وام مسکن مهر ۳۰ میلیون تومان و بافت فرسوده ۵۰ میلیون شد

گردآوری توسط گروه اخبار روز سایت خبری ممتاز نیوز

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2013/09/1067ec233b1cb695f957955b1d2db5675.jpg

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: شورای پول و اعتبار در یکهزار و صد و نودمین جلسه خود که عصر امروز ۹۳٫۱۰٫۱۵ برگزار شد، تصمیمات زیر را در بخش مسکن اتخاذ نمود:
۱- شورای پول و اعتبار با درخواست بانک مسکن مبنی بر افزایش سقف فردی تسهیلات فروش اقساطی ناشی از سهم‌الشرکه بانک در تسهیلات مشارکت مدنی اعطایی از محل حساب صندوق پس‌انداز ساخت مسکن معادل اصل تسهیلات اعطایی (حداکثر تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال) به همراه سود دوران مشارکت مدنی، موافقت نمود.
۲-  شورای پول و اعتبار با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر از ۲۵۰ به ۳۰۰ میلیون ریال، صرفا برای طرح‌های نیمه‌تمام بانک‌های عامل (با اولویت طرح‌های در شرف اتمام که به تشخیص بانک عامل با افزایش سقف فردی مربوطه به اتمام می‌رسند، با هدف تبدیل عقد مشارکت مدنی به فروش اقساطی و تسریع در وصول اقساط تسهیلات اعطایی) موافقت نمود.
ضمن اینکه بانک مسکن نیز تا سقف کلی مصوب شورای پول و اعتبار مورخ ۹۲٫۱۱٫۰۸ (به میزان ۵۰۰،۰۰۰ میلیارد ریال) می‌تواند نسبت به افزایش سقف فردی یادشده اقدام نماید. (سقف فردی یادشده مشمول طرح‌های تکمیل شده بانک مسکن که هنوز تبدیل به فروش اقساطی نشده‌اند ازجمله برای ۲۹۳،۴۲۰ واحد بانک مسکن نمی‌گردد.)
۳-  شورای پول و اعتبار پیشنهادهای ارائه شده توسط بانک مرکزی را به شرح ذیل، مورد تصویب قرارداد.

در خصوص مصوبه شماره ۹۰۴۵۳/ت۵۱۱۶۶هـ مورخ ۹۳٫۰۸٫۰۸ هیأت وزیران جهت احیاء بافت‌های فرسوده شهری:
۱- با سقف‌های فردی ۵۰۰، ۴۰۰ و ۳۰۰ میلیون ریال به ترتیب برای کلانشهرها،‌ مراکز استان و شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر و سایر شهرها برای ساخت واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده موافقت به عمل آمد.
۲- با افزایش سقف ودیعه مسکن در قالب عقد جعاله صرفا برای تسهیلات موضوع این مصوبه، تا مبلغ حداکثر ۲۰۰ میلیون ریال موافقت نمود.
۳- تسهیلات یاد شده در مصوبه دولت در چارچوب نرخ‌ها و سایر ضوابط مصوب شورای پول و اعتبار قابل اعطا خواهد بود و در صورت تخصیص و پرداخت یارانه ازسوی دولت، ‌یارانه مذکور از طریق دستگاه متولی مربوطه مستقیما به متقاضی پرداخت خواهد شد.


باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.