واکنش عفو بین‌الملل به بازداشت فرزند یک فعال حقوق بشر در فلسطین

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

سازمان عفو بین‌الملل اقدام اخیر نیروهای رژیم صهیونیستی را مبنی بر بازداشت فرزند باسم تمیمی فعال حقوق بشر فلسطینی که در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برد، محکوم نمود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، واعد تمیمی ۱۶ ساله، فرزند یک فعال فلسطینی است که در روز جمعه در کرانه باختری در حالی که به همراه چند تن دیگر علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی تظاهرات می‌کردند، توسط نیروهای رژیم صهیونیستی دستگیر شد.

وی به همراه چهار تن دیگر در جریان تظاهرات روز جمعه که در روستایشان واقع در شمال غرب رام‌الله برگزار شده بود، بازداشت شدند.

آن هریسون – معاون سرپرست خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین الملل – در این‌باره گفت: بازداشت واعد تمیمی در حالی که وی تنها در اعتراض به آزار و اذیت‌ پدرش که او نیز یک فعال حقوقی است راهپیمایی می‌کرد، نشان‌دهنده ادامه بدرفتاری‌های نیروهای ارتش اسرائیل است.

وی در ادامه تاکید نمود که واعد تمیمی و چهار فعال دیگر بازداشت شده باید اجازه دسترسی به وکیل را داشته باشند و فورا آزاد شوند و یا اینکه به جرم کیفری مشخصی متهم شوند.

خانم هریسون در ادامه اخطار داد که باصم تمیمی یک زندانی سیاسی است که تنها به سبب اعتراض مسالمت‌آمیز علیه شهرک‌سازی‌های اسرائیل زندانی شده است و باید فورا و بی قید و شرط آزاد شود.

بر اساس گزارش تفسیری وب‌سایت عفو بین الملل، یک سرباز ارتش رژیم صهیونیستی به طور وحشیانه‌ای در حالی که واعد را روی زمین می‌کشاند، دستگیر نموده است وخانواده وی به شدت نگران حال او می باشند.

باصم تمیمی از وقت دستگیری‌اش در ۲۴ اکتبر تا کنون و در پی یک تظاهرات مسالمت‌آمیز در کرانه باختری در بازداشت به سر می‌برد.

وی روز چهارشنبه در دادگاه نظامی به حبس محکوم شد.

عفو بین‌الملل همچنین یادآور شد که بر اساس حقوق بین‌الملل همه شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی کرانه باختری رود اردن غیر قانونی است و از مقامات اسرائیل خواست تا ساخت و ساز این شهرک‌ها و گسترش آنها را متوقف و برای اولین گام، ساکنان شهرک‌ها را منتقل کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.