واکنش تهران به سخنان وزیر خارجه کانادا

۲۶اردیبهشت،

ممتازنیوز: سخنگوی وزارت خارجه ایران، تلاش دولت کانادا برای برگزاری نشستی ضدایرانی و اظهارات سخیف وزیر خارجه این کشور علیه ایران را مصداق بارز دخالت در امور داخلی کشورها دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدعباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه کانادا در کنفرانس «گفت‌وگوی جهانی برای آینده ایران» گفت: تلاش دولت کانادا برای برگزاری نشستی با حضور تعدادی از عناصر معلوم الحال ضدایرانی و اظهارات سخیف و غیر مسئولانه وی علیه مسائل داخلی ایران، مصداق بارز نقض اصل عدم دخالت در امور داخلی کشورها بعنوان یکی از اصول بدیهی حقوق بین‌الملل بوده و آن را قویا محکوم می‌کنیم.

عراقچی به مقامات کانادایی پیشنهاد کرد قبل از توسل به اینگونه اقدامات و اظهارات سخیف علیه ملت ایران، نسبت به صحت و میزان اعتبار اطلاعات خود در مورد مسائل ایران اطمینان حاصل کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: فرافکنی دولت هارپر در عرصه سیاست خارجی خصوصاً در قبال جمهوری اسلامی ایران مانع استمرار توجه افکار عمومی در داخل و خارج کانادا نسبت به مسایلی مانند تقلب‌های انتخاباتی موسوم به «رسوایی روبوکالز» که منجر به تشکیل دولت فعلی کانادا شد یا موارد فاحش و سیستماتیک نقض حقوق بشر در این کشور نخواهد بود.

سیدعباس عراقچی گفت: گزارش‌های منابع رسمی سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی در خصوص مواردی همچون تبعیض نـژادی گسترده، قاچاق و استثمار جنسی کودکان، نقض حق دسترسی به غذا، قوانین و مقررات تبعیض آمیز علیه مردمان بومی و گروه‌های اقلیت، نرخ روز افزون فقر و بیکاری در میان جوامع مهاجر، نژادگرایی، نژادپرستی و بیگانه هراسی از سوی دولت هارپر را افکار عمومی بین‌المللی شنیده‌اند و با نگرانی وضعیت دموکراسی و حقوق بشر در کانادا را رصد می‌کنند.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.