واکنش تند روزنامه نیویورک تایمز به اظهارات ضد ایرانی میت رامنی

به گزارش ایرنا، میت رامنی عصردوشنبه به وقت محلی در ادامه سفرهای انتخاباتی خود در بنیاد نظامی ویریجینا با انتقاد ازسیاست های خاورمیانه ای رقیب خود(اوباما) مدعی شد که در صورت رسیدن به مقام ریاست جمهوری آمریکا، سیاست های سختگیرانه ای علیه ایران و سوریه اعمال خواهد کرد.

وی با طرح اتهام های بی پایه علیه برنامه هسته ای صلح امیز ایران گفت: من برای اعمال تحریم های بیشتر علیه تهران تردید به خود راه نخواهم داد و بر شدت تحریم های کنونی نیز خواهم افزود.

نیویورک تایمز در ادامه سرمقاله خود می نویسد، تحلیل های رامنی درباره بحران های بین المللی بسیار ساده انگارنه است.

سرمقاله نیویورک تایمز با اذعان به اینکه سیاست خارجی اعلام شده رامنی فرق چندانی با سیاست خارجی باراک اوباما ندارد، می نویسد: در نقاطی که سیاست رامنی با اوباما زاویه پیدا می کند، این دیدگاهها آمریکا را به راه ناردست و خطرناکی می کشاند.

نیویورک تایمز با اشاره به سخنان رامنی درباره افزایش تحریم های ایران تصریح می کند: اگر وی می خواهد فراتر از تحریم های اوباما علیه ایران بود، باید بگوید که می خواهد وارد جنگ علیه ایران شود.

در این سرمقاله سخنان رامنی را تلاشی برای خراب کردن اعتبار دولت امریکا دانسته و به وی یاداوری می کند: این دولت بوش و سیاست های نادرست وی در عراق بود که جای پای ایران را در عراق باز کرده و به احساسات ضد امریکایی در منطقه دامن زد.

نیویورک تایمز همچنین میت رامنی را به ناتوانی در فهم ظرایف سیاست خارجی و خاورمیانه ای متهم کرده و مدعی شده است که اوباما وارث سیاست نابجای بوش در عراق است و فاجعه ای که امریکایی ها در عراق برجای گذاشت به اوباما هیچ ارتباطی ندارد.

تحلیلگران می گویند سخنان امروز میت رامنی در بنیاد نظامی ویرجینیا و حمله شدید وی به سیاست خاورمیانه ای باراک اوباما نشان دهنده حساسیت مسائل سیاست خارجی در این دور از انتخابات ریاست جمهوری امریکاست.

ناظران سیاسی در امریکا می گویند موج اعتراض های ضد امریکایی اخیر که به دنبال ساخت فیلمی اهانت امیز علیه پیامبر اسلام اغاز شد و به حمله گسترده به سفارتخانه های امریکا در چندین کشور انجامید، سیاست خارجی را تبدیل به یک مساله عمده در انتخابات ریاست جمهوری امریکا کرده است.

همچنین تحلیلگران بر این باورند میت رامنی برای کسب محبوبیت و آرای خاموش مردم آمریکا همواره تلاش می کند که با اتخاذ سیاست های تهاجمی و غیر معقول فاصله خود را با رقیب انتخاباتی خود یعنی اوباما کاهش دهد.

این تحلیلگران معتقدند که در نهایت همین تندرویها باعث می شود که اقبال عمومی مردم آمریکا به سرعت از او روی گردان شوند و در نهایت بازنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ششم نوامبر سالجاری خواهد بود.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.