واکسینه شدن نوجوانان در جامعه ممکن می گردد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

مهارت جرات ورزی فرد را قادر می سازد تا افکار،‌احساسات و ارزش های خود را درباه یک موقعیت به طور آزادانه و مستقیم و با احترام به احساسات اشخاص دیگر بیان می نماید.

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعیممتازنیوز،‌ احمد شهیدفر گفت: اشخاصی که آموزش این نوع سبک رفتاری موفق باشند به حقوق خود و دیگران احترام می گذارند، افکار، عقاید و احساسات خود را به رسمیت می شناسند و آن را ابراز می نمایند.
این روانشناس ادامه داد: هدف این شیوه ارتباط، رعایت اعتدال برای همهی اشخاص رابطه است.
ترویج احترام متقابل و جلوگیری از بهره کشی و سوء استفاده از اهداف دیگر این نوع ارتباطات است.
وی با اشاره به تاثیر موقعیت در نوع رفتار گفت: در بعضی موقعیت ها، عدم آمادگی اشخاص در اعمال رفتار جرات مندانه می تواند مشکلاتی در روابط بین فردی ایجاد می نماید.
شهیدفر ادامه داد: عواملی مانند موقعیت مکان، وقت و ماهیت رابطه بر مثبت یا منفی بودن شیوه جرات مندانه تاثیر می گذارند.
این روانشناس به نقش پررنگ رفتار جرات مند برای نوجوانان تاکید نمود و افزود: فراگیری این شیوه ارتباطی برای همه کسانی که خواستار کنترل بیشتر بر زندگی خودشان می باشند بسیار کارا خواهد بود.
احمد شهیدفر در پایان خاطر نشان نمود: اشخاص جرات مند از عزت نفس بالاتری برخوردار می باشند و آسیب پذیری کم تری در مقابل مشکلات روانی، اجتماعی و فشارهای دوستان دارند.
جرات مندی به معنی پافشاری به حقوق خود و بیان مستقیم،‌ صریح و صادقانه احساسات و افکار خود با احترام به حقوق دیگران است./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.