واکنش تهران به ادعاهای تکراری گزارشگر سازمان ملل

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به انتشار گزارش سوم احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، بیانیه ای منتشر کرد.

واحد مرکزی خبر گزارش داد، به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، در این بیانیه با اشاره به پاسخ مشروح و رسمی جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ مقرر به نامبرده تحویل شده، آمده است : بر اساس آئین نامه شورای حقوق بشرکه مربوط به نحوه تهیه گزارش توسط گزارشگران سازمان ملل متحد است، گزارش باید حاوی مشخصاتی مبتنی بر رعایت اصول بی طرفی، مستند بودن ادعاها، پرهیز از سیاسی کردن آن، و تخصصی و فنی بودن گزارش باشد، که متاسفانه نه تنها اصول اولیه بر حسب مقررات و رویه های بین المللی رعایت نشده بلکه محتوای گزارش نیز حاوی مطالب تکراری و مغرضانه بوده است و کاملا سیاسی می باشد.
در این بیانیه تاکید شده است: موضوع سیاسی و مغرضانه بودن گزارش احمد شهید درباره وضعیت حقوق بشر در کشورمان و تخطی وی از آئین نامه شورای حقوق بشر در پاسخ جمهوری اسلامی ایران به پیش نویس گزارش، به دبیرکل سازمان ملل متحد در ایام حضور در تهران اعلام شد و اعتراض لازم در این زمینه بعمل آمد.
این بیانیه می افزاید: گزارش آقای احمد شهید حاوی ادعاهای تکراری است که بارها به آنها پاسخ داده شده است، همچنین منابع ادعاهای وی گروههای معاند و مخالف نظام بوده است که حاصل آن گزارشی تصنعی و به دور از واقعیات جامعه ایران شده است. از این روست که ادعاهای وی فاقد سندیت و وجاهت لازم حقوقی و قانونی است.
در این بیانیه آمده است : احمد شهید در گزارش خود از درج و استناد به پاسخ های جمهوری اسلامی ایران خودداری و از رعایت بیطرفی که لازمه کار وی می باشد خارج شده است. آنچه واضح و روشن است و مفاد گزارش نیز حکایت از آن دارد، تاثیر پذیری آن از سیاستهای خصمانه امریکا و متحدانش در غرب است.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.