وام کشاورزان زلزله‌زده استمهال شد

وزیر جهاد کشاورزی از استمهال وام کشاورزان و دامداران آسیب دیده از زلزله اخیر آذربایجان شرقی به مدت یک سال خبرداد.

ایرنا: صادق خلیلیان در بازدید از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، با اظهار تاسف از این واقعه و آرزوی مغفرت برای درگذشتگان این حادثه تلخ و صبر و بردباری برای بازماندگان گفت: سود این یک سال را دولت تقبل کرده است.
 
وی با بیان اینکه اقدامات انجام یافته در منطقه بسیار مطلوب بوده است، گفت: همکاری و تلاش تمامی نهادهای اجتماعی در سطح کشور و به خصوص استان های همجوار و انجام عملیات امداد در زمان مقرر میزان تلفات احتمالی بعد از حادثه را به حداقل آن کاهش داده است.
 
 
 
خلیلیان با اشاره به خرابی ها و خسارات وارده به اماکن دامی، محصولات کشاورزی و ابنیه های آب و خاک و آبخیزداری در شهرستان های اهر، هریس و ورزقان گفت: عزم وزارت جهاد کشاورزی، جبران خسارت وارده به تولیدکنندگان و بهره برداران در مناطق آسیب دیده است.
 
وی بازسازی، نوسازی و ترمیم ابنیه ها و اماکن دامی و همچنین تامین به موقع نهاده های دامی را از ماموریتهای این وزارتخانه در مناطق زلزله زده عنوان کرد.
 
عصر روز شنبه دو زمین لرزه به بزرگی ۶٫۲ و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین’ریشتر’ شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.
 
این سه شهرستان به ترتیب با ۱۵۰ و ۵۰ و ۶۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۶، ۹۷ و ۱۱۰ کیلومتری شمال شرقی تبریز مرکز استان قرار دارند.در جریان این زمین لرزه ها ۳۰۶ نفر از مردم این منطقه جان باختند و بیش از دو هزار نفر نیز مصدوم شدند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.