وام خوداشتغالی مددجویان ۱۵ میلیونی شد

بینا- معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: شورای عالی اشتغال سقف اعتبار خوداشتغالی مددجویان را به ۱۵ میلیون تومان افزایش داده است.
به گزارش بینا، محمد امید ، با بیان این‌که اعتبارات اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال ۹۱ از دومنبع تامین می‌شود، به ایسنا افزود: ۲۰ درصد از منابع بانک‌ها در بخش قرض‌الحسنه به کمیته امداد تعلق می‌گیرد که این امر از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شده و پرداخت آن شروع شده است و منبع دوم مصوبه شورای عالی اشتغال و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که هنوز از سوی بانک مرکزی به استان‌ها ابلاغ نشده و در انتظار اختصاص آن هستیم.
وی با بیان این‌که کمیته امداد در سال جاری ماموریت ایجاد ۲۵۰ هزار فرصت شغلی را در قالب مشاغل خرد برعهده دارد، اظهار کرد: سقف وام پرداختی برای ایجاد مشاغل خرد ده میلیون تومان است و منابع مالی برای ایجاد این ۲۵۰ هزار شغل مشخص و تخصیص داده شده است.
به گفته معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۲۵۰‌هزار شغل دیگر نیز در قالب مشاغل خانگی با سقف پنج میلیون تومان ایجاد می‌شود.
وی با بیان این‌که در سال گذشته ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال به کمیته امداد اختصاص یافته بود، گفت: کمیته امداد توانست با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار حائز عنوان دستگاه برتر در میان دستگاه‌های کشور در ایجاد اشتغال شود.
وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال گذشته ۳۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد که در این میان ۱۸۰ هزار فرصت‌شغلی در قالب مشاغل خانگی و ۱۳۰ هزار فرصت شغلی نیز در قالب مشاغل خرد بوده است.
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه با اشاره به برگزاری جشن خودکفایی ۸۰ هزار خانواده در سال گذشته، گفت:‌ امسال جشن خودکفایی ۱۲۰ هزار خانواده برگزار می‌شود.
امید با بیان این‌که مددجویان بازپرداخت بیش از ۹۵ درصد تسهیلات اشتغال ارائه شده به آنها از سوی بانک‌ها را بدون تاخیر و در موعد مقرر پرداخت می‌کنند، حال آن‌که در بیش از ۹۸ درصد مشاغل ایجاد شده مددجویان انحرافی وجود ندارد، از اختصاص دیرهنگام تسهیلات اشتغالزایی ابراز نگرانی کرد.
وی همچنین با ابراز نگرانی از ابلاغ دیرهنگام اعتبارات گفت: وقتی اعتبارات دیر ابلاغ می‌شود، فرصت‌ها برای ایجاد اشتغال از دست می‌رود.
وی ادامه داد: ‌در سال گذشته در اواخر تیرماه اعتبارات اختصاص یافته بود و در حال حاضر ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مشاغل خرد در اواخر تیرماه اختصاص یافت، اما در انتظار ابلاغ بخش دوم اعتبارات هستیم و در این راستا پیشنهاد می‌شود اعتبارات شورای عالی اشتغال همگام با تخصیص بودجه هر سال ابلاغ شود.
به گفته امید، یک‌هزار کارشناس در سراسر کشور در زمینه استمرار مشاغل ایجاد شده از سوی کمیته امداد نظارت می‌کنند و در صورت انحراف از مشاغل، تسهیلات کمیته امداد قطع‌می‌شود.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.