واکنش سینمایی‌ها به تعقیب هنرمندان بی‌حجاب!

۲۷فروردین۱۳،

هنرمندی که برای سفر رفته و به ایران بازمی‌گردد برای چه باید از طریق اینترپل تحت تعقیب قرار بگیرد. خب وقتی به ایران آمد با او تسویه‌حساب کنید!

معاون اجتماعی ناجا از تعیقب بازیگران سینمایی که حجاب را رعایت نمی‌کنند توسط اینترپل خبر داده است. همچنین از برگزاری نشستی در اردیبهشت ماه با سینماگران خبرداده شده است. این دو نکته دربارهٔ ارتباط نیروی انتظامی و سینماگران از سال پیش و بعد از اتفاقات خانه سینما مهم به نظر می‌رسد. رابطه نیروی انتظامی با سینماگران طی سال پیش پرفراز و نشیب بوده است.

محمدعلی سجادی کارگردان سینما، در مورد دخالت‌های نیروی انتظامی در حریم هنرمندان به «بهار» گفت: «حرف‌های ما به جایی نمی‌رسد و ما بارها در این‌باره صحبت کرده‌ایم و کسی هم به حرف ما گوش نمی‌دهد. اما به طور کلی سبب تمام این مسائل را با یک مثال می‌گویم. شما وقتی که یک بچه را نمی‌توانید با زبان و منطق راه بیاورید، تلاش می‌کنید او را کتک بزنید. همیشه یک سری از آقایان به خودشان حق می‌دهند؛ چون ابزارشان را دارند، زور و اسلحه دارند، چون نمی‌توانند مشکلات دیگر را حل کنند.» 

کارگردان «شیفته» که در دیدار سال قبل هنرمندان با نیروی انتظامی نیز حضور داشت، افزود: «در شرایطی که فرهنگ به صورت نیمه‌تعطیل در آمده و مشکلات اقتصادی و جرم و جنایت و بی‌اخلاقی بیداد می‌کند، طبیعتا کنترل این مشکلات دشوار است و دوستان به جایی فشار می‌آورند که زورشان می‌رسد. ما ۳۰ سال است که داریم می‌گوییم با زور نمی‌شود مردم را به راه راست هدایت کرد. انسان باید آزاد باشد.» سجادی با اشاره به زندگی خصوصی اشخاص گفت: «زندگی هیچ‌کس به من ربطی ندارد. این‌ها معیار آدم‌ها نیست و همه ما را دچار زندگی دو گانه کرده‌اند.

ما باید بدانیم آن کسی که معتقد است و حجاب را می‌فهمد خودش زندگی خودش را دارد وآن را حفظ می‌کند و نمی‌شود از او خواست که حجابش را بردارد، آن کسی هم که زندگی خودش را انتخاب کرده اما چهارچوب این نظام را رعایت می‌کند، باید به حریمش احترام گذاشت. این‌ها همه آدرس غلط دادن است و موضوع فرهنگ، که شعار ۳۰‌ساله ما است، فراموش شده.»

منیژه حکمت تهیه‌کننده و کارگردان دربارهٔ تحت تعقیب قرار گرفتن هنرمندان از طریق اینترپل افزود: «هنرمندی که برای سفر رفته و به ایران بازمی‌گردد برای چه باید از طریق اینترپل تحت تعقیب قرار بگیرد. خب وقتی به ایران آمد با او تسویه‌حساب کنید.» 

کارگردان زندان زنان در مورد دخالت نیروی انتظامی در حریم هنرمندان گفت: «نیروی انتظامی و بقیه کارشناسان محترم در تمام حریم‌های ما وارد می‌شوند، اما هنرمندان ما آنقدر شرف دارند که نیازی به اینترپل نداشته باشند و من فکر می‌کنم به جای دستگیری هنرمندان سینما باید از آن‌ها تقدیر کرد که در این شرایط کار می‌کنند.»

برخی این سخنان را واکنشی به عکس‌های منتشرشده از بازیگر «زلیخا» می‌دانند. وی روی سن کنسرت با یکی از خوانندگان لس‌آنجلسی خوش‌وبش غیرمتعارف نشان می‌دهد.

منبع:شبکه ایران

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.