واکنش اتحادیه انگلیس به رفتار هواداران وستهام

۰۷م آذر ،

51-105.jpg

شعارها و حرکات هواداران وستهام در بازی دیشب برابر تاتنهام سبب شد اتحادیه فوتبال انگلیس در این خصوص موضع‌گیری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد دربارهٔ سبب سر دادن شعارهای ضد یهودی توسط هواداران باشگاه وستهام علیه باشگاه تاتنهام در جریان بازی دیشب این تیم در لیگ برتر تحقیق خواهد کرد.

تاتنهام در بازی یکشنبه شب در لیگ برتر موفق شد ۳ بر یک برابر وستهام به پیروزی برسد اما این پیروزی تحت‌الشعاع شعارهای هواداران وستهام در طول ۹۰ دقیقه قرار گرفت. شعارهای ضد یهودی و هو کردن‌های مداوم به نشان آدولف هیتلر، دیکتاتور سابق آلمان از جمله اتفاقاتی بود که مدام از سوی هواداران وستهام شنیده می‌شد.

همچنین هواداران وستهام در طول بازی با شعار زنده باد لاتزیو و شعارهایی نظیر “می‌توانیم هر هفته با شما بازی کنیم و هر هفته شما را با چاقو بزنیم” سعی در عصبانی کردن بازیکنان و هواداران تاتنهام داشتند. این شعار به سبب بازی پنجشنبه شب لیگ اروپا بین تاتنهام و لاتزیو سر داده شده بود که در طی آن ۱۰ هوادار تاتنهام با ضربات چاقوی هواداران لاتزیو در ایتالیا زخمی شدند.

اتفاقات حاشیه‌ای این دیدار به همین جا ختم نشد چرا که در ادامه مسابقه‌ هواداران وستهام با در دست داشتن پرچم ایتالیا و باشگاه لاتزیو به طور ضمنی به حمایت از حرکت هواداران لاتزیو پرداختند.

اتحادیه فوتبال انگلیس پس از این دیدار ضمن ابراز تاسف از اتفاقات رخ داده اعلام کرد منتظر گزارش داور و ناظر داوری دربارهٔ این دیدار خواهد بود.

سام آلردایس، سرمربی وستهام دربارهٔ حرکت هواداران تیم خود گفت: من چیزی نشنیدم اما اگر چنین اتفاقاتی رخ داده باشد مورد تایید ما نیست.

آندره ویاش بواش، سرمربی تاتنهام نیز در خصوص این اتفاقات گفت: هواداران وستهام دیوانه بودند و کارشان کاملا احمقانه و غیر ورزشی بود.

بواش ادامه داد: می‌دانم بین وستهام و تاتنهام همیشه رقابت سختی وجود دارد. تا زمانی که این رقابت سخت به مرحله حماقت نرسد، مورد قبول است اما اگر بخواهد این رفتارها وارد رقابت این دو تیم شود، قطعا به سود هیچ کدام از دو تیم نخواهد بود. من بسیار از شعارهای هواداران وستهام را شنیدم، هرچند نتوانستم معنی بعضی از آن‌ها را بفهمم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.