واکنش مهمانپرست به تعطیلی سفارت کانادا در تهران

واکنش مهمانپرست به تعطیلی سفارت کانادا در تهران

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه کانادا اعلام کرد که دولت فعلی کانادا به رهبری آقای ˈاستفان هارپرˈ با سیاستهای افراطی در حوزه سیاست خارجی شناخته می شود.
 
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، ˈرامین مهمانپرستˈ همچنین تصریح کرد: اقدامات متعدد و خصمانه این دولت علیه ملت ایران و جامعه ایرانی مقیم کانادا مانند بستن بخش روادید سفارت کانادا در تهران، مسدود نمودن حسابهای ایرانیان مقیم این کشور و منع انتقال پول برای دانشجویان ایرانی در کانادا از جمله این سیاستها بوده است.
 
وی افزود: رفتارهای خصمانه دولت نژاد پرست فعلی در کانادا در حقیقت دنباله روی از سیاستهای دیکته شده صهیونیستی و انگلیسی است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین خاطرنشان کرد که دولت کانادا در این راستا تلاش گسترده ای برای عدم برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران انجام داد که با بی اعتنایی کشورها و شخصیت های بین المللی با شکست روبرو شد.
 
وی تصریح کرد: تعطیلی سفارت کانادا در تهران از سوی این دولت در ادامه سیاستهای ضد ایرانی هارپر و واکنش شتاب زده نسبت به شکست آشکار آن دولت در قبال برگزاری موفق اجلاس سران غیر متعهدها در تهران ارزیابی می شود.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.