واکنش سازندگان «مختار نامه» به درز تصاویر سانسور شدهٔ سریال در اینترنت/ کارگردان: راضی نیستم/ تهیه کننده: فقط ما و میرباقری این تصاویر را داشتیم

۰۱م آذر ،

تصاویر مربوط به سکانس‌های حضرت ابوالفضل (ع) در سریال «مختارنامه»، به صورت راف‌کات و در زمان تقریبی ۱۰ دقیقه در پایگاه اینترنتی‌های اینترنتی قرار داده شد.مخاطبان می‌توانند با دانلود کردن آن، بخشی از تصاویر سانسور شده حضرت ابوالفضل (ع) در سریال «مختارنامه» را ببینند.

به گزارش کافه سینما،محمود فلاح، تهیه‌کننده‌ی «مختارنامه» نیز در گفت‌وگویی با ایسنا، توضیح داد: تصاویر اصلی بین ۱۹ تا ۱۸ دقیقه می باشند و مونتاژ شده‌اند، اما تصاویری که در اینترنت می‌بینیم بدون صدا، اصلاح رنگ و … می باشند که یک نسخه‌ی اولیه و راف‌کات از سکانس‌های مربوط به حضرت ابوالفضل (ع) است.

فلاح ادامه داد: واقعیت این است که من هم از دیدن این تصاویر شوکه و ناراحت شدم و نمی‌دانم از کجا درز کرده است.

او تاکید کرد: نسخه‌ی کامل «مختارنامه» تا به حال از شبکه‌ای پخش نشده و این تصاویر را فقط ما و داوود میرباقری داشتیم، اما هر کسی که کپی این تصاویر را برداشته کپی ناقصی برداشته که کامل نیست، چون چیزی که ما داریم کامل و صداگذاری شده است.

پخش تصاویر حضرت ابوالفضل (ع) در زمانی که «مختارنامه» روی آنتن بود از سوی علمای دینی با واکنش منفی مواجه شد که در نهایت تلویزیون تصمیم به حذف این سکانس‌ها از سریال «مختارنامه» گرفت اما حالا پس از پایان مختار این تصاویر در دسترس عموم قرار گرفته است.

از سوی دیگر داوود میرباقری در واکنش به انتشار یافتن صحنه‌های مربوط به شهادت حضرت عباس(ع) از سریال “مختارنامه” در فضای مجازی تأکید کرد: به‌عنوان صاحب معنوی اثر نسبت به این جریان معترضم.

به گزارش کافه سینما، داوود میرباقری کارگردان مجموعه “مختارنامه” در واکنش به انتشار یافتن صحنه‌های مربوط به شهادت حضرت عباس(ع) از مجموعه تلویزیونی “مختارنامه” در فضای اینترنت به مهر گفت: بنده کاملاً از این جریان بی‌اطلاع بودم و از شما این خبر را می‌شنوم.

وی افزود: قطعاً نسبت به این جریان معترضم و معتقدم باید مسئولان سازمان و تهیه‌کننده فیلم پیگیری کنند تا مشخص شود این فیلم از چه کانالی در فضای مجازی انتشار یافته است.

کارگردان “مختارنامه” تأکید کرد: به‌عنوان کارگردان مجموعه تلویزیونی “مختارنامه” این صحنه‌ها را ساخته بودم تا مخاطبان آن را ببینند اما اصلا تمایل نداشتم این صحنه‌ها با کیفیت نازل آن هم در فضای اینترنت منتشر شود.

میرباقری افزود: این صحنه‌ها پس از ‌آنکه فهمیدیم امکان نمایش در مجموعه مختارنامه را ندارد از کار حذف شد و هیچ تروکاژ و مرحله فنی دیگری که برای نهایی شدن کار و نمایش ‌آن لازم بود، روی آن انجام نشده‌است.

وی تأکید کرد: این نسخه تنها در اختیار تهیه‌کننده و چند دفتر فنی که سریال مختارنامه‌ در آن‌ها آماده می‌شد بوده‌ و تنها مرحله تدوین را طی کرده‌است.

کارگردان “مختارنامه” تأکید کرد: قطعاً نسبت به این جریان به عنوان کارگردان و صاحب معنوی اثر معترضم و معتقدم باید پیگیری لازم انجام شود تا مشخص شود این اتفاق از چه کانالی صورت گرفته‌است.

وی افزود: در این زمینه تهیه‌کننده سریال صاحب حقوق مادی است و باید پیگیری این جریان را تا رسیدن به نتیجه نهایی انجام شود.

داوود میرباقری در پاسخ به این سوال که آیا خود برنامه‌ای برای انتشار یافتن این صحنه‌ها در‌ آینده داشته‌است یا خیر، تأکید کرد: در این زمینه هیچ برنامه‌ای نداشتیم چراکه پس از حذف صحنه‌ها از سریال احساس کردیم شرایط برای نمایش آن فراهم نیست و به همین سبب مراحل فنی آن را نهایی نکردیم.

Tags:

کافه سینما-آخرین خبرها و یادداشت های سینمای ایران و جهان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.