واکنش فرزند آیت الله خوشوقت به سوء استفاده سیاسی از نام علما

۱۷فروردین۱۳،

فرزند آیت الله خوشوقت نسبت به سوء استفاده بعضی گروه های سیاسی از نام علما جهت اهداف سیاسی انتقاد کرد و گفت: اگر آیت الله خوشوقت به بعضی از گروه های سیاسی وقت ملاقات داده و یا به آنها مشورت می دادند می خواستند به واسطه این ارتباط از انحراف آنها جلوگیری کنند.

محمد حسین خوشوقت با بیان اینکه به خدمت کشاندن علمای ربانی در جهت دستیابی به اهداف سیاسی توسط گروه ها اقدامی غیر اخلاقی است و کسانی که چنین کارهایی را انجام می دهند باید بدانند که به مقدسات دینی توهین کرده اند، افزود: اگر چه مقدسات مراتبی دارد اما بهره گیری از مقدسات و چهره های مقدس که شناخته شده هم می باشند اقدامی غیر اخلاقی و غیردینی است و چون مردم نسبت به این اقدامات آگاه می باشند قطعا چنین رویکردهایی را تقبیح خواهند کرد.

فرزند آیت الله خوشوقت تصریح کرد: ایشان یک سالک الی الله بودند که باید در جهت کسب معرفت، سلوک الی الله و راهنمایی برای انسان و آدم شدن، از ایشان بهره گرفت نه اینکه از نامشان در جهت گرفتن تایید برای اشخاص و گروه های سیاسی بهره بگیریم.

خوشوقت ادامه داد: آیت الله خوشوقت می گفتند بعضی گروه های سیاسی به عنوان درس اخلاق می خواهند به دیدار بنده بیایند، اما من می دانم که اهداف آنها سیاسی است و می خواهند از این طریق برای خود کسب وجهه کرده و به اهداف سیاسی شان برسند به همین سبب به چنین اشخاصی وقت نمی دهم.

فرزند آیت الله خوشوقت تاکید کرد که اگر ایشان به بعضی از گروه های سیاسی وقت ملاقات داده و یا به آنها مشورت می دادند می خواستند به واسطه این ارتباط از انحراف آنها جلوگیری کنند، آیت الله خوشوقت همواره به شدت از اینکه بخواهند وارد درگیری ها و منازعات سیاسی شوند اجتناب می کردند و این درست نیست که بعضی اشخاص یا گروه ها بخواهند ایشان را خرج مطامع سیاسی خود کنند.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.