خانواده مرکز امور زنان ریاست جمهوری بابیان اینکه، درسطح کشور، کسانی هستند که مشاوره‏‌های غلط به جوانان و خانواده‌ها می‌دهند، خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم جلوی این مشکلات را بگیریم، نمی‎توانیم پاسخگوی مردم باشیم، به همین منظور شورای سیاست گذاری خانواده را تشکیل و تصمیم گرفتیم که طلاق را در کشور کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه طرح مطلع مهر برای زوج‎های جوانی است که پنج سال اولین زندگیشان را تجربه می‏‌کنند، اظهارکرد: این طرح در هشت استانی که آمار طلاق در آن‌ها بالاست به صورت پایلوت انجام شده است و در سه بخش روانشناسی، پزشکی و احکام از آبان ماه به مدت ۶ هفته برگزار می‌شود تا به جوانان آموزش داده ‌شود.

سجادی در پایان گفت: افراد متاهل، متدین، متخصص و پایبند نظام ولایی جمهوری اسلامی بودن، عمده‌ترین، شاخص طرح ماست که باید، درست‌ترین را انتخاب کنیم و این کلاس‌ها برای مدرسان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. soodabeh:

    mozakhraftarin chizi ke taa be haal shenhidam hamin boodeh aakhe vaaledein khodeshoon az nazare aamoozeshe tahkime khaanevaadeh kheili kaamelan ke in vazifaro bar dooshe oonaa bezaarim? ishoon in nazaraato bar asaase che refrenci matrah kardan?

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.