واکنش جلیلی به ادعای ارتباط با جریان انحرافی

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جبهه پایداری و فراکسیون اصولگرایان با سعید جلیلی، کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کردند.

 سعید جلیلی در این دیدار که در محل کمیسیون تلفیق مجلس و با حضور حدود ۵۰ نماینده برگزار شد طی سخنانی در پاسخ به سوال نماینده ای که از وی درباره ارتباطش با جریان انحرافی جویا شد گفت: ما از  کسانی که از رهبری انحراف پیدا کنند به شدت پرهیز داریم و نمی توانیم بپذیریم کسانی به ویژه در حکومت از ایشان زاویه بگیرند.

 وی ادامه داد: اینکه گاهی کسانی از ایشان زاویه گرفتند موجب ظلم به نظام و جمهوری اسلامی بود.

 جلیلی گفت: جدای از اینکه رهبر انقلاب به لحاظ قانونی و شرعی فصل الخطاب هستند کارشناس ترین فرد در حوزه های مختلف هم هستند.

 به گزارش مهر، دبیر شورای عالی امنیت ملی پیروزی ها و موفقیت های پس از پیروزی انقلاب را مرهون گفتمان انقلاب دانست و گفت: هر میزان التزام به این گفتمان بیشتر بوده، ما پیشرفت بیشتری داشته ایم و اتفاقا ضعف ها در جایی بوده که از این گفتمان فاصله گرفته ایم و این باعث بروز مشکلات شده و منجر شده فرصت زیادی را از دست بدهیم.

 جلیلی ادامه داد برای تداوم پیشرفت کشور باید گفتمان انقلاب همچنان گفتمان قالب بر مبنای اندیشه دینی باشد. نقش مردم در این گفتمان بسیار حائز اهمیت است و بدون مشارکت مردم نمی توانیم به اهداف انقلاب برسیم و موفقیت ها را مرهون مشارکت مردم می دانیم.

 جلیلی با بیان اینکه ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری در کشور وجود دارد، گفت: اگر این ظرفیت ها بر مبنای گفتمان انقلاب آزاد شود و دو نقیصه انحراف و انفعال از آن گرفته شود کشور در مسیر پیشرفت جلو خواهد رفت و این کارویژه مهم دولت بدون کمک مجلس و حرکت هماهنگ با مجلس امکان پذیر نیست.

 دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد : ساختار اجرایی و اداری کشور مثل یک قطار یا ماشین است، نمی خواهم بگویم هم این ماشین متوقف شده اما حرکت آن کند است و متناسب با نیاز کشور نیست. اگر همه شعار می دهیم و ادعا می کنیم که می خواهیم ظرفیت های کشور را آزاد کنیم، ساختار اجرایی باید به این سمت حرکت کند، متاسفانه برخی افراد، دستگاه های اجرایی را در این مسیر مانع می بینند.

 وی ادامه داد: ما معتقدیم همه باید ایرادات را برطرف کنیم و به حرکت این ماشین شتاب بیشتری ببخشیم. در این مسیر باید اسناد بالادستی و قوانین موجود مورد توجه قرار گیرد.

 این کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: کار اصلی رئیس جمهور این است که قوه مجریه، دستگاه ها و وزارت خانه ها را به گونه ای کارآمد کند که این مصوبات اجرا شود و به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه ساختار اجرایی کشور می تواند موجب طمع دشمنان شود گفت: در اوایل انقلاب دشمنان طمع کردند و به کشور حمله کردند زیرا می دیدند ساختار ما قوت لازم را ندارد، ما زمانی توانستیم موفق شویم که سازوکار متناسب برای دفاع فراهم کردیم.

 جلیلی ادامه داد: ما در شورای عالی امنیت ملی حدود ۶ ماه برای پیگیری ستاد سه هزار میلیارد تومانی جلسه تشکیل دادیم. در آن ماجرا ما سازوکار اجرایی درستی نداشتیم. همچنین سامانه لازم را هم نداشتیم. اطلاعات به موقع تبادل نمی شد، اشکال این است که در چنین کارهایی نباید ابتدا به سراغ مباحث سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی برویم، ابتدا باید سازوکار اقتصادی را جلو ببریم.

 جلیلی درباره تعامل سه قوه نیز گفت: تعامل سه قوه از ضروریات کشور است، سه قوه در هماهنگی با یکدیگر می توانند کشور را در مسیر صحیحی پیش ببرند.

 به گزارش مهر، پیش از اظهارات جلیلی، برخی از نمایندگان از دغدغه ها و نگرانی های خود صحبت کردند. از جمله کریمی قدوسی نماینده مشهد خطاب به جلیلی گفت: احمدی نژاد را رفیق بازی دچار این بن بست کرد. دولت های دیگر هم دچار باند بازی شدند. عبدالوحید فیاضی نماینده محمود آباد نیز خطاب به جلیلی گفت: ملت ایران شما را با خانم اشتون می شناسند، کاری کنید شما را با برنامه هایتان بشناسند.

 بر اساس این گزارش، دیدار نمایندگان مجلس که بیشتر آنان از اعضای جبهه پایداری و برخی هم از فراکسیون اصولگرایان مجلس بودند در هنگام اذان ظهر به پایان رسید و قاضی زاده سخنگوی فراکسیون اصول گرایان مجلس که جلسه را اداره می کرد از نمایندگان خواست ادامه گفتگوی خود با جلیلی را به بعد از نماز و نهار موکول کنند.

 وی ادامه داد: آقای جلیلی هنگام نماز و صرف نهار همراه شما هستند. قاضی زاده برای اینکه نمایندگان را متقاعد کند که جلسه را به پایان برسانند گفت آقای جلیلی مذاکرات با ۱+۵ را به خاطر اقامه نماز ترک کردند.

در این نشست علی باقری رئیس ستاد انتخابات جلیلی نیز وی را همراهی کرد.

نوشته واکنش جلیلی به ادعای ارتباط با جریان انحرافی اولین بار در ، پورتال جامع آموزشی اطلاع رسانی کشور ، مجله اینترنتی ، خبر ، ورزش ،تکنولوژِی News,Sport پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.