واکنش سردار نقدی به مساله سازش با امریکا یا عقب‌نشینی

۳۰م دیماه ،

در ادامه گزیده ای از اظهارات سردار نقدی در یادواره شهدا و رزمندگان «ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران» به نقل از ایسنا می آید:

  • آنهایی که با تهدید، تحریم و فشارهای روانی فورا مساله سازش یا عقب‌نشینی را سر می‌دهند باید از فداکاری‌های شهیدان درس بگیرند.از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی‌های ما قطع نشده و همه این کرامت‌ها و بیداری اسلامی را مدیون شهدا هستیم. همان مردان و زنانی که وجودشان را وقف اسلام کردند. از جمله این مردان و زنان می‌توان به رزمندگان ستاد جنگ‌های نامنظم اشاره کرد؛ کسانی که نقش بسیار تأثیرگذاری در جنگ داشتند اما از آن‌ها کمتر سخن به میان می‌آید.
  • منطق جنگ‌های نامنظم، منطق تسلیم نشدن است چرا که آن‌ها زیر بار زور نرفتند و در هنگام نبردها، فشارها و تهدیدها ایستادند و مانند راحت‌طلبان نبودند که دنبال جایی برای تسلیم شدن بروند یا مانند ترسوها به دنبال دستاویزی برای گریختن باشند.
  • ستاد جنگ‌های نامنظم در طول جنگ نقاط قوت و ضعف دشمن را شناسایی کرده بود و همواره به نقاط ضعف آن‌ ضربه می‌زد. این ستاد روزهای اولین جنگ را به خوبی اداره کرد هر چند در آن زمان ناامیدی فراوانی احساس می‌شد اما دو خورشید امید یعنی مقام معظم رهبری که در آن زمان نماینده امام در شورای عالی دفاع بودند و شهید چمران، درخشیدند و این منطق را پس از کسب اجازه از محضر امام به میدان آوردند.
  • این منطق، استمرار حضور در میادینی همچون کردستان و مبارزه با ضدانقلاب بود و سبب شد که نیروهای مسلحی که سازماندهی و تجربه جنگی نداشتند از این معرکه الهام بگیرند و با حمایت مقام عظمای ولایت دشمن را در عرصه‌های گوناگون مانند سوسنگرد شکست بدهند. امروزه هم باید در برخورد با مشکلات همین منطق تسلیم نشدن را که در هشت سال جنگ تحمیلی بروز کرد، داشته باشیم.
  • امروزه باید در برابر تمام تحریم‌ها و فشارها ایستادگی کنیم و از حق طلبیدن خود عقب‌نشینی نکنیم.
  • اقتصاد مقاومتی‌ای که مقام عظمای ولایت به آن اشاره می‌کنند،تکرار همان منطق جنگ‌های نامنظم است که راه پیروزی را نشان می‌دهد؛بنابراین باید این میراث را قدر بدانیم و ادامه‌دهنده راه شهیدان باشیم.
    /۲۷۲۷
دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.