واکنش تند مسجدی به اظهارات خسروی وفا: شان و جایگاه مدیریتی خود را حفظ کنید

۱۶م اسفند ،

images-25.jpg

رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان در واکنش به اظهارات خسروی‌وفا در نشست خبری روز قبل گفت: کمیته ملی پارالمپیک به هیچ عنوان حق دخالت در امور فدراسیون‌ها را ندارد.

اسد مسجدی در واکنش به صحبت‌هایی که خسروی وفا دربارهٔ نتایج ضعیفی که تیم نابینایان در بازی‌های پارالمپیک به دست آورد، اظهار کرد: آقای خسروی وفا باید پیش از آن که نظر بدهند، به صورت جلسه‌های حاصل از ستاد بازی‌ها قبل از پارالمپیک لندن مراجعه کنند. در آن صورت جلسه‌ها نوشته شده بود که “تیم فوتبال که برای اولین مرتبه توانسته سهمیه پارالمپیک را کسب کند و کار بزرگی انجام داده است. اگر در بازی‌های پارالمپیک لندن بتواند جایگاه ششمی را کسب کند کار بسیار ارزشمندی انجام داده‌ است.” در بازی‌های لندن نیز تیم فوتبال پنج نفره در جایگاه ششم قرار گرفت.

وی در ادامه به صورت جلسه پیش از پارالمپیک اشاره کرد و گفت: در صورت جلسه آمده بود که “تیم گلبال اگر بتواند جزو شش تیم اول باشد نتیجه‌ خوبی کسب کرده است”. در بازی‌های پارالمپیک ملاحظه کردیم این تیم با وجود تمام حواشی که برایش درست کردند که بعضی از آن حواشی از خود کمیته‌ پارالمپیک نشات می‌گرفت با چهار نفر مقام پنجمی را به دست آورد. در صورت جلسه در مورد دوومیدانی هم احتمال می‌دادند کسی مدال کسب نکند، اما یک مدال نقره و یک مقام چهارمی به دست آمد و یک بانوی دوومیدانی کار نیز که برای اولین بار در بازی‌ها شرکت کرده بود پنجم شد.

مسجدی در مورد نتایج جودو نیز توضیح داد: تنها در مورد جودو یک مدال طلا برای سعید رحمتی پیش‌بینی شد و گفتند سایر ورزشکاران با این که سهمیه کسب کرده‌اند به احتمال قوی مدالی نمی‌گیرند که متاسفانه رحمتی موفق به کسب مدال نشد. بنابراین یا آقای خسروی وفا از مفاد صورت جلسه‌های قبل از بازیها اطلاعی ندارد یا این که به عمد تحت تاثیر جریاناتی این مسایل را بیان کرده است.

وی ادامه داد: من از کمیته‌ ملی پارالمپیک ایران می‌خواهم به جای دخالت در امور فدراسیون‌ها از جمله همین فدراسیون نابینایان و کم بنیایان، ‌خودشان را در مسایل فنی و ورزشی اصلاح کنند. همچنین بدانند که فدراسیون زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان است نه کمیته‌ ملی پارالمپیک.

مسجدی با اشاره به کسب ۱۳۹ مدال توسط ورزشکاران این فدراسیون در سه سال قبل، تصریح کرد: با کسب ۱۳۹ مدال در سه سال قبل، به جای تخریب مدیریت فدراسیون نابینایان و کم بینایان باید تبریک گفت و قطعا بدانید ما برای آینده‌مان برنامه‌هایی داریم که آن برنامه‌ها باید با حمایت کمیته‌ ملی پارالمپیک انجام شود، اما متاسفانم کمیته‌ ملی پارالمپیک به جای احترام گذاشتن به مدیریت و مجمع نابینایان درصدد تخریب آنها بر می‌آید آن هم نه توسط کارشناسان، بلکه از طریق خود رییس کمیته‌ ملی پارالمپیک.

وی دربارهٔ صحبت خسروی وفا مبنی بر این که برای نابینایان خوب هزینه شد، بیان کرد: اگر کمیته‌ ملی پارالمپیک ایران این نظر را دارد که در رابطه با فدراسیون نابینایان و کم بینایان بسیار هزینه کرده، نسبت به انتشار یافتن اسناد مالی و دریافتی خودشان از کمیته‌ ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان اقدام کنند. حال من این سوال را دارم، آیا می دانید که کمیته‌ ملی پارالمپیک زیر مجموعه کمیته ملی المپیک است؟ مخاطبان بدانند که کمیته‌ ملی پارالمپیک زمانی می‌تواند مجوز فعالیت رسمی در کشور به دست آورد که اساسنامه‌اش در صحن علنی مجلس رای بیاورد و تاکنون نه مطرح شده و نه رای نیاورده. بنابراین به نوعی من با واسطه کمیته ملی پارالمپیک زیر مجموعه کمیته ملی المپیک هستم.

رییس فدراسیون نابینایان و کم بینایان در پایان خطاب به رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان و رئیس کمیته پارالمپیک، گفت: آقای خسروی وفا شما با ۲۶ سال مدیریت به جای در نظر گرفتن مصالح نابینایان و کم بینایان تحت تاثیر عده‌ای، نظراتی ارائه می‌دهید که به دور از جایگاه و شان مدیریتی شما است. منِ مسجدی، بسیار خسروی وفا را دوست دارم و به شما پیشنهاد می‌کنم شان و جایگاه مدیریتی خود را در پارالمپیک حفظ کنید و در نقش پدر به نوعی در کنار فدراسیون باشید نه علیه فدراسیون. همچنین به نظر من مسئولان محترم وزارت ورزش و جوانان خودشان کفایت لازم را برای تصمیم گیری دارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.