وام اشتغال به زودی ۱۵ میلیون تومان می گردد

۲۰م آذر ،

وام اشتغال به زودی ۱۵ میلیون تومان می گردد | چاپ |
سه شنبه ۲۱ آذر ساعت ۱۲:۱۳

بینا- رییس کل بانک مرکزی با اشاره به افزایش پنج میلیون تومانی وام اشتغال از پنج میلیون به ۱۰ میلیون تومان اظهار امیدواری کرد: این وام به زودی به ۱۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد.
به گزارش بینا، دکتر محمود بهمنی با اشاره به اختصاص ۳۹ درصد از منابع در چهار سال قبل به بخش قرض الحسنه به ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر۱۰۱ درصد منابع به قرض الحسنه اختصاص می‌یابد و این یعنی ۱۰۰ درصد از منابع را به قرض الحسنه اختصاص می‌دهیم.
وی در ادامه با اشاره به افزایش وام اشتغال از پنج میلیون به ۱۰ میلیون تومان اظهار امیدواری کرد: میزان این وام به ۱۵ میلیون تومان افزایش یابد.
رییس کل بانک مرکزی همچنین با اشاره به توانمندسازی ۱۰۰ هزار خانوار در کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بدین ترتیب با یک ضرب و تقسیم ساده می‌توان نتیجه گرفت با اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان ۴۰ هزار شغل ایجاد شده است و این در حالی است که با اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد یک کارخانه تنها می‌توان برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.
بهمنی در ادامه راه نجات کشور را در شرایط فعلی در طرح‌های خرد و کوچک دانست و گفت: تنها از طریق این طرح‌هاست که می‌توان مهاجرت را کاهش و روستاها و شهرهای کوچک را حفظ کرد.
وی در ادامه تاکید کرد: برای ایجاد شغل در هر پروژه بزرگ صنعتی حدود ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار لازم است این در حالی است که برای ایجاد سرمایه در طرح‌های اشتغال خرد و کوچک تنها به ۱۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.
وی در ادامه با اشاره به اختصاص ۱۵ هزار میلیارد ریال در سال ۹۰ به بخش قرض الحسنه گفت: ۱۰ هزار و ۵۳۴ هزار میلیارد ریال از این اعتبار جذب شده است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال اولین مرحله چرخه تولید است تاکید کرد: لازم است سازمان‌هایی ایجاد شود که تولیدات ایجاد شده را به دست متقاضیان و بازار برساند و بدین ترتیب می‌توان واردات و ارزبری را کاهش داد.
وی در ادامه با اشاره به اختصاص ۲۰ درصد منابع قرض الحسنه به کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: از این رقم ۱۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است و امروز منابع قرض الحسنه به ۲۱۱ هزار و ۳۶۱ میلیارد تومان رسیده که ۱۹۹ هزار میلیارد آن قابل پرداخت است.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.