واکنش نبیل العربی به طرح امیر قطر/ راهکار رئیس جمهور یمن درباره سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به  نقل از پایگاه روسیا الیوم ، “نبیل العربی” گفت : پیشنهاد حمد بن خلیفه آل ثانی امیرقطر درباره دخالت سیاسی و نظامی در سوریه به مفهوم اعزام نیروهای عربی برای مبارزه با نظام سوریه نیست.

وی افزود: اتحادیه عرب تا حد توان، مشکلات کشورهای عربی را حل می کند، اما زمانی که ناتوان شود به شورای امنیت پناه می برد و بحران سوریه یکی از این موارد بود.

نبیل العربی با اشاره به ماموریت اخضر الابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه گفت : الابراهیمی ماموریت غیر ممکنی را پیش رو دارد.

وی با اشاره به برگزاری نشست وزیران امور خارجه کشورهای عربی در نیویورک درباره سوریه و پیشنهاد امیر قطر و دیگر طرحها افزود: بحران سوریه برای همه کشورهای عربی مهم است، زیرا بر آنها تاثیر زیادی دارد.

شایان ذکر است که که امیر قطر در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار دخالت نظامی در سوریه شده بود.

از سوی دیگر عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار راهکار مناسب برای پایان بحران در سوریه شد.

وی افزود: از سازمان ملل متحد می خواهم که راهکارهای مناسبی برای پایان دادن به بحران و جنگ داخلی در کشور برادر سوریه اتخاذ کند.

هادی گفت : پایان خشونتها از راه اجرای طرحهای پیشنهاد شده و راه حلهای مسالمت آمیز و موفقیت ماموریت اخضر الابراهیمی برای پایان دادن به بحران میسر می شود.

وی راه حل بحران سوریه را گفتگو و روی آوردن به صندوقهای رای گیری دانست.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.