واکنش عضو ارشد موتلفه به احتمال کاندیداتوری ناطق نوری:قسم خورده بود که دیگر در انتخابات شرکت نمی کند!/ سال ۷۶ با آن حجم حمایت نتوانست پیروز شود/ حمایت هاشمی اهمیتی ندارد

خبرگزاری آریا- در بین کاندیداهای اصولگرا گزینه ای که برایش حمایت هاشمی از ناطق نوری مهم باشد وجود ندارد .
حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آریا با تاکید بر این مطلب که موتلفه هنوز بر روی مصداقی برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بحث و بررسی نکرده است ،گفت: ما به همه افرادی که در حال حاضر از بین اصولگرایان برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مطرح هستند احترام می گذاریم ،اما باید بگویم فعلا درباره هیچکدام از این گزینه ها بحثی انجام نداده ایم زیرا معتقدیم فرایندی که برای رسیدن به مصداق باید طی شود ابتدا تحلیل شرایط کنونی کشور و سپس تدوین برنامه ریاست جمهوری آینده است.
وی افزود: مشخص کردن سیستمی که  بخواهد به همراه کاندیدای مورد نظر کشور را اداره کند باید مورد بحث قرار گیرد در واقع با بررسی محوریت این تیم به مصداق ریاست جمهوری می رسیم.
عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی درباره گفتمان ناطق نوری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: از آنجایی که هنوز مشخص نیست ناطق نوری قصد کاندیداتوری در انتخابات را دارد یا خیر، نمی توان درباره ایشان بحث کرد البته شخص ناطق نوری خودش باید بگوید که آیا گفتمانی برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دارد یا خیر؟
ترقی نامزدی ناطق نوری در انتخابات را بعید دانست و تاکید کرد: با توجه به روحیه ای که تا به حال داشته نشانه ای از قصد کاندیداتوری وی مشاهده نشده است.
وی تصریح کرد: ناطق نوری قبلا قسم خورده بود که دیگر در انتخابات شرکت نمی کند اما اگر بداع حاصل شده باشد در درجه اول باید خودش اعلام کند تا بعد قابلیت بررسی داشته باشد.
این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه ادامه داد: با حضور ناطق نوری ممکن است یک یا دو کاندیدا از عرصه رقابت کنار بکشند اما بعید می دانم از بین افراد و چهره های شاخصی که این روزها مطرح هستند کسی میدان رقابت را خالی کند.
وی حمایت هاشمی رفسنجانی از ناطق نوری را بی اهمیت خواند و گفت: در بین کاندیداهای اصولگرا گزینه ای که برایش حمایت هاشمی از ناطق نوری مهم باشد وجود ندارد و قطعا این کاندیداها به رقابت خود ادامه خواهند داد.
ترقی درباره اقبال عمومی ناطق نوری اظهار داشت: به طور طبیعی شخصیتهای سیاسی که برای مدتی خاموش هستند و از نظر سیاسی منزوی می شوند نمی توان انتظار داشت که اقبال وسیع و گسترده ای از آنها صورت گیرد مگر اینکه شرایط خاصی پدید آید و بتواند با یک جهش سیاسی مهم ، این عقب ماندگی را در افکار عمومی جامعه جبران کند البته با یک سرمایه گذاری گسترده  بر روی آن کاندیدا نیز می توان شرایط را تغییر داد.
وی اذعان داشت: با توجه به تمامی ظرفیتهای اصولگرایی که در سال ۷۶ پشت سر ناطق نوری بود اما در آن موقعیت نتیجه ای نداد، البته آنزمان شرایط دوم خرداد و حاکمیت خاص کشور آنگونه بود در حالیکه شرایط امروز با آنزمان فرق ندارد و مردم به دنبال نیروهای ارزشی و و جامع نگر اصولگرا هستند لذا باید با توجه به نظرسنجی از جامعه در جهت معرفی کاندیدا اقدام کرد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.