واکنش حزب دموکرات کردستان عراق به درخواست صدر برای انحلال پارلمان

حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که ترجیح می‌دهد تصمیم مشترکی از سوی گروه‌های سیاسی درباره موضوع انحلال پارلمان گرفته شود.

واکنش حزب دموکرات کردستان عراق به درخواست صدر برای انحلال پارلمان

به گزارش ممتاز نیوز، به نقل از پایگاه شفق نیوز، محمود محمد، سخنگوی رسمی حزب دموکرات کردستان عراق به خبرنگاران در واکنش به درخواست مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق از نمایندگان کُرد و سنی برای کناره گیری از پارلمان جهت انحلال آن گفت: تاکنون مذاکره‌ای به این شکل درباره موضوع انحلال پارلمان صورت نگرفته است. ما کمیته‌ای داریم که به وظیفه خود عمل می‌کند. بهتر است درباره چنین مسائلی تصمیم مشترکی از طریق مذاکره گرفته شود.

وی گفت: وضعیت کنونی عراق از همگان می‌طلبد که برای حل بحران و خروج از بن بست سیاسی و تشکیل دولت آتی تلاش کنند.

مقتدی صدر گفته بود: بازگشت فراکسیون صدر به پارلمان کاملا ممنوع است. ما با هرگونه دولت توافق کاملا مخالفیم چراکه بر سهمیه بندی سیاسی در توزیع قدرت و منابع متکی است. ما از هم پیمانان سنی و کرد و شخصیت‌های مستقل نیز می‌خواهیم از پارلمان کناره گیری کنند. با کناره گیری آن‌ها پارلمان مشروعیت خود را از دست می‌دهد و منحل می‌شود.

صدر بر ابقای رئیس جمهور و نخست وزیر در رأس دولت موقت برای نظارت بر انتخابات زودهنگام یا با کمک طرف‌های عراقی و بین‌المللی، تأکید کرده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.