واکنش مجلس به حذف پذیرش دختران در برخی دانشگاه‌ها

آموزش > عالی
پس از حذف دختران از برخی رشته های دانشگاهی، معاون آموزشی وزارت علوم به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس فراخوانده شد.

محمد مهدی زاهدی – رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد که حسین نادری منش – معاون آموزشی وزارت علوم در هفته جاری به منظور ارائه پاره ای توضیحات در خصوص علت حذف پذیرش دختران از  رشته‌های دانشگاهی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی فراخوانده شد.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا لازم نیست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان بالاترین مقام این وزارتخانه پاسخگوی مشکلات پیش روی داوطلبان دختر در این باره باشد، تاکید کرد که حذف دختران از رشته‌های دانشگاهی به حوزه معاونت آموزشی این وزارتخانه مربوط است.

 امسال ۳۶ دانشگاه کشور ظرفیت پذیرش دختران را در برخی از رشته‌های دانشگاهی در دفترچه انتخاب رشته سال ۹۱ حذف کرده‌اند و در حالیکه در سال ۹۰ تنها دو رشته از ظرفیت دختران حذف شده بود، امسال ۷۷ رشته کارشناسی پذیرش دختران ندارند.

 در همین رابطه ابوالفضل حسنی – رئیس شورای گسترش وزارت علوم، درباره علت حذف دختران از این رشته‌های دانشگاهی، اعلام کرد که شورای گسترش آموزش عالی هیچ گونه دخالتی در درج ظرفیت پذیرش دانشجو برای دانشگاه‌ها در پورتال سازمان سنجش ندارد.

 از سوی دیگر معاون آموزشی وزارت علوم تاکنون هیچ پاسخ شفافی به علت حذف دختران از ۷۷ رشته دانشگاهی به رسانه‌ها اعلام نکرده است.

 


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.