والدین گیاهان خانگی سمی را نگهداری نکنند

کارشناس آموزشی مرکز پیشگیری از حوادث و فوریت های پزشکی اورژانس کشور گفت:والدین باید دقت کنند که گیاهان خانگی سمی را نگهداری نکنند زیرا ممکن است برگ های گیاه روی کف اتاق ریخته شود.
 
به گزارش مهر،آرزو دهقانی با بیان این که سم گیاه اغلب باعث تاول،‌ زخم در دهان و یا زبان کودک می شود و ممکن است با ورم کردن شروع شود گفت:  داروها، مواد آرایشی، کرم ها و لوسیون ها حاوی مواد مضر مانند الکل هستند و این مواد برای بچه ها سمی است و موجب مسمومیت در آنها می شود.
 
وی ادامه داد: بعضی از قرص ها،‌ داروهای گیاهی و حتی قرص ها برای کودکان خطرناک هستند و والدین این نکته را باید توجه داشته باشند که بچه ها در قیاس با بزرگترها تحمل کمتری نسبت به مقادیر کم مواد سمی دارند این مواد همیشه باید در کابینت قفل دار طوری که قابل دسترس بچه ها نباشد، ‌نگهداری شوند.
 
کارشناس آموزشی اورژانس کشور با اشاره به این که الکل برای بچه ها بسیار خطرناک است، افزود: همیشه محکم بستن درب قفسه های حاوی الکل های قوی کافی نیست زیرا بچه ها خیلی خوب درب ظروف را باز می کنند و حتی مقادیر کم الکل می تواند برای کودکان مضر باشد.
 
وی با بیان این که بسیاری از مسمومیت ها به طور اتفاقی و زمانی که بچه ها به دیدن پدر و مادر بزرگ ها می روند،‌ اتفاق می افتد،‌ گفت:‌ افراد مسن اغلب قرص ها را به طور مشخص در کشوهای کنار تخت خواب نگهداری می کنند و اگر این داروها در کیف دستی یا کشو ها باشند به سادگی در دسترس کودک خواهند بود.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.