والدین و گرایش نوجوانان به همسالان خود

فروردین ۱۴۰۳

برقرار نکردن ارتباط مناسب نوجوانان با همسالانش می تواند سبب اضطراب وی شود بنابراین والدین لازم است از چگونگی برخورد خود با این گرایش فرزند خود با این گرایش فرزند خود آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، طبق بررسی های انجام شده مشخص شده است که ناامنی، وابستگی شدید و ناسالم نوجوانان به والدین یا نداشتن مهارت های لازم برای برقرار کردن روابط عاطفی، اجتماعی، اخلاقی سالم، تفاوت در فرهنگ خانواده ها سبب اضطراب بسیاری از نوجوانان می گردد.  
برای آنکه نوجوانان مشکلات ذکر شده را نداشته و دچار اضطراب نشوند و یا اضطراب آنها ادامه دار نباشد بهتر است والدین به چند اقدام از زبان یک کارشناس در رابطه با گرایش فرزند خود به همسالانش توجه کنند.
مریم ملک صالحی، روانشناس و کارشناس ارشد مشاوره در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: والدین باید گرایش فرزند خود را به سمت همسالان خود به خوبی درک کنند زیرا این نیاز طبیعی بوده که نوجوان می خواهد مورد توجه وحمایت همسالان قرار گیرد و باید والدین با نوجوانان در مورد گزینش درست همسالان راهنمایی کرده و توافق داشته باشند تا فرزندانشان دچار تعارض و پنهان کاری نشود.
وی افزود: در ضمن والدین باید تلاش کنند که به طور منطقی با نوجوانانشان روبرو شوند و در وقت و زمان مناسب، با گفتگوی ملایم و استدلال وی را آگاه و متوجه نتایج نامطلوب بعضی از معاشرت های نامناسب کنند و در ضمن پدر و مادر و مربیان باید در همه مواقع بویژه در برابر همسالان احترام و شخصیت نوجوان را حفظ کنند و نیز والدین و مربیان برای دوستان نوجوان هم احترام و اعتبار قایل بشوند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.