واکنشها به انتخابات کنگره ملی / وعده های اوباما به مردم لیبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه العربیه، انتخابات کنگره ملی لیبی که روز گذشته با نسبت مشارکت ۶۰ درصدی برگزار شد، با استقبال اروپا و آمریکا روبرو شده است.

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، انتخابات روز گذشته لیبی را تاریخی توصیف کرد.

به گفته اشتون، انتخابات کنگره ملی لیبی در فضای آزادی برگزار شد.

 وعده های اوباما به مردم لیبی : ما را متحد خود بدانید

از سوی دیگر، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با تمجید از انتخابات لیبی، آن را نشانه تحول در لیبی دموکراتیک پس از قذافی توصیف کرد و قول داد آمریکا به عنوان یک شریک برای ملت لیبی در آینده عمل کند.

اوباما در بیانیه ای اعلام کرد لیبیایی ها به پای صندوقهای رای رفتند و انتخابات تاریخی اخیر نشان داد که آینده لیبی در دستان ملت این کشور است.

اوباما افزود ایالات متحده از نقشی که در حمایت از انقلاب لیبی و حمایت از مردم این کشور ایفا کرد، به خود می بالد و به این چشم دوخته ایم که همکاری نزدیکی با لیبی جدید از جمله در خصوص کنگره منتخب و رهبران جدید لیبی داشته باشیم.

واکنش ناظران بین المللی

ناظران بین المللی هم از روند برگزاری انتخابات کنگره ملی و رفتار رای دهندگان لیبیایی تمجید کرده اند.

“ایان مارتین” فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به لیبی در گفتگو با شبکه الجزیره، انتخابات روز گذشته لیبی را دستاورد مهم توصیف کرد و گفت هیئت اعزامی از سوی سازمان ملل متحد، هیچ شکایتی در خصوص بعد فنی روند برگزاری انتخابات دریافت نکرده است، اما نگرانی هایی در خصوص امنیت وجود داشت.

ناظران اتحادیه اروپا و مرکز کارتر هم از شیوه اداره انتخابات تمجید کردند. الکساندر گراف لامبسدورف نماینده آلمانی و رئیس تیم ناظران اروپایی، گفت : روز برگزاری انتخابات، روز تاریخی برای لیبی است و فضایی از شادی و سرور در مناطق مختلف لیبی حکمفرما بود.

این در حالی است که مصطفی عبدالجلیل رئیس ملی انتقالی لیبی، انتخابات روز گذشته را لحظه سرنوشت ساز و دشوار و تاریخی توصیف کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.