والیبال ایران فراتر از آسیا

جام جم آنلاین: تیم ملی والیبال ایران با کسب دومین پیروزی ۳بر صفر برابر ژاپن برای نخستین بار در تاریخ سهمیه لیگ جهانی را کسب کرد.

تیم ملی والیبال کشورمان با هدایت “خولیو ولاسکو” موفق به شکست ژاپن در مسابقه دوم انتخابی در تهران شد تا علاوه بر تحمیل پنجمین شکست این تیم از زمان کسب مسوولیت این سرمربی،  والیبال ایران پس از ۲۳ سال انتظار راهی لیگ جهانی والیبال شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، دیدار دوم دو تیم ملی والیبال ایران و ژاپن در حالی در سالن ۱۲ هزار نفری ازادی برگزار شد که بیش از ۱۵ هزار علاقمند در سالن والیبال شاهد افتخارآفرینی ملی پوشان کشورمان بودند.

خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان ست نخست این بازی را با ترکیب علیرضا نادی، حمزه زرینی، فرهاد ظریف، سعید معروف، محمد موسوی، عباس قائمی و شهرام محمودی آغاز کرد که همان ترکیب بازی قبل در برابر ژاپن بود.

ست رویایی شاگردان ولاسکو

در ست نخست دو تیم تا امتیاز چهار با هم پیش رفتند، اما از این امتیاز تیم ملی کنترل بازی را در اختیار گرفت و در نهایت ۲۵ بر ۱۶به پیروزی رسید تا خیالش از صعود به لیگ جهانی راحت شود.

سعید معروف با سه جا خالی و عباس قائمی با سرویس های امتیازآور از بهترین های ایران در ست نخست بودند.
تیم ملی والیبال کشورمان ست دوم بازی با ژاپن را نیز به سود خود خاتمه داد در حالی که صعودش به لیگ جهانی حتمی شده بود.

شاگردان خولیو ولاسکو نتیجه ست دوم را نیز با امتیاز ۲۵ بر ۱۷ به سود خود خاتمه دادند در حالی که معاون اول رییس جمهوری، وزیر ورزش و جوانان، رییس کمیته ملی المپیک و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شاهد تلاش آنان بودند.

در ست دوم تلاش بازیکنان تیم ژاپن باعث شد دو تیم تا امتیاز نهم مساوی به پیش بروند اما باز هم ملی پوشان ایران با دفاع خوب بر روی تور و سرویس های محکم کنترل بازی را در دست گرفت و در نهایت پیروز میدان شد.

در ابتدای ست سوم بازی، تیم ملی والیبال ایران اختیار توپ و میدان را در دست داشت و اجازه نداد بازیکنان ژاپن در میدان کار خاصی انجام دهند، اما در امتیازهای بالاتر ژاپنی ها بهتر عمل کردند. در نهایت ملی پوشان ایران این ست را نیز ۲۵ بر ۲۱ به سود خود خاتمه دادند تا صعود خود به لیگ جهانی را با دو پیروزی سه بر صفر بر ژاپن با تجربه ترین تیم آسیایی لیگ جهانی تکمیل کنند.

ژاپن با تجربه ترین تیم قاره آسیا در لیگ جهانی است که ۱۵ دوره حضور در این رقابت ها را در پرونده کاری خود دارد. بهترین عنوان این تیم در لیگ جهانی مقام ششمی است.

خولیو ولاسکو از زمان تصدی پست سرمربی تیم ملی والیبال ایران تا کنون پنج بار با شاگردانش به مصاف ژاپن رفته است که نتیجه هر پنج بازی به سود ایران بوده است.

بازی های جام حهانی، مسابقات والیبال قهرمانی آسیا، بازی های انتخابی المپیک لندن و دو بازی در چارچوب انتخابی لیگ جهانی، پنج بازی ایران و ژاپن از زمانی انتخاب خولیو ولاسکو است که ایران پیروز این میدان ها بوده است.

عبداله العنزی از کشور کویت به عنوان داور اول، جودانک ووک از کشور کره جنوبی به عنوان داور دوم قضاوت این بازی را انجام دادند که کلواس فرز نیز به عنوان ناظر فدراسیون جهانی والیبال بر این بازی نظارت داشت.

معاون اول رییس جمهوری، عباسی و علی آبادی در سالن ۱۲ هزار نفری ازادی

محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری ،محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان کشورمان و محمد علی آبادی رییس کمیته ملی المپیک هم اکنون وارد سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران شد تا از نزدیک شاهد بازی دو تیم ایران و ژاپن باشد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، دو تیم ملی والیبال ایران و ژاپن از ساعت ۱۹ امروز یکشنبه در دومین جدال خود برای راه یابی به لیگ جهانی به مصاف هم رفتند.

معاون اول رییس جمهوری، وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک به همراه جمع دیگری از مسئولین ورزش ایران برای تماشای بازی ملی پوشان والیبال کشورمان در برابر ژاپن به سالن ۱۲ هزار نفری آزادی آمد تا از نزدیک شاهد تلاش آنان باشد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.