واژگونی قطار مسافربری زاهدان، تهران ۴ کشته و ۳۵ زخمی بر جای گذاشت

شنبه ۲۰م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

واژگونی قطار مسافربری زاهدان ـ تهران در محور یزد ـ تهران، ۴ کشته و ۳۵ نفر زخمی به همراه داشت.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ اولین حضور نیروهای اورژانس در صحنه، ۴ دقیقه بعد از اتفاق بوده است.

براساس این گزارش تفسیری، ۵ واگن قطار مسافربری زاهدان ـ تهران در محور یزد ـ تهران  و در محل پل نظرآباد اشکذر سقوط نموده و ۴۰ کشته و زخمی برجای گذاشت. به گزارش تفسیری واحد EOC  مرکز مدیریت حوادث و سریعت های پزشکی استان یزد، این اتفاق در ساعت ۲۳:۴۵ شامگاه جمعه ۱۹ آبا ن ماه اتفاق افتاده و سبب آن خروج قطار از ریل ذکر شده است.

بر پایه این گزارش تفسیری، ۴ نفر از مصدومان اتفاق پیش از رسیدن نیروهای امدادی جان سپردند. اما ۳۵ مصدوم باقی مانده توسط  ۱۰ کد اعزامی از سوی اورژانس یزد و کد اتوبوس آمبولانس (اتولانس) مرکز سریعت های پزشکی استان یزد ( ۱۱ کد) به بیمارستان های افشار، شهید صدوقی، شهید رهنمون و شهدای کارگر یزد انتقال داده شدند. ۲۵نیروی اورژانس یزد طی ۴ تا ۲۰ دقیقه بعد از اولین تماس در محل حضور پیدا نموده و پس از انجام اقدامات اولیه و حیاتی برای مصدومین، مصدومین اتفاق را به اولین مرکز درمانی انتقال داده اند.

گزارش EOC  از حضور یک کد امدادی از سوی هلال احمر استان در صحنه ی اتفاق خبر داد. ستاد بحران استان طی این اتفاق به سرعت فعال شده و امداد رسانی و پشتیبانی ازعملیات امداد و نجات این اتفاق را به عهده گرفته است.

برپایه این گزارش تفسیری، رییس مرکز مدیریت حوادث و سریعت های پزشکی استان یزد به همراه دو پزشک مرکز مدیریت حوادث در محل اتفاق حضور پیدا نموده و وضعیت انتقال و امداد رسانی به مصدومان را از نزدیک مورد نظارت قرار دادند.

بر اساس این گزارش تفسیری، تکنسین های اورژانس ۱۱۵ استان یزد تا ساعت ها پس از وقوع اتفاق در محل اتفاق حضور داشته و به همراه سایر نیروهای امدادی اعزام شده عملیات امداد و نجات را پیگیری نموده اند. لحظاتی بعد از اتفاق رییس دانشگاه علوم پزشکی، مدیران درمان و مدیران بیمارستان ها با حضوردر صحنه اتفاق و همچنین در بیمارستان های ذکر شده ضمن عیادت از مصدومان این اتفاق  کیفیت خدمات رسانی را مورد نظارت قرار دادند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.